Gå til innhold
Fiskersiden

Lierelva 2009


Holmen
 Share

Recommended Posts

Artig Stian. Laks på den fargen her ja, det er imot hva de såkalte ekspertene sier, de mener elva må begynne og klarne betraktelig før den går og tar marken, men de om det. Fisken tar når den tar er min mening.

Ja, hørt det samme, pratet med en av "gamle kara" oppe ved Åmotbrua og han mente laksen ikke gikk nå, men jommen ble det tatt en gitt :) !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 133
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I dag var det rett og slett vondt og sitte i elva, tikka inn melding fra ene etter den andre om fiskene de fikk. Jeg så 1-EN- fisk i dag og hadde ikke napp av noe som jeg tør påstå var fin fisk. Fiska vel i ca 4-5 timer. Men blei landa en SØ på pene 3,9kg i dag og det skal man ikke klage over. Ellers har det vært greit bett og det har gått SØ jevnt og trutt hele dagen på elva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det rett og slett vondt og sitte i elva, tikka inn melding fra ene etter den andre om fiskene de fikk. Jeg så 1-EN- fisk i dag og hadde ikke napp av noe som jeg tør påstå var fin fisk. Fiska vel i ca 4-5 timer. Men blei landa en SØ på pene 3,9kg i dag og det skal man ikke klage over. Ellers har det vært greit bett og det har gått SØ jevnt og trutt hele dagen på elva.

3,9 er pen SØ ! Satser på en bedre dag imorgen selv, idag ble det ikke noe på meg heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var en tur på Lierkroa i går, der var det tett med folk. Tok turen oppover i elva, så et par Sø som var oppe i flata ved et brekk. Etter litt lirking og luring med marken satt det på en Sø på 0,9. Den var ikke veldig ivrig etter å komme inn til land, fikk heldigvis hjelp av en som sto litt lengre opp. Veldig morro når fisken tar og man ikke bare vasker utstyret;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur i elva idag, fine forhold! Startet nede ved Lierkroa, var sikker på fisk der, men det ble det ikke gitt, hehe. Må tydeligvis ikke være for sikker på forhånd :blush:

Flyttet meg lengre opp i elva og der ble det fisk!

DSCN2085jpgliten.jpg?t=1247246103

En sprek og fin sjøørret på 1,520 gr :) (tippet den til ca 1,2 kg, men viste seg å være litt for lite da jeg fikk sjekket hjemme på vekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vil man ha fisk i Lierelva vil jeg si at de neste 4-5 dagene er ganske så sikkre. Endelig har vi fått en skikkelig flom. Har ventet på denne lenge nå. Elva oppe i 10 kubikk og Glitra oppe i 3. Kan fort vekk bli blodbad den uka her ja... Skitt fiske til alle som prøver lykken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DSCN2089jpglten.jpg?t=1248380538

Var tilbake i elva idag, prøvde meg på ett strekke jeg ikke har fisket så mye tidligere. I løpet av den første halvtimen hadde jeg hatt på tre fisk, og mistet alle tre :blush: Marginene var ikke på min side !

Alle gode ting er tydeligvis fire, for fjerde fisken kom på land !

DSCN2088jpgliten.jpg?t=1248380779

1 350 gr, blank og fin :)

Hilsen

Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt mellom halvkiloen og 2kg. Noen ganger har man skikkelig flaks og treffer et flak som faktisk tar marken, men så er det å klare å vente, blir rivi litt med innimellom når det napper som fy og hvis fisken er laus i bettet må man prøve og vente da. Som om det er lett gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elva er nå oppe i 21 kubikk og er visstnok brun er rapporten fra elva. Skal ut selv nå en liten oppsynsrunde ved grøttet før jobb. Er tatt 3 fisk og mista 1 så langt der oppe.

Med andre ord er det fælt få fiskbare steder nå pga høy vannstand, men de stedene som er fiskbare har lett for å gi mye fisk. Nå er spørsmålet hvor fort elva vil synke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er mesteparten av fiskedagen over og kan jo slenge inn en oppdatering. Kakka 4 fisker på henholdsvis 0.6, 0.7, 0.9 og 1.2kg. Satt ut 2 undermålere på ca 0.4kg samt mista 3 stk hvorav en var ganske så fin.

Kan også melde om at det i dag ble tatt en SØ på utrolige 7.1kg fordelt over 85cm. Noe som er ganske så respektabelt. Hvem veit når neste gang en sånn fisk kommer på land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.