Gå til innhold
Fiskersiden

Billige neoprenvadere


sølvreven
 Share

Recommended Posts

Etter en dag i solsteiken så lukter det avreven grævling og grønne sure ullsokker.

Kjøp pustende vadebukse og fleece bukse til å ha under i de kalde dagene - har begge deler, bruker helst ikke neopren. Den eneste fordelen med neopren er at du får fred fra kona når du kommer hjem og er trøtt etter fisketuren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo meget praktisk da hver gang man kommer tilbake til sivilisasjonen (kjerringa). Kjekt å bli jaget på dør (les: lakeseelva) hver gang man kommer hjem og det lukter død og grønne dj..ler ;)

Har tenkt på pustende vadebukse, fleece og sko men det blir "the same procedure" hvert år med billig neopren. Kjekt når iselva er 5-6 grader, men ikke når sola steiker ubarmhjertig. Så da er det bare å trå uti elva til midja igjen og avkjøle seg med fiske, så har man en unnskyldning for å fiske da også :)

Problemet selvsagt med neopren oppstår som regel når man tilbringer noen timer på land i 25 grader steikende varme, og man ikke har vett til å komme seg ut av kondomen. Kan nok bli impotent av mindre :)

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en dag i solsteiken så lukter det avreven grævling og grønne sure ullsokker.

Kjøp pustende vadebukse og fleece bukse til å ha under i de kalde dagene - har begge deler, bruker helst ikke neopren. Den eneste fordelen med neopren er at du får fred fra kona når du kommer hjem og er trøtt etter fisketuren :)

Har sagt det lenge jeg å. men han hører ikke

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg er en pysete frossenpinne, bruker jeg helst neopren når det er kaldt i vannet (eller båt). :) Denne buksa hadde jeg for et par sesonger siden, men den gikk lekk ved sveisen til støvlene etter kort tid. Bortsett fra det er buksa helt ok, men ta vare på kvitteringen så du kan reklamere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet dette flere ganger i iskaldt sjøvann for et par år siden (rapport ligger her et sted). Kjørte med superundertøy og fleece under pustende vadere. Lufttemperatur mellom -8 og -13. 0 ti -1 i vannet. Ble ikke antydning til frossen på knærne der jeg normalt først merker kuldeproblemer av denne typen så jeg ser ingen grunn til å utsette seg for neoprenulempene dersom man allerde har vanlige pustende vadere. Om man bruker pustende vadere som det det er, nemlig skallbekledning og vet å kle seg etter forholdene osv under skallet så er det lite som slår pustende gitt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.