Gå til innhold
Fiskersiden

Sjøørret i Vestfold


 Share

Recommended Posts

3 minutter siden, cannonbang skrev:

Hei igjen

Ikke vent så veldig lenge, det kan ta seg opp fra en uke til den neste nå. Men det er ikke så mye årret som det var for noen år siden, så det kan nok bli litt lenger mellom de. Jeg så du spurte om hva ørreten i den forrige posten ble tatt på. Ikke ha så mye fokus på dette nå, det meste av sluker i kombinasjonene blått-grønt- sølv fungerer på denne tida. Ørreten er sulten, og den går på det meste. Men ikke for store sluker, 10-15 gr er passe.

Kanskje du burde la fornebu ligge litt, og prøve en tur til andre siden, fiskvollbukta og ingierstrand? der er det mere sørvendt, og kaanskje et par grader varmere i vannet.

Her er de slukene jeg har tatt mest på med dorging de siste åra

https://www.biltema.no/fritid/fiske/fiskesluk/skjesluk/skjesluk-gjedde-3-stk-2000036000

Kl 04:30 i natt møtte vi på is i Bundefjorden så vi kjørte inn til Ingerstrand som du nevner. Prøvde noen forskjellige plasser å beveget oss bort til Fiskvollbukta også. Nesten ikke noe vann i elva å det et utrolig grundt rundt hele området der. Å null tegn til noe liv i sjøen på alle plasser. Mulig Skiphelle i Drøbak eller Torkild stranda kunne bydd på noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisket tre timer i dag og fikk den nest største SØ jeg har fått - 1,7 kg. De siste årene har det vært noe tynt med sjøørreter, og det hører virkelig til unntaket at jeg får fisk to turer på rad. Også i dag tok fisken på Møresilda sølv/blå. Denne tok jeg utenfor Tønsberg - ut mot åpent hav.

Ørret.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

nettop kommet hjem nå. Ikke livstegn jeg heller. Var først nede på Omrestranda i Nevlunghavn, men dro derfra pga sur vind. Kjørte til amdre sida, Tenvikstranda rett ved Larvik sentrum. Fine forhold, men helt dødt der også. Ikke vak å se, heller ikke fugl inne på grunna, kun et par stokkender og et svanepar. Ikke noe som tydet på mattilgang for ørreten.

Endret av cannonbang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Lars Erik skrev:

En liten tur på en time på fredag - ikke tegn til liv. Fisket litt over to timer i dag - mistet en liten tass som var ganske så vill. Det begynner i det minste å bli så pass bra temperatur at det er trivelig å være på fisketur nå.

Sant som du sier deilig å bare komme seg ut også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Fisket i Mefjorden 17 mai. Mye vind, men fantastisk klart vann. Så masse småfisk etter sluken, i tillegg til tre sø som endte opp i håven. Største på 400g. 

Ellers er fjorden full av horngjel. Fikk også en bitteliten sei, noe jeg ikke har fått her på mange år. Makrell så jeg ikke noe til.

 

Edit: Nå, en uke senere, er også makrellen her.

Endret av nickro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Hei

Var ute en liten tur i går kveld med fluestanga. Fiska i omrebukta ved båthavna der (nevlunghavn) Fine forhold og en nydelig kveld, men ganske livløst. Ungdommene som lekte med en vannscooter rett utenfor der lagde derimot i overkant med liv. Jeg skjønner at mange vil ha de bort fra slike områder, dette er rett utenfor en stor campingplass, og innenfor god hørevidde fra selve nevlunghavn

Endret av cannonbang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...
  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.