Gå til innhold
Fiskersiden

Hvilken snelle jerkbait?


Recommended Posts

Valgets kvaler sitter med 5 sneller forran meg og hvem bør jeg fylle med powerpro?

1:ambassadeur 5500-c3-2speed

2:ambassadeur 5500cs prorocket

3:ambassadeur 6500c proshop

4:ambassadeur 6500c syncro high speed

5:dam quick power striker qps 2000LH

kanskje pro rocket?

Endret av Karl Inge S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker mest på den han nevner her. Er jo sneller han har hjemme liksom :D

Fikk forøvrig testa bremsene på en annen måte enn man får ved gjeddefiske på både 5600 SSC3 og Revo Toro. Storsei på 11-12kg har litt mer kamfer ;) Har ingenting og utsette på bremsen på de to nevnte iallefall ;) Har også en shimano cardiff,men den har ikke fått testa seg skikkelig enda.

Endret av Vilhelm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med;

Record

Revo S

5601 C JB "Jerkbaiter"

CS 4501 Pro Rocket LH

5001 C TGC (tror kanskje jeg satser på denne?)

Personlig liker jeg Record snellene, de er fine, klassiske. Revo Toro ser ut som noe som kom ned fra himmelen under alien vs predator :)

Har brukt 5601 C JB "Jerkbaiter" siden den kom(5-6år?), ingen feil så langt. Har også en 5001 C TGC, ganske lik JB'n men uten tommeltangent, lettere brukt i 2år uten noen feil. Kjøpte meg også en Revo Inshore, men har ikke brukt den så mye enda.

Så mitt tips blir 5601 C JB, en god solid snelle til en riktig pris. Ellers kan du godt gå for sneller med høy utvekslig, da disse delene ikke blir belastet noe ekstra ved jerking. Ved bruk av store spinnere er det noe annet, da bør utvekslingen være lav.

Beste lavprofilsnella til jerk, tror jeg er Shimano Curado. Leser stort sett bare positive ting om den på nett, koster rundt 200dollar på ebay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den snella der hadde vel vært sistevalget mitt (ref til link sitt svar). Vil anta at 2 gir, gir snella enda en "finmekanikk" som kan gå i stykker. Kanskje den ikke gjør det...

Det enkle er ofte det beste. De gode gamle abu'ne er de beste! Enkle å vedlikholde, tåler juling osv. Har en c3 som nå er på 6. året er fortsatt så god som ny. Litt jevnlig vedlikehold og de lever evig. Kanskje ikke de peneste rullene, but who cares...

M

Endret av Pikopath
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukt to 6500 CS Pro Rocket til jerk.

Veldig fornøyd, og de kaster særs bra. IAR'n holder, i tillegg til bra brems. Kaster faktisk lette abborjerkbait langt med disse. Kun spørsmål om hvor tøff man tør å være med kastebremsen.

6600 EXT er også ei snelle jeg har brukt noe til jerk. Adskillig lettere enn Rocketene (alu?). Bra brems og IAR, samt høyresveiv.

Endret av Hasp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.