Gå til innhold
Fiskersiden

Sjøørret i Vestfold


 Share

Recommended Posts

Liten tur i melsomvik med unga i dag,pølse grilling .to torsk ,sø 400.900?,1000? flott familie dag ;-)

Var der en tur på fredag. Hatt ett ordentlig hugg på min ny innkjøpte sølvpilen sluk. Hadde på to små som svømmer for å gjøre seg fete. Så ut til å bli en høydare helt til den ONDE selen dukket opp :rolleyes:

Hvor langt ut går du når du fisker i Melsom. Jeg var i nest siste viken før odden. Har fisket veldig bra der ut mot den grønne støtten i vår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der en tur på fredag. Hatt ett ordentlig hugg på min ny innkjøpte sølvpilen sluk. Hadde på to små som svømmer for å gjøre seg fete. Så ut til å bli en høydare helt til den ONDE selen dukket opp :rolleyes:

Hvor langt ut går du når du fisker i Melsom. Jeg var i nest siste viken før odden. Har fisket veldig bra der ut mot den grønne støtten i vår

Hei hadde med meg unga så fisket fra den første stein fyllingen og utover til bål plassen etter bekken som renner nedover,nå er det så sykt mye fisk og få fisker 30 mion til en time hver dag rundt om i vestfold og har fått fisk hver dag nå i nesten to uker også mye blank sprek og feit fisk. men slipper stort sett 95 prosent ut igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var idag en tur på Fjærholmen(på jobb med 2 pasienter, de fikk ingen) og testet mine nye sluker, Hansen Stripper. Mistet en ca 1,5 kilos SØ etter en times fiske(hvit og grønn 16 grams stripper). For hard brems antakelig. Irriterende med nybegynnerfeil. Så den kom opp og tok sluken ca 15 meter fra land. Hadde den ca 15 sek før den hoppet av.....

Veldig mye fisk i fjorden ja. Tenkte en tur i Vestfjorden etter jobb i dag, men der var det ett tynt lag med is. Er da og islag i Melsomvik innenfor Træsjodden?

Er det andre gode plasser rundt Holmestrand, Tønsberg og Sandefjord det ikke fryser så lett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten tur ut i kulden på Melsomvik i dag etter jobb. Kastet ca 30 min på steinfyllinga utenfor stupebrettet. Ett ordentlig hugg og en stk fet, blank og sprek 940 grams SØ. Det varmet iallefall...

Fangsten ble tatt på en Hansen Stripper hvit/grønn 16 gram.

Den er nå filitert og blir middag i morgen(nydelig rødarge) :icecream:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten times tur ut i sandefjord i dag i bitende kulde og ekstremt lavvann,gikk ned til grom plassen første fem minutene så det helt dødt ut så så jeg den plogen etter men fisken tok ikke dette igjentok seg på seks syv kast plog etter og virvel to meter fra der jeg sto men fisken tok ikke prøvde skifte litt men fortsatt ingen hugg,fisket kun på 10-15 cm vann så valgte og flytte meg til en brygge litt lengre ut som ligger på kjetting langt ute i vannet men kunne gå tørr skodd ut på bryggen grunnet lavvannet,med en gang jeg kom opp på bryggen smøg det seg en 1,5 kg ørret rett under bryggen skremte den etter og ha kikket på den i ett par min,umidelbart etter dette kom det sigende en kilos fisk,utrolig facinerende og bare se på ørretetn i vannet ;-) tok etter dette ett kast og rett i bunn trodde jeg i ca 0,10 sek,til bunnen begynte og nappe,fiske var rolig i begynelsen så tre fire utras pen fisk som fikk bli med hjem denne gang noe som sjelden skjer,fisken var på 1,2 flott fisk.

skitt vinter fiske, det er nå fisken biter!

Endret av eab123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte meg ut en tur snart, men venter på at det blir litt varmere i luften.

Hva er best å fiske med når det er så kaldt vedr. mono vs multifilament. Har hørt at snøret kan fryse og slites lett?

Ellers er en del av mine godplasser begynt å fryse til(Ørastranda, Hella og Melsomvik), noen som har andre plasser i ca 30 minutters avstand fra Tønsberg? Er det hvitt som gjelder i forhold til sluk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er det is i Melsomvik nå? Sist jeg der, en uke siden, var der fryst inne ved bryggene. Hva med langviken på Tjøme?

Ingen som er ute å fisker for tiden?

