Gå til innhold
Fiskersiden

Kinetic vs Vision


daghoi
 Share

Recommended Posts

Hei !

Kikker på vadebukse og sko for bruk i saltvann og litt elv. Ser på en av de store nettbutikkene at jeg kan får Vision Extrem ZIP og en Kinetic pakke løsning til overkommelig pris. Vision en del dyrere ca 1900,-, Kinetic 02 til ca 1100,-.

Vision er det flere som skriver pent om, men Kinetic finner jeg ingen kommentarer om. Noen som har praktisk erfaring ? Passform & teknisk kvalitet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres greit ut. Hvordan er størrelsene ? Kan jeg spørre hvilken størrelse du bruker og hvor høy du er ?

veit ikke om det er meg du stilte det spørsmålet til men jeg svarer uansett jeg hehe jeg kjøpte xl... og jeg er ca 190høy... eg prøvde large hos m&m men den synes jeg ble lit trang... og ettersom de ikke hadde flere xl igjen der så bestilte jeg den hos skittfiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veit ikke om det er meg du stilte det spørsmålet til men jeg svarer uansett jeg hehe jeg kjøpte xl... og jeg er ca 190høy... eg prøvde large hos m&m men den synes jeg ble lit trang... og ettersom de ikke hadde flere xl igjen der så bestilte jeg den hos skittfiske.

Takker for svar. Fikk svar fra Skittfiske at jeg skulle ha M, syntes det hørtes lite ut når jeg er 180. Hvis L var nesten passe til dine 190, så var det ikke så helt på jordet som jeg tenkte først. Alikevel ikke helt sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. Fikk svar fra Skittfiske at jeg skulle ha M, syntes det hørtes lite ut når jeg er 180. Hvis L var nesten passe til dine 190, så var det ikke så helt på jordet som jeg tenkte først. Alikevel ikke helt sikker.

hadde jeg vært deg så hadde jeg iallefal bestilt L... noe dritt hvis man finner ut at den man har kjøpt er for liten til å ha varme klær under osv... virke rsom om jakkene er litt små i størrelse også..

Endret av østfoldgutt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde jeg vært deg så hadde jeg iallefal bestilt L... noe dritt hvis man finner ut at den man har kjøpt er for liten til å ha varme klær under osv... virke rsom om jakkene er litt små i størrelse også..

Ja enig, heller mot å bestille L. Synes det virker rart at M skal passe. Har bedt MMFiske om å antydet størrelse også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Jeg har Kinetic vadepakka du får kjøpt hos skittfiske, ganske kurrant pakke. Har ikke hatt vadere tidligere, så jeg kan ikke sette den opp mot noe annet merke. Men jeg er fornøyd me pakken så langt. er du 180, slik som meg MÅ du ha L, den ble sånn ca passe for meg, kanskje litt trang i skrittet til å begynne med. men det har gått seg til av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...
  • 5 months later...

Kinetic kan funke på noen ting, men stort sett er det forferdelig dårlig kvalitet. Bedre å kjøpe noe som koster litt mer og som holder mye lenger, istedenfor å irritere seg når flytedressen revner på andre turen, vadebuksa lekker, stengene brekker, snellene slutter å virke og krokene brekker-) Hadde forøvrig noen ismeitestenger av Kinetik som jeg likte veldig godt og de gjorde nytten en stund. Men etthervert brakk de en etter en. Hadde 6-7 stk. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville styrt unna Kinetic!!

Den første buksa jeg hadde var tett i flere timer...selvfølgelig var jeg i finnmark når jeg fant ut dette :rolleyes: . Etter ei uke med våte sokker kom jeg meg til folk og fikk byttet buksa. Neste bukse, denne også fra Kinetic, holdt tett i nesten en halv time! Kjøpte vision etterpå, og den har holdt tett så langt.

Var forøvrig ikke veldig imponert over hvordan SkittFiske handterte disse reklamasjonene, men det er nå en annen historie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.