sarepta

Sjøørret i Vestfold

Recommended Posts

Noen som har startet 2018-sesongen?

Noe fart i sjøørreten, eller er det fortsatt for tidlig/kaldt?

Hei

Da var vi i gang igjen. Hadde på en ganske stor fisk i kveld, men den slapp igjen. Litt dårlige forhold med vind, så jeg måtte svinge båten litt ut fra land før jeg kunne ta stanga, og dermed var den vekk.

Fikk en liten en litt senere, så vidt over minstemålet, men jeg syns den var for liten til matfisk, så den fikk gå også. pent kroka i leppa, så det var problemfritt. Men godt å være i gang igjen. Skulle ut forrige helg, men ble liggende langflat med influensa og feber

Fiska på den vanlige plassen, vealøs-vollane

• Like 1

Hei igjen

Nettop kommet kjem fra tur, og det ble to i kveld. ganske små en så vidt over minstemål som fikk gå, og en på rundt halvkiloen. Den minste fikk jeg ved karlsvikodden, og den andre rett sør for kjerringholmen i åsgårdsstrand. Lang tur med andre ord. Fikk en makrell også, og mista en.

Vanskelige forhold nå, mye dritt i vannet og dårlig sikt. Varmt var det også, tidevis over 20 grader

Hei!

Slenger meg på denne tråden, har båten i gjestehavna i Horten denne vinteren og håper på noen turer etter sjørret og evt. havabbor. Mange fine tips i tråden her! Jeg praktiserer C&R men går ikke av veien for å ta med en fisk eller to hjem til middag i blant. Hvordan er det med fisken i og rundt Horten indre havn, er den spiselig? Håper å legge inn et par turrapporter her etterhvert utover vinteren. :)

hei

Ikke mye å få i indre havn er jeg redd. Og heller ikke lurt å spise bunnfisk derfra, mye dritt på bunnen fra verftet.

Men trenger du noen tips om sjøørret så gi lyd, jeg har dorga mye rundt her og er reativt godt kjent.

• Like 1

3 timer siden, cannonbang skrev:

hei

Ikke mye å få i indre havn er jeg redd. Og heller ikke lurt å spise bunnfisk derfra, mye dritt på bunnen fra verftet.

Men trenger du noen tips om sjøørret så gi lyd, jeg har dorga mye rundt her og er reativt godt kjent.

Takk, da bruker jeg ikke noe tid i der. Har et par områder på begge sider av fjorden jeg tenkte å teste, feiler det så tar jeg gjerne i mot tips! :)

Hei igjen

Her er et par plasser du kanskje bør prøve

https://kart.gulesider.no/m/QRJUB

På grunnene øst for langøya har jeg truffet på sei enkelte ganger.

Ytters på nøttekrakken har jeg fått torsk (små,riktignok) og en og annen lyr nede i kanten. men det er ofte hard strøm der.

mest sjøørret har jeg tatt fra revet utenfor vealøs og sørover. Her er det muligheter hele veien til vallø utenfor tønsgerg.

På andre siden er det også bra sjøørretforhold inne på reiersbukta sør på jeløya (vær obs på grunnryggensom strekker seg utover midt i bukta) og langs yttersida av jeløya.

Innover så er ytre del av drammensfjorden bra, og vestsida av kommersøya.

Falkenstensbukta og frebergsvika har jeg dårlig erfaring med de siste årene, det var bra der før, men har blitt mindre å få de siste åra.

De fleste fiskene jeg har posta her er tatt utenfor vealøs-vollane

• Like 3

7 timer siden, cannonbang skrev:

Hei igjen

Her er et par plasser du kanskje bør prøve

https://kart.gulesider.no/m/QRJUB

På grunnene øst for langøya har jeg truffet på sei enkelte ganger.

Ytters på nøttekrakken har jeg fått torsk (små,riktignok) og en og annen lyr nede i kanten. men det er ofte hard strøm der.

mest sjøørret har jeg tatt fra revet utenfor vealøs og sørover. Her er det muligheter hele veien til vallø utenfor tønsgerg.

På andre siden er det også bra sjøørretforhold inne på reiersbukta sør på jeløya (vær obs på grunnryggensom strekker seg utover midt i bukta) og langs yttersida av jeløya.

Innover så er ytre del av drammensfjorden bra, og vestsida av kommersøya.

Falkenstensbukta og frebergsvika har jeg dårlig erfaring med de siste årene, det var bra der før, men har blitt mindre å få de siste åra.

De fleste fiskene jeg har posta her er tatt utenfor vealøs-vollane

Glimrende, takk for grundige tips! De skal sjekkes ut så snart været roer seg og tiden strekker til! :)

Da fikk jeg vært ute en tur etter sjøørreten i helga. Drister meg til å dele her selv om fiskingen strengt talt foregikk på feil side av fjorden. Ble en liten tass til slutt. :)

https://teamkrokodille.blogspot.com/2018/12/frjulstur-etter-sjrreten.html

Noen som har noen formening om fiskedybde etter sjørreten på denne tida. Har vel en formening om at jeg gikk for dypt. Kjørte med dyprigg med wobblere på 10m og 5m og dorget over dyp på 12-15m.

Edited by Atle Høidalen

Hei,

Har starter å fiske sjøørret i år og lurer på hvordan fisket er i Vestfold om dagen?

Fisker stort sett med flue fra land, men tenkte å prøve meg med båt også.

Edited by Garduch

Hei

Har vært ute et par turer i det siste. fisket fra Omrestranda ved nevlunghavn. Mista en liten en der forrige helg, rett over minstemålet, og hadde et kraftig hugg i går kveld. Det kunne vært horngjel, men vaket da den hugg minnet mer om sjøørret.Jeg hadde også en horngjel etter flua flere ganger, men det var litt bortenfor der jeg hadde det kraftige hugget.

Noen stemningsbilder fra omrestranda, med nevlunghavn på andre sida av bukta.

DSCN0234.thumb.JPG.f0ca8646e60163b9f62324b8dd1537ca.JPGDSCN0235.thumb.JPG.0501ec1993661bffe961e05b58e49231.JPGDSCN0237.thumb.JPG.9c8e10076b9176f87961087a81f85793.JPGDSCN0238.thumb.JPG.068020f2b1f7e29c4812073343d1ba3c.JPGDSCN0239.thumb.JPG.dec55dc2d365a9e6042edf67c4062e70.JPG

neste helg setter jeg ut båten, har fått båtplass rett her nede. Da blir det dorgetur, det er litt vanskelig å komme ned til sjøen mange plasser her ute, mye hytter og privat grunn/veier.

hei igjen

nettop kommet hjem etter en liten tur ut med båten.

Fikk en anstendig lyr og et par mindre, og makrellen var hjertelig til stede.

Men det ble også en pen ørret denne gangen, noe over kiloen

CIMG0519.thumb.JPG.d8fb5ccf10d81b27fc55c5dc9423d0e3.JPG

skikkelig k-faktor, selv om bildet lyver litt pga vidvinkelen.

Den tok helt øst på Mølen, der svaberga begynner.

Fin tur ellers, mye makrell her nå

Edited by cannonbang
  • Like 3