Gå til innhold
Fiskersiden

Sjøørret i Vestfold


 Share

Recommended Posts

Ute en tur i Tønsberg i dag, Vallø - Husøy. Ingen fangst men flere som fulgte etter og viste interesse, mistet en. Prøvde flere sluker men det var faktisk bare "dirty harry"(blå) som den viste interesse for. Ellers så jeg flokker med hettemåker som lå et stykke utpå og spiste et eller annet, samt stor aktivitet av mindre fisk i overflaten. For lang avstand til at jeg kunne se hva de spiste eller hvilken småfisk det var. Foregår det noen form for gyting i de frie vannmasser for tiden ? Måkene lå på overflaten og spiste i et sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fisket inne i larviksfjorden i går med to kompiser, 4 blanke alle på rundt 700g. vannet litt kaldere igjen men plenty av fisk som beita inne på grunna ;) noen andre som har hatt problemer med kroking? har aldri hatt så mye hogg som ikke vil sitte som denne sesongen, det er som sø kun smaker og ikke biter..... høres kanskje merkelig ut???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mandag var jeg nede på bryggene i holmestrand og meita litt etter flyndre. fikk ingen flyndrer, men en del bunnfast :) . fettern min kom nedover etter hvert. han lånte ei lett stang og kasta lit sluk, mens vi prata skit. på tredje kastet smalt det på noe som viste seg være en SØ på kiloen ;) . litt overraskende i og med at det ikke er den mest kjente SØ-plassen i området, selv om det er tatt noe av overraska makrellmeiter oppigjennom. fisken fighta på bra den og fettern hadde verken fått fisk som sloss så lenge eller SØ før så han var godt fornøyd. SØen hadde god kondisjon, var knallrød i kjøttet og endte som middag hos slekta. fisken PS: hadde ganske så nylig slukt en gjeng med 4-5cm kutlinger av ukjent art.

prøvde en annen plass seinere med kun småtorsk som resultat. torskene svømmer videre.

igår var jeg og to kompiser ute ved fjorden å dengte flue. prøvde flere plasser i løpet av dagen. eneste fisk, en SØ på 600gr tok en av kompisene på mickey finn ved snekkestad. god fight på 5er stanga ;). helt grei kondis, men ikke noe mage på fisken. fisken blei skånsomt veid i håven og satt ut igjen for å vokse seg stor og sinna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det skulle ikke forundre meg om den gjorde det. men har trua på denna fisken ikke hadde oppholdt seg i havna hele tida. håper ihvertfall at den bare var innom. har ikke hørt noe klager på smaken enda, så får håpe det går bra. men om de slipper ut litt/mye kloakk i havna er vel ikke så nøye når vår gode venn Gjeltsten skal heve nivået på giftbassengene på langøya til godt over havnivå. jeg lurer ikke på om det kan gå galt der ute lenger. jeg bare venter på at det går skikkelig gærnt. og da kan man glemme å spise noe som har oppholdt seg i holmestrandsfjorden. makan til grådighet og idioti skal man til oppdrettsnæringa for å finne :):lol::) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig der skrev et innlegg i lokalavisa om rampene der ikke mye tillrettelegging for sportsfiske der :)

Rampene er jo brukt som dumpeplasser for snø er jo bra fiske etter sjøørreten så hadde vert greit og fått ut båten før sankthans :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja hadde vært fint om de hadde funnet et annet sted å dumpe snøen. skal ut med jolla i påsken og det var ganske frustrende å se svære hauger med snø på rampene. er visst ikke snø på rampa ved steinbruddet på andre siden i sandebukta. så det er jo en reserveløsning, m jo gjennom bommen da :)

Endret av puderhunden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ute med bror og en kompis i larviks området fra 6-11 på morningen, brunt vann av den dume typen.... var ikke borti fisk og så heller ikke så mye som en virvel. vannet er også helt nedi 2,8 grader.... noen som har prøvd seg på helgeroa-mølen området i det siste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ute med bror og en kompis i larviks området fra 6-11 på morningen, brunt vann av den dume typen.... var ikke borti fisk og så heller ikke så mye som en virvel. vannet er også helt nedi 2,8 grader.... noen som har prøvd seg på helgeroa-mølen området i det siste?

