Gå til innhold
Fiskersiden

SØ i Østfold


 Share

Recommended Posts

Nå har jo denne tråden blitt en av de største på dette forumet og i den anledning tenkte jeg å lufte ideen å arrangere en uhøytidelig konkuranse. Er mange her som har masse erfaring og masse å dele av sine kunnskaper. Så hvorfor ikke møtes en dag og ta en liten ettermiddag og møtes å fiske og dele erfaringer? Er dette av interesse?

Jeg er med:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Damnarksøya, Larkollen. Fikk ingenting, og ikke tror jeg at jeg vender tilbake heller før jeg eventuellt får vadestøvler. Bruker sluk, og når jeg sitter fast i litt ugress på hvert eneste kast, så ser jeg ikke helt poenger. Så det var 4-5 andre der også, men samtlige hadde vadestøvler og noen brukte flue. Da jeg gikk, som var omtrent klokka 21.00, var det ingen som hadde fått noe mens jeg sto der. Dro videre til Moss Roklubb, ingen tilstede, så jeg sto ensom og kasta sluk i mørket ute på brygga der. Ikke noe fisk der heller.

Jeg tror jeg har tidenes elendigste fiskelykke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treff i Fredrikstad og omegn hadde vært morro! Selvom jeg er ihuga meitefisker,helst Gjedde,gjørs,abbor eller div karpefisker kunne jeg tenkt meg å vært med på en uhøytidlig konkurranse.

Sikkert mye å lære av dere SØ-fiskere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde lykken i skjebergkilen 22 april. Dorget ut hele kilen, utenfor kalrsøyene rundt furuholmen å rundt hele singløya å tilbake til skjebergkilen marina. uten et eneste tilslag. prøvde med både sluk å wobler. var ute fra kl 15.00 til det ble mørkt. Så noe fisk som jaget sild.

Var en tur ute i dag 25 april. Dorget ut kilen å rundt grimsøya å tilbake til marinaen. Hadde 1 tilslag på sluken. Det var alt. Er mye dritt i vannet. så måtte ofte sveive opp for å sjekke sluken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. Skjebergkilen har jeg følgende teori; jo nærmere svinesund man drar, jo bedre biter det. har fisket i området fra Tangenkilen, Flatskjær, Mørvika og Lervik/Kålvik, har landa rundt femten på fire dager (onsdag til påskedagen). Veldig mange små friske rundt 3 -5 hekto, og noen penere omkring kiloen (35-45 cm), dog bare to i fryseren. Prøvd sluk og flue, børstemark og reke, men hvit brøndum 10 grams (kjøpes her) har fanget desidert mest. Huggtabellen har stemt mystisk bra denne måneperioden.

brukte noen dager i torsnes før påska, uten de helt store resultata. par 3-hektos og en pen matfisk på 9 hekto (var jævlil sulten, så den var spisbar den kvelden :( )

Endret av EirikJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jo denne tråden blitt en av de største på dette forumet og i den anledning tenkte jeg å lufte ideen å arrangere en uhøytidelig konkuranse. Er mange her som har masse erfaring og masse å dele av sine kunnskaper. Så hvorfor ikke møtes en dag og ta en liten ettermiddag og møtes å fiske og dele erfaringer? Er dette av interesse?

Noe nytt på denne fronten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg i konfirmasjon. Fikk forresten 2 fisk på fredag, og en på lørdag.

Det var bra du sa , for det skal jo jeg også :hailfs:

Da stemmer jeg for søndagen etter! Flåtaviken, Bevø, Larkollen, Dypeklo... Er hvertfall gode alternativ.. Andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bra du sa , for det skal jo jeg også :hailfs:

Da stemmer jeg for søndagen etter! Flåtaviken, Bevø, Larkollen, Dypeklo... Er hvertfall gode alternativ.. Andre?

15. mai passer ikke for meg. Jobbehelg. Men antakelig vanskelig å finne en dag som passer for alle. Tror det bedre bare å sette en dag og tidspunkt, så får de komme de som kan.

Plassene er ikke så gæærne, men dypeklo synes jeg ikke er det helt store. Et annet tips i samme området er jo Geitøya ved Mærrapanna. Fint for både flue og sluk, samtidig som det er grei plass å ha det sosialt. Bare et forslag

Endret av larvar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.