Gå til innhold
Fiskersiden

Power pro


kilgallon
 Share

Recommended Posts

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

0,28 holder også i massevis, men du har litt mer å gå på slitasjemessig med 0,32 og det er minimalt med forskjell i avdrift osv Husk at vi uansett anbefaler monotopshot (fortom) på noen meter som tar opp slitasje osv nærmest bunn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til fiske på østlandet, hovedsaklig i østfold.

Har inte riktigt koll på vilka arter och fiskstorlek man får i Östfold men själv kör jag med PP 0,19-0,23 för allt havsfiske i Norge och har utan problem dragit upp lange, sej och kveite upp till 17 kilo samt torsk upp till 23 kg på det. Det viktiga är att göra ordentliga knutar som inte glider upp. Själv fiskar jag från småbåt men om man fiskar från turbåt på grunt vatten kan det vara idé att gå upp i dimension p g a ökat slitage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0,8 holder i massevis til havfiske på Østlandet :blush:

Ja, det er ikke sjelden vi må opp i det for å få opp all den digre fisken vi får. SIden 0,9 har en bruddstyrke på 125 kilo, skulle vel 0,8 holde 100...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ikke sjelden vi må opp i det for å få opp all den digre fisken vi får. SIden 0,9 har en bruddstyrke på 125 kilo, skulle vel 0,8 holde 100...

0,08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde nok bare uflaks. PP er overlegen det meste mener jeg.

Enig med deg. Tipper Robban røk på en smell og kjøpte noe av det falske som var i omløp på ebay for et par år siden. Aldri hatt noen problemer med PP, og jeg bruker utelukkende det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler ikke PP til folk

:)

Ikke jeg heller. Har hatt også mange om bord med samme erfaring som oss Robert. Grunnen er at man ikke er sikker på jevn kvalitet og selv om jeg har flere sneller uten problemer med PP, husker man de gangene man mister fisk på nyspolt sene, som rykker uten videre. Synd at man ikke greie å ha bedre kvalitets kontrol, for lina er god.

Jeg går selv for sufix, andre får avgjøre selv.

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri mer PP her i gården ihvertfall det er helt sikkert.

Vi mistet to store håkjerringer nå i oktober grunnet dårlig PP. Den var påspolet (ny) samme morgen som vi begynnte og fiske på to forskjellige sneller. Det var hvit 0,41mm som var kjøpt gjenom den svenske agenten for PP. Første fisken var vel på i 15-20min. Men fiskeren klarte ikke og snu fisken med 10-12kg brems så jeg ba han og stramme opp bremsa. Han var ikke over 15kg likevel røyk snøret. Bare 10-15min senere så napper det for neste man. Han rekker bare og sveive fast cirkelkroken og føle tyngden ifra fisken så ryker snøret igjen.

Det som jeg utalte da trur jeg ikke passer og skrive her. :D

Vi testet snøret gjenom og snurre det noen runder runt hver arm og trekkte langsamt (ikke noen rykk) og det var veldi enkelt og dra den av. Her snakker vi om ett snøre som ska ha ein bruddstyrke på 36kg!

Vi prøvde på flere plasser mens vi spolet av snøret ifra snellene med samme resultat.

Dette er allt for dårlig og det som irriterer meg mest er ikke att vi mistet to store haier men att to store haier svømmer omkring med 10m 2mm wire+krok i kjeften.

Hvis snøret hadde blit brukt till "vanlig" havfiske så hadde svakheten mest sansynlig ikke blitt oppdaget.

Jeg er ikke så fanatisk att jeg har tømt alle mine sneller for PP men jeg kommer og kjøpe Whiplash alternativt Sufix i fremtiden PP stoler jeg ikke på lenger allt for ujevn kvalitet.

Dette er ikke eneste tillfelle som dette har skjedd ombord te meg men ett av di verste exempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dere har handlet "fake" powerpro?

Florerer jo av det. Bare en tanke.

Min tanke også...

I løpet av det året jeg jobba på Campelen i Bergen solgte jeg endel mil med PP. Ingen klager overhodet. Vi fikk en gang en spole hvor snøret med ujevne mellomrom hadde noe som likna på små knuter eller klumper. Eneste gang jeg registrerte noe ugreie med PP, men dette var lett å se, så det snøret ble sendt rett tilbake :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper inderlig att ikke den svenske generalagenten for PP i Sverige driver med "pirat"virksomhet.

Det kan jo nevnes att Rickard Bergström som hadde med seg PP:n arbeider og er deleier i en stor sportfiskeforettning i Malmö som heter Sportfiskegiganten.

Men en ting som dere må førstå er jo att dette er jo ikke noe som skjer hver dag og med allt snøre fra PP.

Jeg har fisket i mange år med PP uten noe problem men når dem begynner og dukke opp allt oftere og ikke bare hos meg sjøl så tar ihvertfall ikke jeg sjansen på att det sikkert går greit.

Det ska jo ikke vare nødvendig og teste ett snøre før du begynner og bruke det.

Som sagt allt for usikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To forskjellige spoler, ny sene, 3 brudd på en dag. Alle kjøpt av Harleerod, som ikke driver med fake!

Isteden for å begrunne dårlig PP med fake snøre, bør man se sammenhengen. Mange er fornøyd, mange er missfornøyd og kommer aldri tl å bruke det igjen. Kan dette han noe med store variasjoner i kvalitet?? JA, sannsynligheten er veldig stor for dette.

Jeg kommer iallefall ikke til å dra på dypet, for å stå å være usikker på dårlig produksjon av snøre, med drømmefisken i andre enden!

Når det gjelder spinn, båtfiske så vil man stort sett ikke merke om snøret er noe dårlig, siden man aldri kommer i nærheten av max belastning på snøret. Så og si ingen båtstenger / surfstenger man drar 10kg på bremsen med. Prøv med ei vekt i andre enden av snøret, og se hvor stor belastning du max klarer, du vil bli overrasket.

Selv bruker jeg sufix nå på mine sneller.

Endret av fiskekongen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt mange spoler med PP og har aldri hatt problemer med den sena.

men har opplevd at noen har mistet stor fisk pga at sena røk,helt uforstålig.

til vi begynte og se over ringene på stengene og den lille rifta som var i ringen gjorde at sena ble svekket og den røk,da en fikk på stor fisk.

så en bør se ordentlig over ringene ,har jeg erfart.og vi har fått nye stenger pga at ringene ikke har vært iorden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har powerpro som ikke fire line har ??

Er den billigere ??

Noen som har hatt lignende erfaringer med Fire line eller Rapala "fibersnøre" ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hva har powerpro som ikke fire line har ??

2. Er den billigere ??

3. Noen som har hatt lignende erfaringer med Fire line eller Rapala "fibersnøre" ???

1. (Svarer for Oz nå): Den finnes i rosa utgave

2. Pris er ikke alt (vet ikke, dvs det kommer vel helt an på hvor du handler)

3. Ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. (Svarer for Oz nå): Den finnes i rosa utgave

2. Pris er ikke alt (vet ikke, dvs det kommer vel helt an på hvor du handler)

3. Ja

1 : vet det, var ikke det jeg mente, men fint at Fire line frister de homofile ut i naturen (ikke myntet på Oz)

2: PRIS ER MYE

3: Håper flere svarer. (helst båtfiskere)

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.