Gå til innhold
Fiskersiden

Raphaugs Kystmeitetråd


Gjest raphaug
 Share

Recommended Posts

Flere forsøk og kanskje 10 bilder! :)

Christer: Hvor mener du? hvis du står på kaia, med ryggen vendt mot parkeringsplassen, mener du da rundt kl 6, altså på fremsiden, eller kl 3-4 mot sentrum? Har bare vært sypike-bonanza der tidligere.

Om du står midt på kaia med parkeringsplassen i ryggen; kl 10-11. Tidvis mye sypike og småtorsk der, men slettes ikke alltid. På høyresida har jeg kun fått berggylter, grønngylter og ulker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 224
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest raphaug

Om du står midt på kaia med parkeringsplassen i ryggen; kl 10-11. Tidvis mye sypike og småtorsk der, men slettes ikke alltid. På høyresida har jeg kun fått berggylter, grønngylter og ulker.

Takk for tipset! :) Skal prøve meg der å se, har egentli ikke peiling på hvilken sessong fløyfisken er, men er jo alltid noen etternølere som trives.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StadJon

Kort rapport på tampen av kvelden.

Ble tur til et nytt sted i dag, hadde en fin kombi av mikro og kystmeite.

Det var for det meste stille på på stengene til kystmeite, men etter et seigt run så fulgte en like seig motstand i enden av snøret. Jeg hadde et ørlite håp om noe spennende, men den gang ei:

taske2.jpg

1.19 Kg taskekrabbe

Det ble forøvrig noen nye perser. på bergnebb, 77.1 gr. for min del (du må sende meg persen. din, Carl), samt at Carl perset på torsk senere på dagen:

torsk2.jpg

5.35 Kg - Fin fisk hva både farge og form angår, svømte forøvrig fornøyd videre etter posering.

Kommer selvsagt enda sterkere tilbake på neste tur. :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Var på enda en runde mikromeite idag, ikke helt store fangsten i drittværet, men ble iallefall ei vanlig ulke på 83.9g.

Og helt på slutten fikk jeg et bra napp som gjorde meg nysgjerrig. Er ganske overbevist på at dette er en grønngylt, men trodde først det var en skikkelig diger gressgylt. Hadde også selvfølgelig lagt igjen kamera hjemme, så ulka ble bare kastet ut igjen, men tok med meg gylten for en næremere titt. Så jo fort etterpå at dette var en soleklar grønngylt med den flekken bak øyet.

89712_s.jpg

Ny pers iallefall, 157.7g

Endret av raphaug
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest raphaug

Da er jeg klappet og klar for satsing etter håkjerring og svartskate i fjorden, så har hatt generalprøve i stua idag. I andre enden av snøret knøt jeg fast kofferten til drillen min som skulle simulere ei passelig kjerring.

91724_s.jpg

For å øke interessen i hjemmet måtte jeg pakke fruen inn i samme bekledning for å gi en mest mulig realistisk smak på opplevelsen og kicket. Om hun var like interessert er en helt annen sak..

91725_s.jpg

Tror ikke hun kommer til å bli med på satsingen, men skitt au.

Kjerring, here I come!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg og StadJon var ute å meita litt idag etter ny pers på pigghå. Etter flere timers meite, i fortreffelig godt vær, var resultatet bare fire hågjel, en torsk og en hvitting..

Langt etter at mørket hadde senket seg for dagen gjorde denne lille skapningen et skikkelig run på stanga mi, og satt som ei kule.. Takk til Jon for flittig landing! :)

94104_s.jpg

1200g, nydelig fisk. Ny art! :)

Vad har du lagt i mössan, jag vil leva med dig...

94103_s.jpg

Endret av raphaug
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.