Gå til innhold
Fiskersiden

Lierelva 2009


Holmen
 Share

Recommended Posts

Da fiskelysta river i kroppen tenkte jeg og starte opp en liten tråd for kommende sesong i Lierelva. Målet er å få masse fine rapporter og bilder å fylle inn etter hvert som sesongen drar i vei.

Starter opp med noen bilder fra fjorårets sesong.

Laks 4kg blank.

cimg0800r.jpg

Laks 1.2kg

cimg0804.jpg

3 SØ tatt en rask formiddagsøkt før jobben.

cimg0817k.jpg

Fin SØ på 0.8kg.

cimg0808b.jpg

SØ på 1.3kg

cimg0821.jpg

Så er det bare og ønske skitt fiske for kommende sesong til alle som føler for å ta turen i elva!

Endret av Holmen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 133
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, ikke lenge igjen nå, gleder meg til sesongstart !

I år skal det satses litt på fluefiske i elva for min egen del, blir nok mye banning og fluer i kratt og trær :blush:

Kjører forresten over elva hver dag til jobb, og så godt som hver dag snur jeg meg og kikker med lengsel ned på elva.... :lol: ....15. mai....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er fisket der så tidlig som i midten av mai?

I 2007 ble det vel tatt laks 17. mai i alle fall. Tidligste jeg har fått fisk er 6. juni, en flott, lusete laks.

Har vel inntrykk at det er ganske langt mellom fangstene så tidlig, er vel først mot slutten av juni og utover at det begynner å bli greit med fisk. (er jo selvfølgelig veldig avhengig av hvordan vannstanden er, men sånn er det jo igrunn hele sesongen.)

Endret av Stian N E
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste 2 åra har vi vært velsigna med bra vannstand tidlig i juni og "stor" laksen og de grøveste SØ'ne har vært på elva allerede rundt 1. juni helga. Al det henger jo sammen med vannføring og temp. Men mailaksen som gamelkara snakker om er nok borte, er i hvert fall ingen som får den. Grunnen til dette spekuleres i om er pga et mye større stamfiske nå enn tidligere pga gyro'n. Men er som sagt spekulasjoner. En av de ivrige pensjonistene kunne i fjor melde om laks som han anslo til over 10+ krysse grøttedammen uka før sesongstart. Men på generell basis kan man si at rundt St.Hans smeller det om det er vannføring og det pleier det å være.

Jeg har til dags dato kun klart å få vinterstøinger i mai fisket og i tillegg er mai eksamenstid så sånn passer det bra nå for tida.

Er på tide nå å ta noen telefoner og bestille VirkonS og litt kortblokker så jeg er klar til å selge kort.

Endret av Holmen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da er sesongen åpnet og det kan kjøpes kort på Noroco i Drammen oppstrøms politihuset. Statoil Lierbyen vil i år selge kort da Centrum dagligvare/Joker Lierbyen er lagt ned. Kan også kjøpe kort fra undertegnede om andre utsalgssteder er stengt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allerede tikket inn melding om fersk fisk som er observert på elva. Går også rykte om en som mista en meget fin laks i dag tidlig på visstnok hemmelig sted et sted i lavere deler av elva. Er også noe støinger igjen i elva så til de som fisker nå, pass på dette og sett de ut....

Skitt fiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjer det ting i elva. Kommet noen rapporter om fisk som går. Sikker observasjon i går av 2 lakser som gikk over grøttedammen. Bare elva får roa seg etter regnværet nå så den blir mer brun enn melkefarga blir kanskje fart i sakene ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitti og sett litt på elva i kveld og om det blir opphold resten av helga og det er folk som fisker i elva burde det være store sjangser for fisk på land. Var brukbart med tilsig av fisk i går på stigende elv og har nok gått mer. Fortrinnsvis mellomlaks, men er nok en og annen slenger av SØ også i alt det møkkete vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det vann i elva igjen. Flomtopp på rett over 6kubik i sekundet tilsier fisk på vandring. Usikker på fargen men antar den er noe sterkt grumsete i dag. Været i morra er jo endra fra masse regn til sol så i morra kveld/fredag kan nok være rette besøkstia for det optimale fisket den helga her. Håper på fangstrapporter snart nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann jeg vurderer å ta meg en tur til Lierelva nå på lørdag eller søndag.

Hadde tenkt å fiske ved lierkroa og ned til den brua så lurer jo på om det blir sett noe serlig med fisk på den strekningen og noen som veit om det er blitt tatt noe fisk der enda?? har fulgt med på Lierfiskern så vidt jeg kan se har han ingen fisk på børsen sin så langt.

Jeg er meitefisker så kommer til å bruke meit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er sesongen fått starta skikkelig for meg og en kamerat. I kveld blei det action i elva. Fiska over noen høler litt her og der før vi satt oss til i en høl for ei lita pause. Da var det at kameraten min fikk et litt kort kast. Kom 2 smånapp hvorpå han bare klinte til i den tro at det var småfisk. Det som deretter skjedde var bare at fisken ble stående og smånikke før den seig litt nedover i hølen. Vi levde fortsatt i troa om dette var fisk rundt halvkiloen før det pltuselig smalt avgårde i en fart ut av ville verden oppstrøms og snella hadde nok med sitt, ødelagt kulelager som den har så bremsen harka og skurra til det låste seg. Gikk dessverre som det måtte gå og sena røyk tvert av da det blei bom stopp. Trøsta får være at det røyk helt øverst i knuten så laksen ikke har en lang senestump hengendes etter seg. Men da er i hvert fall ballet åpna. Fisken er der og den tar, i tillegg er det mest store bamser som er ute og går. Kan nevnes at sena som ble brukt var splitterny 0.35mm sufix sene så kan ikke skylde på dårlig sene. I morra går turen til butikken for å få tak i nye sneller til begge to da jeg er på reserve snella og kameraten min ikke har andre sneller.

Og nei er ikke tatt noe fisk ennå som noen i foreningen har fått høre om. Så vidt meg bekjent er det her fisk nr2 som er blitt hatt på i elva, altså er det blitt mista 2 "storlakser" til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synd dere mista storlaksen da:( men det er jo sånt som skjer mista sjøl 3 storlaks på 1 uke i fjor.

Når jeg så dette blei plutselig turen planlagt og stikker med toget fra heggedal så fort som mulig i morgen vis jeg får lov av muttern da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.