Gå til innhold
Fiskersiden

fluefiske etter ørret


Carl
 Share

Recommended Posts

Isterfossen er nå kun tillatt med fluestang. Kanskje stedet med mest fisk, men som regel vaskelig å få. Avhengig av dyp vading hvis ikke vannstanden er veldig lav. Renner mange småelver inn i Femunden som egner seg til smygfiske med en lett fluestang. Er selvfølgelig også steder med mye småfisk. Myggen er det værste med det området, for ikke å snakke om knotten på varme stille kvelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rena-elva er mitt tips. Ellers så er Kvenna, som renner inn i Møsvann også et hett tips. Muligheten for storfisk er stor, men da litt mere ut mot høsten, selv om jeg har sett ørret på 3 kilo midt på sommeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Lasse 16

Rena-elva er mitt tips. Ellers så er Kvenna, som renner inn i Møsvann også et hett tips. Muligheten for storfisk er stor, men da litt mere ut mot høsten, selv om jeg har sett ørret på 3 kilo midt på sommeren!

Rena-elva er topp, men drar man dit i månedsskifte juni/juli så er det bare å trekke kølapp! Mye stor fisk der, både harr og ørret, men fy f... så mye folk! Da hadde jeg heller satset på Femundsmarka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville tatt en tur til Hemsedal/Gol.

Der kan du fiske i Hemsila/Hallingdalselva samt mange gode fjellvann. God variasjon med kanonelver og vann.

I tillegg kan du jo booke en guide en dag eller to for å videreutvikle deg.

Jeg tok en guiding i Hemsila i fjor. Helt topp, lærte masse.

Du er der på ca 4 timer fra Bergen.

Skitt fiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Beastmaster

Ville tatt en tur til Hemsedal/Gol.

Der kan du fiske i Hemsila/Hallingdalselva samt mange gode fjellvann. God variasjon med kanonelver og vann.

I tillegg kan du jo booke en guide en dag eller to for å videreutvikle deg.

Jeg tok en guiding i Hemsila i fjor. Helt topp, lærte masse.

Du er der på ca 4 timer fra Bergen.

Skitt fiske!

Hemsila er en nydelig elv, men den mister litt av sjarmen når mange av fiskene har fått eget navn. Og når Aurivillii-klekkingen står på som fullt er det bare å trekke kølapp!

Hvis det ikke plager deg og du vil ha et noe krevende, men spennende fiske etter mye stor fisk så er Hemsila fin, men vil du være for deg selv så¨hadde jeg prøvd en annen elv eller unngått høysesongen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv pakker jeg bilen og kjører retning Aalborg, noe sør-øst for Aalborg, i to deilige uker juni/juli. Kanskje litt sent på året for de store sjø-ørretene, men jeg lever i håpet - uansett finnes det plenty med annet å fiske der!

Skal ikke gjøre annet enn å fluefiske etter de store fiskene der nede!! Og ta en og annen kald'en

[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.