Gå til innhold
Fiskersiden

Power pro


kilgallon
 Share

Recommended Posts

Ok, høres jo fornuftig ut. Jeg har uansett gjort egne tester av mitt 30 lb PowerPro snøre. 30 lb er, ifølge min omregningskalkulator, 13.60777 kg. Ifølge mine egne tester klarer forøvrig mitt 30 lb snøre å holde 16.5 kg, som er noe sånt som 36,4 lb og da ryker den (selvfølgelig) i knuten. Så et uskadet 30 lb snøre ryker vel mest sannsynlig etter at 20-30 lb stanga er brukket, og du er havnet på sjøen. 16.5 kg trekkraft i enden av ei 6-7 fots stang er vanvittig mye. Andre innspill på dette?

Er det ikke forskjell på USA og Europa på bruddstyrke? Mener å huske at Amerikansk bruddstyrke (lbs) er bruddstyrken med knuter/vått snøre/etc. Mens Europeisk (resten av verden?) bruddstyrke er 'på testbenken', dvs ikke tatt hensyn til knuter etc.

Edit: har to Trilene sensation spoler hjemme, en kjøpt i Norge og en kjøpt i USA. Begge har dim. 0.31mm. Den amerikanske spolen oppgir omtrent 50% av bruddstyrken som den 'Norske'.

Endret av palkr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er det ikke forskjell på USA og Europa på bruddstyrke? Mener å huske at Amerikansk bruddstyrke (lbs) er bruddstyrken med knuter/vått snøre/etc. Mens Europeisk (resten av verden?) bruddstyrke er 'på testbenken', dvs ikke tatt hensyn til knuter etc.

Edit: har to Trilene sensation spoler hjemme, en kjøpt i Norge og en kjøpt i USA. Begge har dim. 0.31mm. Den amerikanske spolen oppgir omtrent 50% av bruddstyrken som den 'Norske'.

Snørene her og "over there" testes nok etter forskjellige standarder ja. Det blir ganske stor forskjell på de oppgitte bruddstyrkene i hvertfall.

Her hjemme oppgis en bruddstyrke på 20 kg for 0,28 mm Power Pro, mens amerikanerne oppgir 13,6 kg (30 lbs) for samme snøre.

Bra for oss at det er den veien da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Eg tenker å spleise på en storspole med powerpro med en eg kjenner, og vurdera no å kjøpe på ebay. ser man sparer MYE på å kjøpe der. Spørsmålet mitt er då om folk her inne har nokken favorittselgera på ebay, som er "trygt" å kjøpe power pro fra. :)

Sikker på at nokken der ute har erfaringer å komme med :) Link gjerne til andre anbefalinger av vellykede brukte selgere... Som dere sikkert sjønner så er eg en av dei som er litt forsiktig på nett :D

Endret av Seb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

fishermensource og jtripodc har jeg handlet med, og begge er kjemperaske og presise har bare handlet 500yd spoler, tror det er 5 spoler jeg har kjøpt til sammen ikke noe tull i det hele tatt.

Handlet to spoler 500yd 50lb spoler hos fishermensource forrige uke, kjapp leveringstid og billig. Men til min store forargelse var spolene jeg fikk 30lb. JÆVLIG irriterende, unnskyld ordbruken men jeg var klar til å skifte om snellene mine nå, men neida. Har sent klage og håper jeg får tilsent det jeg bestilte. Blir vel masse styr med retur nå..

Måtte jo bli slik første gang jeg handlet utstyr på ebay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.