Gå til innhold
Fiskersiden

Kveite i Sentrum


persa
 Share

Recommended Posts

Hei igjen,

7" Tomic får du kjøpt på trolling.no

Tok eit bilde av dei to wobblerene mine som eg har tenkt og bruke etter kveita.

IMG_0934.jpg

For ein samanligning så tok eg eit bilde saman med ein 385grams storm jigg(siden den blir brukt på fleire bilder her for og samanligne størrelser)

Så visast ein Tomic multi 7", for så ein yo-zuri Hydro magnum.

Her er mitt oppsett på kveitetrolling i ein Buster XXL:

DSC05975.jpg

Endret av Terje338
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jæklar. Gratulerer med et beist av en fisk. Må jo være 35 cm bred over sporden. Tok du lengda? Må jo være alminnelig tung den der - så veldig kjøttfyldig ut også.

Har til gode å få kveite på wobler ved dorging. Har bare dorget med Rapala Magnum ambulansewobler og hel sild. Må kanskje prøve andre woblere. Men dem e forbaska dyre.

Du e tydeligvis i siget no så det e bare å peise på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra mine erfaringer her på sunnmøre virka det ut som om kveita er best bitt tidlig på morgenen.

Er dette noko som dere og merker?

Det har vært morrafiske på meg siste tiden, mest av praktiske årsaker, det er lite rytme å finne i bettet til kveita, siste fiskene er tatt på full fjæra sjø. Så at Martin "røde baronen" Sethman sverger til kvelds og nattfiske, han har jo fått endel kveiter da. For meg virker kveita veldig pragmatisk og har inntrykk av at den styres av hva som byr seg nå når den kommer inn på grunt vann på sommeren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TIl opplysning og til sammenligning så fisket jeg fra før full flo og til full fjære her om dagen og det var ved full fjære det ble action med to kveiter på kort tid. Det var det samme området og strekket som ble driftet i hele fisketiden. Full fjære var litt etter 21 så fangstene ble tatt på kvelden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå er det bare dager før jeg tar med båten til vesterålen(skal bo der et 1år)

Da blir all fettfinnetrolling byttet ute med trolling etter kveite Æ GLÆR MÆ.

Skal prøve tomic 7" strike pro 20 cm rapla magnum og agnfisk.

Håper at 12 -25 stengene holder med Daiwa 47 lca på med 0.36 pp.

Hvor tunge lodd bruker du på riggen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Har hatt to småturer i helga i smult farvann innaskjærs og fått tre småkveiter (under metern) Jeg plages fortsatt med å få helt dreis på jigginga og disse tre ble tatt i Kvalsundet på Rappala Magnum. Jeg lurer litt på hvorfor jeg nesten bare får småkveiter? Idag forsøkte jeg å dorge dypere, ned mot 25 meter, teknisk sett ikke noe problem og bettet hvar bra da begge fiskene idag ble tatt innenfor en time. Mulig må jeg rigge agnfisken igjen for å lure stordyret? :wacko:

Hmm.. Jeg får ikke dreis på dorginga. Har dorget bra mange timer med Rapala Magnum og hittil har jeg fanget en taregjedd på et par kilo. Hadde faktisk dorget over de 2 fiskene jeg fikk på jig her om dagen.

Var en liten tur med jigen i går kveld. Vi var 3 mann i båten - alle var borti fisk - og vi fikk til slutt opp ei rundt 10kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.