Gå til innhold
Fiskersiden

SØ i Østfold


 Share

Recommended Posts

Begredelig fiske i Mosseregionen for tiden,sats heller på Hvaler og Skjeberg!!

fikk 4 sjøørretter i dag 2 på strømmtangen å 2 på lyngholmen så i foten området er det nok bra nå . fikk 2 på Dirty Harry sølv /sort 10g å de andre på 10g Viking Herring blå/sølv var en del ute og dorget i dag jeg tok alle fra land da jeg er dritt lei å sitte i båten hehe . :)

ps. alle ble sluppet tilbake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Var ute og blangsa i går kveld i området rundt Foten

Fikk ikke noe sjøl men kompisen i båten fikk 3 SØ

En som vi lot gå, en han mista heeelt på ripa og en pen en som ble med hjem.

Ble tatt på Tasmanian devil

Årets første fangst :)

Fikk 3 torsk selv, men slapp ut alle

Men det er hvertfall liv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har vært ute de siste dagene tenkte jeg skulle prøve en tur i morgen kveld ;)

hvar ute en tur i går kveld vi fikk 2 små på lyngholmen utenfor Foten .begge ble slupet ut brukte bare sluk . ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en tur ut på onsøylanda om søndagen.. Så veldig mye vak, og ørreten gikk og lugga i flua hele tiden.. Ble ganske frustrerende etter hvert, en tok jeg med hjem.

221761_10150243788609460_676674459_8582192_1698649_n.jpg

Tok turen ut igjen i går, og det samme skjedde igjen, mye lugging i flua og mista en.. Hadde en skikkelig stor følger etter, fiska snøret helt inn til polyleaderen, og da snur ørreten og siger sakte ut igjen. Det var en veldig stor fisk..

Er det noen som har noe tips om hva som er godt når ørreten er så kødden ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken flue fisket du med? Flere muligheter når den oppfører seg på den måten;øke inntrekkhastigheten,dra med begge hender og stanga i armhulen,bruk gjerne en heelt annen flue en den du har på-overrask fisken)vakinga er gjerne på tanglopper(når det er massiv vaking på denne tiden)Onsøylandet kan ofte gi uttelling på små brune reke/loppe imitasjoner i handtwist,særlig hvis sjøen har den småbrune"fargen.Du kan også prøve en annen vinkling av flua,dvs.kast på tvers av hva du vanligvis gjør(hvis mulig)Flyt og en tørrflue har også gitt meg gode fangster i vakorgiefiske. Frustrerende men desto større tilfredstillelse og lande fisk under såkalt "umulige"forhold,skitt fiske videre! Pistus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken flue fisket du med? Flere muligheter når den oppfører seg på den måten;øke inntrekkhastigheten,dra med begge hender og stanga i armhulen,bruk gjerne en heelt annen flue en den du har på-overrask fisken)vakinga er gjerne på tanglopper(når det er massiv vaking på denne tiden)Onsøylandet kan ofte gi uttelling på små brune reke/loppe imitasjoner i handtwist,særlig hvis sjøen har den småbrune"fargen.Du kan også prøve en annen vinkling av flua,dvs.kast på tvers av hva du vanligvis gjør(hvis mulig)Flyt og en tørrflue har også gitt meg gode fangster i vakorgiefiske. Frustrerende men desto større tilfredstillelse og lande fisk under såkalt "umulige"forhold,skitt fiske videre! Pistus

Jeg fisket med mellomstor cdc reke, men tørt prøvde jeg ikke! Hadde kanskje vært forhold til det! Takk for svar pistus, det var gode råd for en stakkars laksefisker, som lurer seg ut på kysten en gang imellom :-) Virker som det er mye fisk der ute!

Tenkte også at jeg skulle binde opp noen små dynamitt muddler fluer, har en ide om at det kan være godt litt utover senvåren, når lyset bryter om kvelden..

Ps! Er det noen som har hørt noe mer om fiskedøden i bekken i rygge..?

Endret av fluefiskeguiden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en tur ut på onsøylanda om søndagen.. Så veldig mye vak, og ørreten gikk og lugga i flua hele tiden.. Ble ganske frustrerende etter hvert, en tok jeg med hjem.

221761_10150243788609460_676674459_8582192_1698649_n.jpg

Tok turen ut igjen i går, og det samme skjedde igjen, mye lugging i flua og mista en.. Hadde en skikkelig stor følger etter, fiska snøret helt inn til polyleaderen, og da snur ørreten og siger sakte ut igjen. Det var en veldig stor fisk..

Er det noen som har noe tips om hva som er godt når ørreten er så kødden ;-)

er det du var hender og fisket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bevø...

Men angående et lite "fisketreff" bare skjærer jeg gjennom å setter Skjæløy i Onsøy som sted. Søndag 29.05. 11.

Passer for meg. Har aldri fisket der. Eksakt møtested og klokkeslett bør også fastsettes. Bør vel møte relativt tidlig???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer for meg. Har aldri fisket der. Eksakt møtested og klokkeslett bør også fastsettes. Bør vel møte relativt tidlig???

Så bra ! Har vært der noen ganger i det siste, er masse liv, fine bunnforhold, både rullesten og tigerbunn. Endel strøm rundt odder og skjær. Pluss at det renner ut hvertfall to fine gytebekker i nærheten.

For min del kan jeg være der ved soloppgang :) Men jeg regner ikke med det passer for alle så det er bare å komme med forslag!

Oppmøte feks her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra ! Har vært der noen ganger i det siste, er masse liv, fine bunnforhold, både rullesten og tigerbunn. Endel strøm rundt odder og skjær. Pluss at det renner ut hvertfall to fine gytebekker i nærheten.

For min del kan jeg være der ved soloppgang :) Men jeg regner ikke med det passer for alle så det er bare å komme med forslag!

Oppmøte feks her

tror nok det skal passe for meg da også :)

tt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.