Jeg har selvfølgelig fisket litt men vært ganske dødt i den siste spreng kulden,men i dag og i morgen i denne temperaturen må det være knall fiske,tror du klarer fiske litt på melsomvik vist du har vadere men er nok rett rundt for sent begynte graute seg til utover på torsdag.Men er jo mange mange andre plasser her i vestfold og fiske fra ;-()

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En times tur i ut i dag. Fin tempratur, men mye vind. Landet på Fjærholmen. Fisket sammen med kompis 1 1/2 time uten å se snurten av SØ eller annen fisk.

Tenkte meg en tur ut lørdag hvis det ikke blir for kaldt, og passer med familien. Har aldri fisket sørøver fra Langø(En tur i Ula i høst med SØ ppå kroken). Er det is i hamburgkilen/york/mefjorden? Ser fint ut på gulesider/kart?

Noen stalltips der ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Årets andre tur, og nok en gang uten fisk.

Var en tur på Tjøme for 14 dager siden ved Sønsteholm. Nydelig plass men ingen fisk.

Prøvde i dag ved Tjøme(vestsiden), men blåste bort. Kjørte til Fjærholmen uten resultat. Det ble tatt en stk 600 grams blanking på sluk av andre på Fjærholmen i dag.

Andre som er ute og farter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

En 2 1/2 timers tur til Karl Johans Vern i Horten. Ei lita vik der med lite isflak. Måtte teste ut mine nye Zip-vadere.

Vaderne funket bra de, men ikke fangsten for å si det slik... Intet å se. Deilig å komme seg ut i finværet iallefall.

Er det andre i aktivitet der ute? Andre plasser der det går an å fiske fra land/med vadere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært isfritt en liten stund ved snekkestad i Holmestrand/Våle men lå et tynt islag over hele "sjøen" i dag på formiddagen pga mange minusgrader i natt. Flyter noen isflak innimellom men null problem å fiske litt utpå dagen. Er også en god åpning under brua til Løvøya i Horten og nordover.

Ellers mye is nord i fylket. Mulvika er kun isfiske og samme gjelder bogen og nesten hele veien inn til Drammen med unntak av noen få odder.

Kribler i armen så har tatt meg noen kjøreturer men med unntak av snekkestad har jeg stort sett kjørt skuffet hjem igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært isfritt en liten stund ved snekkestad i Holmestrand/Våle men lå et tynt islag over hele "sjøen" i dag på formiddagen pga mange minusgrader i natt. Flyter noen isflak innimellom men null problem å fiske litt utpå dagen. Er også en god åpning under brua til Løvøya i Horten og nordover.

Ellers mye is nord i fylket. Mulvika er kun isfiske og samme gjelder bogen og nesten hele veien inn til Drammen med unntak av noen få odder.

Kribler i armen så har tatt meg noen kjøreturer men med unntak av snekkestad har jeg stort sett kjørt skuffet hjem igjen:)

Jeg skal oppdatere hvis jeg kommer over noen åpne plasser. Var deilig følelse og stå der med stang og ett par fiskerøyk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

Har vært en tur og kikka litt jeg også. Mye is enda. Men den bryter opp nå, det er mye drivis på vei ut fjorden. Det virker som om sjøtemperaturen er lav enda, det var is i buktene helt sør til Lyngdal på torsdag da jeg kjørte fra Stavanger. Karljohansvern pleier ikke å levere noe særlig før tempen er oppe på 6-7 grader. Jeg ville prøvd rundt larvik nå. Der er saltholdigheten ganske lav pga Lågen, og det kan være en sjanse. Jeg prøvde litt etter torsk i dag utover Kjerringvik og Ula, uten resultat. Vanskelig å komme til på de riktige plassene. Men det er håp, hvis værmeldingen slår til neste uke så er mye gjort. Jeg tipper at det er i gang om et par uker. Jeg bor i Horten, så jeg kan også oppdatere litt. Jeg fisker ofte på Vollane og Snekkestad 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tur ut på Tjøme, Vestsiden i finværet.

Deilig å komme seg ut, men fortsatt ikke noe tegn til SØ etter ca 4 timers aktivt fiske. Er vel fortsatt for kaldt i havet, men med det været her bør det vel være brukbart om en ukes-tid?

PS! Fant en ær-fugl tilgriset med olje, død. Håper den ikke har fått oljen på seg ved vakre Langviken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timers tur på Fjærholmen, Nøtterøy i dag. Intet hørt, sett eller kjent...

Det var fire andre som fisket der uten å ha kjent noe og. Er vel for kaldt i vannet enda til at SØ kommer inn på grunna. Hadde vært tilfredsstillende nok å bare se en liten pinne etter kroken/flua men nei da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.