Gå til innhold
Fiskersiden

Nitelva/Øyeren nå?


thoger
 Share

Recommended Posts

Var ute igår v. Rælingen og et par hundre meter nedover.Vannstanden hadde sunket siden forrige helg.O fisk.Gjeddefiskerne kjekset dog opp buk og brasme i jevnt tempo.Fikk pen buk forrige helg.Får litt problemer med lukten av "gammel biff-stroganoff"....gleder meg til isen går ovenfor Rælingen.

Endret av toppknot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 119
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du har ikke fått brasme når du kjeksern. hele bånn der er jo stappa full av brasmer, kjekser fler brasmer en man kroker gjedder for å si det sånn. Gjedda er utrolig treg ennå. største jeg har fått i år er på rundt fem kilo(ikke veid), på ML stang, dro den lett opp. Vårgjedde med masse igler og dritt er oppskrytt, ingenting slår storgjedde i 20grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gledet meg så sykt mye til og fiske gjedde at jeg tok turen til nitelva,men 2 turer er nok for meg.

Må jo desinfisere fiskeutstyret hver gang.

Den styggeste gjedda jeg noen gang har fått er i nitelva.

Det er ihvertfall nok brasme der.

Går jo ikke an og jerke der uten og kjekse brasme .

5 brasmer på 2 dager.

Gleder meg til øyeren åpner!Får mer fiskeglede av det.

Og by the way!Hvor er bildene av 10 kilos gjeddene som er tatt der?

Alltid morro og se bilder av stor gjedde.

Endret av KoKo!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes det er litt merkelig at det er så få som meiter etter gjeddene i niteelva tidlig i sesongen? men det har jo litt med tradisjoner å gjøre også. burde jo være effektiv i kaldt vann. problemene med å kjeksing av brasme ville jo blitt mindre å. en ulempe er jo at det kan være fare for at gjeddene ofte kan bli dypt kroka med de skadene det medfører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes det er litt merkelig at det er så få som meiter etter gjeddene i niteelva tidlig i sesongen? men det har jo litt med tradisjoner å gjøre også. burde jo være effektiv i kaldt vann. problemene med å kjeksing av brasme ville jo blitt mindre å. en ulempe er jo at det kan være fare for at gjeddene ofte kan bli dypt kroka med de skadene det medfører.

Og at de ikke tar på agnfisk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meite etter gjedde i nitelva om våren fungerer ikke. Ingen vits i å prøve engang.

Merkelig kanskje, men veldig mange har prøvd og jeg har enda ikke hørt om noen som har fått noe.

Eller så ligger det noen bilder på bloggen vår. Addressen finner dere på signaturen min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver stort sett alltid og meite uansett årstid hvis jeg fisker fra land,men uten særlig hell på våren i nitelva .Kanskje hvis det hadde vært lov med levende agnfisk,men med død agnfisk er det ikke lett og lure slappe gjedder.Kanskje ikke rart når elva er stapp full av brasme.

Meite etter gjedde i nitelva om våren fungerer ikke. Ingen vits i å prøve engang.

Merkelig kanskje, men veldig mange har prøvd og jeg har enda ikke hørt om noen som har fått noe.

Eller så ligger det noen bilder på bloggen vår. Addressen finner dere på signaturen min...

Kult!

Vet dere er mye ute og fisker hele året,så det er bra dere legger ut bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal en tur langs elva på lørdag, hvis været ikke blir for dårlig.

Har hørt at små wobblere ( 5-9 cm) funker bra tidlig på våren. Er det sant, eller er det bare å pælme magnumwobblere og jerkbaits så spruten står? :)

Har brukt gostanga mi i nitelva til nå, en 3-15grams beastmaster. (jada jada, jag veit jeg vil slite hvis jeg får en shværing, men det er litt småfett å kjøre 3 kilos gjedde på den!) Noen som veit om noen bra wobblere som funker bra i nitelva, som ikke veier mer enn 25g? (beastmasteren har stiv nokk rygg til å kaste wobblere helt oppe i 25 g, faktisk!)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(jada jada, jag veit jeg vil slite hvis jeg får en shværing, men det er litt småfett å kjøre 3 kilos gjedde på den!) Noen som veit om noen bra wobblere som funker bra i nitelva, som ikke veier mer enn 25g? (beastmasteren har stiv nokk rygg til å kaste wobblere helt oppe i 25 g, faktisk!)

