Gå til innhold
Fiskersiden

Sjøørret i Vestfold


 Share

Recommended Posts

EN liten tur ut i regnet i dag. Prøvde en ny plass som jeg har funnet interessant via gule sider, kart.

Vestfjorden fra stokke/vear siden.

7 stk. En på 500, 580 og 760.

Gøy!

Hadde kjøpt inn en ny møresild grønn og hvit. Rakk ikke å prøve den da blank og svart gjorde susen. Mye små følgefisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En times tur på batteriet, vallø i ettermiddag.

Tenkte meg til min mye godplass i vestfjorden, men regnet med at det var relativt brunt der pga mye regnvann fra Aulielva.

4. Sjøørret ble det. En på 600 gram ble med hjem. Fikk ett slips på ca 800 gram tenker jeg. Henter den når den blir godt over kiloen tenker jeg...

Må bare si at årets sesong ikraft vært desidert min beste, toppet med en sykt bra oktober...

Det eneste som mangler er SØ over halvannen kilo.

Uansett veldig tilfredsstillende med fisk på hver tur siden august.

Hvilke gyteplasser er i nærheten av vallø, den 800 grams som jeg fikk i dag hadde gytt iallfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis MBF!!Trodde du hadde tatt vinterferie, men det er det ingen grunn til. Stikk innom fluefiskesiden og les om kanonfiske i Larvikdistriktet.

Ruddock spurte om andre gytebekker/elver nær Vallø og det finnes en som går opp i Slagendalen, begynner nede ved Kilden kino. Fisken kan også ha kommet fra Auli gjennom kanalen. Lenger nord vet jeg ikke om noen før den lille og usikre ved Sandsletta.

Friluftsfjorden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på med å pusse opp badet men er heldigvis ferdig men det meste. Derfor har jeg fiska lite men var ute noen timer på sønd sammen med 7 stk fra Ramnessportsfiskere. To av oss fisket på utsiden og endte opp med en torsk på 10 cm. De andre fiska mest på innsiden og dro opp til sammen 1 torsk og 1 ørret. Fantastisk klart vann og da ser man hvor variert og fint det er på utsiden av øya, men dessverre mangler fisken. Jeg og flere med meg vet hvor mye fisk det var der før så derfor bruker jeg altså endel tid på å spre ideen om Friluftsfjorden. Har du vært innom facebooksiden fisker`n?

Friluftsfjorden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To turer på vallø i løpet av siste uka. Første turen mistet jeg to, kilosfisk?. Altså blanka for første gang på lenge... Ja ja, har vel bare godt av det. Blitt bortskjemt i det siste. Siste turen ble det 9 stk, to 600 gram ble med hjem. Eller fin fisk fra 300-500gram. Alle tatt på grønn og hvit møresild... Ny tur ut på søndag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tur til Nøtterøy og området nord for Storebukt og Holmen.

23 fisk i løpet av 3 1/2 time. Alle tatt på Møresild 15 gr. blank/svart holo og grønn/hvit.

21 sjøørret, en med hjem. Feit og blank 700 grams. Tos tk nesten kilo sluppet ut igjen. Nylig gytt. Små brun og slank. Henter de til våren:-)

Resten fra 200-400 gram...

1 pir og mens jeg sto på en brygge kom det 7 torsk rett under meg. Stoppet og lette etter mat antakeligvis. Jeg slapp ned sluken og vips en 2 kilos Taratorsk stappfull av reker:-)

Glad i okotober, men ser pine meg ut som november ikke blir så værst heller. Crazy days!!!

Det er kanskje nå jeg burde lagt bort slukstanga og tatt frem fluestanga som jeg ikke har kastet med ende(veldig uerfaren), men vanskelig når det glir så inni hampen bra. Gleder meg allerede til søndag da det blir en ny tur ut, da ved Slagen kanskje...

Har tenkt en stund og begyunne å logg føre fangst, vanntemp, flo elelr fjære og lignende.

Kanskje og plotte inn punkter på kart der jeg har fisket og kanskje fått fisk. Noen som har gjort noe lignende. Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiska med flue på Essostranda sammen med en til i dag fra 9 til 1230. Begge var borti litt stor fisk med en gang. Senere ble det ørten smålyr (12 til 16 cm) og i tillegg mistet jeg en ørret på ca 30 cm. Gikk rett i lufta og var vekk. Ville uansett fått friheten tilbake..

Traff på en eldre kar på min alder og vi var hjertens enig i at alt var mye bedre før. Hans oppskrift på hva som bør gjøres er nøyaktig den jeg jobber etter.. Positivt å få støtte i tillegg til frisk luft, kaffe og prat..

Friluftsfjorden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute ca 1 1/2 time idag på ringshaug, ble sluk idag pga to barn med. Alt for mye skit som fløyt i strømmen :( Har jo

blåst endel di siste dagene :( Faktisk vant guttungen med to "tang-fisk" og NULL til far hahaaa :)

Hvem facebook side Fisker'n? Noe jeg har gått glipp av i det siste? :S

Ble kaffe og nylaget sjokoladekake da vi kom hjem :D Hmmmf, nærmer seg fort mandag nå da :S

Friluftsfjorden! :D

Endret av Andrew Gilbu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiska med flue på Essostranda sammen med en til i dag fra 9 til 1230. Begge var borti litt stor fisk med en gang. Senere ble det ørten smålyr (12 til 16 cm) og i tillegg mistet jeg en ørret på ca 30 cm. Gikk rett i lufta og var vekk. Ville uansett fått friheten tilbake..

Traff på en eldre kar på min alder og vi var hjertens enig i at alt var mye bedre før. Hans oppskrift på hva som bør gjøres er nøyaktig den jeg jobber etter.. Positivt å få støtte i tillegg til frisk luft, kaffe og prat..

Friluftsfjorden!!

Jeg var og på esso slagen, men kom ikke før 1445. Hadde en hyggelig prat med en fra ramnes sportfiskerklubb. Han hadde vært sammen med 3 andre(sarepta?) Uten å få noe utenom en god del små små lyr. Kort oppsummert fangst på meg: lyr opphøyd i 30...

Har akkurat fått min sishimano stradic 2500 bestilt over ebay for ca 850 kroner. Gleder meg til å få prøvd den.

Facebook side?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.