Gå til innhold
Fiskersiden

SØ i Østfold


 Share

Recommended Posts

Noen som vil ha...øhm... selskap av en som enda er amatør? Hadde vært greit å blitt med noen som kan noe, jeg er fullstendig isolert når det gjelder interesse for fiske, og det er grenser for hva man kan lære av å lese på forum og se på bilder. Helst fra land da det er først og fremst det jeg driver med.

Fisker kun med sluk for øyeblikket, men har også utstyt for ørretbombe, og noen ytterst få fluer. Blir frustrert over å bare lete etter plasser uten å vite nøyaktig hva jeg skal se etter, hvordan jeg skal vurdere plassene osv. Tror jeg bruker mer tid på å lete enn på å fiske.

Holder til i Rygge, men har bil.

Endret av TS'77
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vil ha...øhm... selskap av en som enda er amatør? Hadde vært greit å blitt med noen som kan noe, jeg er fullstendig isolert når det gjelder interesse for fiske, og det er grenser for hva man kan lære av å lese på forum og se på bilder. Helst fra land da det er først og fremst det jeg driver med.

Fisker kun med sluk for øyeblikket, men har også utstyt for ørretbombe, og noen ytterst få fluer. Blir frustrert over å bare lete etter plasser uten å vite nøyaktig hva jeg skal se etter, hvordan jeg skal vurdere plassene osv. Tror jeg bruker mer tid på å lete enn på å fiske.

Holder til i Rygge, men har bil.

larkollen skal være bra sted ts prøv der:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk min første i år, i går, etter 14 turer. Gulp b mark .. Begynner å tvile på mine kunnskaper nå. Fler her som føler fisket ikke er helt på topp enda? På denne tiden i fjor fikk jeg veldig mye...

Trøste deg med at du er ikke alene min erfaring er at det er for kaldt i vannet enda har ikke sett fisk som har vaket mer en en gang i år .men kansje i morgen ?? .har heller ikke sett noe børstemark enda så jeg satser på Mai i år det er som regel den beste måneden i fredrikstad hvaler området er nå min erfaring da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

larkollen skal være bra sted ts prøv der:)

Sjekka ut Lille Danmark (eller Danmarksøya) for noen dager siden og det var veldig grundt der. Vanskelig å fiske med sluk uten å få med seg halv havbunnn opp ved annenhvert kast. Vet ikke om det er fisk der, mulig det er det, men jeg dro ut altfor tidlig (jeg undervurderte hvor lenge solen holdt seg oppe på denne tida), så jeg ble trøtt og sliten før jeg fikk prøvd det etter solnedgang. Ellers var jeg ved Roklubben og fisket litt, men da hadde jeg tidenes uflaks og ødela både stangtupp (ringen) og mistet to-tre sluker. Byttet stanga og etterhvert kom skikkelig i gang med fiske, men fikk verken napp eller inntrykk av at det var fisk i området.

Endret av TS'77
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke tider drar dere ut på egentlig, når dere skal ha sjøørret? Når det blir for mørkt så ser jeg veldig lite og det generellt utrivelig å stå ute i svarte natta og slenge blindt med stanga. Leser og hører at etter solnedgang er beste fiske, men hvorfor viser da nesten alle bildene i rapportene dagslys?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå på våren er det ikke nødvendig å fiske i mørket. biter greit på dagen nå, ihvertfall når det er litt skyer eller overskya. Søen og andre de fleste andre fisker er mindre glad i sterkt solskinn enn oss. men morra- og kveldsfiske er det nok lurt å få med seg hvis en har muligheten til det. utover sommern(slutten av mai+++) blir fiske i mørket grålysnig, skumring og nattemørket mer aktuelt. da unngår man også de fleste horngjelene hvis det irriterer(jeg er ihvertfall litt lei de :) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jo denne tråden blitt en av de største på dette forumet og i den anledning tenkte jeg å lufte ideen å arrangere en uhøytidelig konkuranse. Er mange her som har masse erfaring og masse å dele av sine kunnskaper. Så hvorfor ikke møtes en dag og ta en liten ettermiddag og møtes å fiske og dele erfaringer? Er dette av interesse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jo denne tråden blitt en av de største på dette forumet og i den anledning tenkte jeg å lufte ideen å arrangere en uhøytidelig konkuranse. Er mange her som har masse erfaring og masse å dele av sine kunnskaper. Så hvorfor ikke møtes en dag og ta en liten ettermiddag og møtes å fiske og dele erfaringer? Er dette av interesse?

det kunne jo vært gøy:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.