;)

sant det :)

du kan jo prøve med den minste (7cm) salmo slider i synk. fisker du den sakte nok så tror jeg den får fine, rolige bevegelser som kansjke kan overbevise de trege gjeddene. minste(13cm, 21gr?) 4play wobbleren til savagegear kan vel også funke. disse kan du omtrent få til spise boillies. utrolige gange :D

rolsen: hvis ikke død agnfisk funker, så kan vel kanskje drakorigg funke?

Endret av puderhunden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal en tur langs elva på lørdag, hvis været ikke blir for dårlig.

Har hørt at små wobblere ( 5-9 cm) funker bra tidlig på våren. Er det sant, eller er det bare å pælme magnumwobblere og jerkbaits så spruten står? B)

Har brukt gostanga mi i nitelva til nå, en 3-15grams beastmaster. (jada jada, jag veit jeg vil slite hvis jeg får en shværing, men det er litt småfett å kjøre 3 kilos gjedde på den!) Noen som veit om noen bra wobblere som funker bra i nitelva, som ikke veier mer enn 25g? (beastmasteren har stiv nokk rygg til å kaste wobblere helt oppe i 25 g, faktisk!)

:P

bruker di minste og nest minste hi-lo'ne i flyte utgaven, og ikke noe problem det. gjedda er treig og lat, og fikk da på en 5kilo pluss, tidligere i uka, den timen jeg orket å fiske,

hører folk sier man må bruke ditt og datt egentlig hele tiden. men uansett hva man bruker må man plasere den rett forran tryne på en sulten gjedde, og en sulten gjedde eter det meste, så teknik og sted er vell det viktigste. samma om hva for noe man kaster og kaster hvis man kaster der gjedda ikke er.

og når det gjelder spinkelt utstyr er ikke det noe problem, bare å kjøre fisken litt det, og fiske sånn fiske skal gjøres, hva er vitsen å fiske gjedde på under 5kilo med 35-60grams stang kunne like greit brukt garn.

fisker selv med kinetic UL stang til gjedde og asp på sommeren og ikke noe problem og kjøre asp over 3kilo og gjedde over 5. må bare ha nok line til utras og god tid,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og når det gjelder spinkelt utstyr er ikke det noe problem, bare å kjøre fisken litt det, og fiske sånn fiske skal gjøres, hva er vitsen å fiske gjedde på under 5kilo med 35-60grams stang kunne like greit brukt garn.

Helt enig! det er jo å kjøre fisken som er morroa! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste er jo at fisk som er tatt på "for lett" redskap kan bli litt vrien å få vellykket c&r på.

tviler på det. med overdim utstyr er det veldig lett og brutalt og bare sveive fort og brutalt inn fisken og slenge den opp på land. og store kroker vill jeg si gjør mere skade en små. selv sett folk med overdim fiske opp fisk som om det skulle vært trål på en båt

så uansett om man bruker underdim eller overdim utstyr, så er det opp til fiskeren og fiske, kjøre fisken, lande den, avkroke den og sette den ut igjen skånsomt, ikke hva stanga tåler.

og hvis man skal strekke det litt ut på spissen, så får man velge å ikke fiske, hvis man syntes man gjør for mye skade på fisken,

Endret av Ole-P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv kjør en stor gjedde tom på sommeren med lett utstyr, så skal du se hvor lett den svømmer avgårde igjen ......

nå er det jo ikke snakk om 15kg gjedde på 2-8gr stang men gjedder opp til en 8kg er ikke problem og fiske på UL, fisket selv flere i fjord sommer og ikke en eneste hadde problemer med å svømme av gårde. et stort pisk med halefinna og vips borte på 2sek

men skal det fiskes med UL utstyr som jeg gjør må det gjøres pent og pyntelig,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.