Har fisket i det området i dag, med både sluk og flue.

Fikk en på kg blank på flua (sild), en på 1.2 på sluk (blå morild 18g) og en på 900g på wobbler (strike pro hvit m/prikker)

Alle i fin kondisjon og klare for middagsbordet i påsken

Hadde også mye fisk som fulgte uten og ta

Skitt fiske og god påske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har snøen på rampa ved båtsenteret i holmestrand smelta. var ute å dorga omtrent hele skjærtorsdag uten andre resultater enn noen torsk fra 1,2 og nedover. er ganske så grumsete vann og de fleste tok på wobblere med sterke farger(firetiger o.l). var skikkelig fint når sola var fremme, men etterhvert kom tåka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ute en tur i viksfjord med en kompis, mista to fine fisk før jeg landa en på 1,3kg. sjekka ellers ut deler av larviks fjorden. fremdeles et par grader for lite i vannet og helt brunt. noen som har fisket sandefjords området? vurderer det på søndag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Storøya ved Sandefjord i går sammen med en fiskekamerat. Fisket på utsiden der vannet bare var litt grumsete. Ikke ett napp. Dro til Sandvika litt lenger sør. Møtte to stk som kom derfra med fisk og akkurat da vi kom ned var det en som fikk en pen ørret. Stor optimisme Men jeg endte opp med en skrubbe eller hva det var, hvertfall flat. Kameraten blanka. De andre fikk heller ikke fisk utenom den ene..

Sportsfiskefjorden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisket på ny plass i går, ikke så lengt fra Berger. Masse fisk og se, men veldig vrient... Fisket med både sluk og flue, men etter 5 timer hadde vi bare klart å lande en undermåler. Gøy og se så mye feit ørret som plasket, men aller mest fortvilende.... De hadde nok mer enn nok med alt det gode i vannet, til å bry seg med det vi bød på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse folk å se med fiskeutstyr langs kyststien fra Nevlunghavn mot Stavern,men få som har kjent noe napp.

En i familien skulle løsne sluken til guttungen,det endte med at han badet.

Temperaturen i vannet var ikke egnet for bading sa han. :)

Resten av familien fikk i det minste se noe stort som plasket i fjæra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisket på ny plass i går, ikke så lengt fra Berger. Masse fisk og se, men veldig vrient... Fisket med både sluk og flue, men etter 5 timer hadde vi bare klart å lande en undermåler. Gøy og se så mye feit ørret som plasket, men aller mest fortvilende.... De hadde nok mer enn nok med alt det gode i vannet, til å bry seg med det vi bød på.

hvor henn ved berger fisket du? jeg har ikke sett ett vak mellom holmestrand og sande jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor henn ved berger fisket du? jeg har ikke sett ett vak mellom holmestrand og sande jeg.

Fisket først ved steinbruddet i Sandebukta - så to-tre vak der. Deretter reiste vi videre og fisket rett utenfor bukta (er ikke kjent, men det var ikke så langt nedenfor den øya med bru:-) Der vaket det i gjennomsnitt 1 fisk i minuttet, mens det var stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisket først ved steinbruddet i Sandebukta - så to-tre vak der. Deretter reiste vi videre og fisket rett utenfor bukta (er ikke kjent, men det var ikke så langt nedenfor den øya med bru:-) Der vaket det i gjennomsnitt 1 fisk i minuttet, mens det var stille.

ok da må jeg bort dit og prøve. takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har vært ute et par tre ganger jeg også rundt Horten. Litt dødt enda, virker som det er litt for kaldt i sjøen. Jeg fikk en liten en i går kveld nede på Vollane, men det virket litt livløst. Ingen sjøfugler, ikke noe småtorsk, kort sagt ingenting untatt den lille sjøørreten. Det blir nok bedre, alle elvene er ganske flomstore akkurat nå. De andre rapportene tyder på at det er bra med fisk i området, bare den begynner å spre seg utover litt og jage etter mat på grunna.

Fortsatt god påske

Mvh

Cannonbang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.