Gå til innhold
Fiskersiden

Får skyte totalfredet oter


PerU
 Share

Recommended Posts

det er jo en perfekt situasjon. minken har ingenting å gjøre i norsk natur. blir litt forundra når jeg ser bilder av folk som mater mink med fisk/fiskeavfall. det burde vært gjort mer tiltak for å få desimert minkbestanden fra myndighetenes side. men det skjer vel bare om den truer o`hellige o-næringa :)

Ja, det er sikkert derfor det er skuddpremie på mink året rundt..... Hva mer kan man gjøre ?

Eneste jeg kan tenke meg er å øke skuddpremien ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P.S Så også en annen ”Oter” i fjor. Faktisk i Bergen sentrum. Denne oteren hadde skrinet fullt av ”custom made” wobblere og blikket vendt mot Namsen og Bjøra

:D

Gitt spesiellt vern, akkurat det individet :)

Forvaltning på individnivå er tatt inn i dette spesielle tilfellet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sikkert derfor det er skuddpremie på mink året rundt..... Hva mer kan man gjøre ?

Eneste jeg kan tenke meg er å øke skuddpremien ?

ja, øke premien hadde sikkert ikke vært dumt pluss å gitt ut informasjon om grunnen til at det er skuddpremie og hvordan det lønner seg å jakte og slikt. kunne involvert jakt og fiskeforeninger mer kanskje. gitt foreningene pengestøtte for å jobbe med saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oterbestanden har ekslpodert de siste årene og den gjør stor skade mange steder.

På tide å innføre kvotejakt på den snart.

Sitat:" Oteren er totalfredet i Norge og har status som truet. Arten er oppført på liste I i CITES og på Bern-konvensjonens liste II. Den er og en ansvarsart for Norge som vi må ta vare på. Oppdrettsnæringen kan ikke få fortsette å ta seg friheter som vil ødelegge for naturen."

Norges miljøvernforbund klager på tillatelse gitt til å skyte totalfredet oter

PerU

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.