Gå til innhold
Fiskersiden

Fritidsbekledning (tips)


Hunter
 Share

Recommended Posts

Vi skal kjøpe oss nye fritidsklær. Følgende kravspek:

Lydløs, pustende, vanntett og vindtett. Klærne må også være todelt.

Klærne må tåle røff behandling da de skal brukes til jakt, fiske og lange turer på Hardangervidden og til alle årstider.

Pris 4 000 + pr sett.

Noen gode tips fokens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker finnskogen. trolig deilig at den er lydløs. Stoffet er utrolig slitesterkt, men tåler som nevnt over ikke gnister. Goretexen i den er så som så synes jeg. Vet ikke hvordan det er på årets modell, men i de buksene jeg har hatt har goretexen tatt kvelden rimelig fort. Et annet minus kan vel sies å være prisen. 7000 for full dress er det vel strengt tatt ikke verdt.

Hvis dressen skal brukes til alle årstider er ikke finnskogen å anbefale. Egner seg ikke på fjelltur vinterstid, da er heller dovre å anefale, men den er ikke lydløs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har brukt Finnskogensettet, spesiellt buksa i flere år nå, veldi fornøyd med slitestyrken og komforten, det som jeg har vert mindre fornøyd med er vanntettheten. Har imprignert buksen flere ganger, men det skal ikke lange turen i våte busker og kratt før det siger vann inn i den igjen. Men nå skal det jo være sagt at det sikkert ikke er lett å lage klesprodukter som er både "tynne", varme, vanntette, pustende, lydløse osv. som holder kvaliteten i flere år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.