Gå til innhold
Fiskersiden

Nitelva/Øyeren nå?


thoger
 Share

Recommended Posts

  • Svar 119
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

+ veienett/plastsekk og våte hender :)

dette er kanskje ikke så mye å ta bilde og veie? men kan fort dra opp pulsen når strømmen tar tak i det.

skulle selv ønske jeg kunne ha vært ute å fisket ,men siden ny operert håndledd så får det vente.

så lykke til alle andre med store fisker og plastikposer

Endret av Ole-P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe å lure på :) Bare å komme seg ut.Lett å treffe fisken når det ikke er så mye vann i elva..

Blitt noe stam/buk ennå? ;)

Har det ellers blitt noe barere langs land? Da jeg rekognoserte for noen dager siden så det ut som litt i overkant med snø langs breddene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett ganske mange håpefulle langsetter Nitelva de siste dagene.

Blir det noe, eller er det bare ren fiskedesperasjon som driver dem? Er det ikke ørlite grann tidlig?

Jeg fikk en Gjedde på 9,5kg i går. :) Fantastisk start på Gjedde sesongen.

Ser ut til å bli mye vann i år også, så hvorfor vente.. ;)

eek.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hope you dont mind me speaking english :)

I was down at dyno or whatever u call it today just for a walk with the girl ,and the water is very low ...maybe down 1.5 meters ,not been in norway long so i dont know if this is normal or not ....also alot of people fishing it today ......i must have seen at least 20 plus people fishing .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en Gjedde på 9,5kg i går. ;) Fantastisk start på Gjedde sesongen.

Ser ut til å bli mye vann i år også, så hvorfor vente.. :D

eek.gif

Hva tok du den på, da?? :) Har vært å handla litt. Har blandt annet kjøpt den nye clacin' rap, tror den kan funke ganske bra. Skal kanskje en tur dit i morgen. og da skal jeg ha en shværing!!! :D Noen tips for å ta slike madammer? :) Anyway, grattis med knallstart på gjeddesesongen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der i dag på jakt etter storgjedda. starta med å kaste litt med den nye clacin' rap, uten noen annen fangst enn dasspapir og bunnslam. :blush: Men så... ...Jeg satt på en gammal husky jerk fra rapala. og på det tredje kastet blei det tungt gitt! Jeg trodde jeg hadde persa på gjedde, helt til denne "gjedda" kom inntil elvebredden. Da så jeg at det var en karpefisk! litt jubling og en fotosesion senere kunne jeg konstatere at jeg hadde fått en brasme på 1,1 kg! Ny art! På wobbler!!!

Jeg tenkte meg om, og kom på at jeg egenlig var her for å få gjedde. Så jeg satt på en skikkelig gjeddewobbler, HI-LO. Etter noen kast var det fisk på igjen. Brasme igjen! :o:lol: . Denne var i underkant av kiloen. Seinere på dagen tok jeg enda en brasme på litt under en kilo.

Men hvor blir det av gjedda?? ;):o Jeg så flere titals fiskere langs elva, men det så ikke ut som om det var noen av dem som fikk noe gjedde.

Jeg vil ha gjedde!!! Stor gjedde!!! :(:)^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke så veldig stor, men fin fisk er det :) Gjennomsnittet i Nitelva er kanskje 0,7 - 1 kg ca!

...men den bet vel ikke akkurat på wobblern av fri vilje ?

Prøv glidende bunnmeite med brød, mark/mais el maggot så tenker jeg du får både riktig kroka brasmer og fin vederbuk :)

Endret av Iversen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.