Gå til innhold
Fiskersiden

Jerkbait sett fra villmarksbutikken på jessheim


Recommended Posts

Bra det, bare å kjøpe. Spol opp snella med 110m med 0,41mm powerpro eller lignende, så er utstyret i orden.

Det var det jeg tenkte meg! da er det bare å vente på konfirmasjonspengene :D

Titta litt på skittfiske.no nå... ...BFT stiff 6' med samme amb snelle, til 999kr! det er rått!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg tenkte meg! da er det bare å vente på konfirmasjonspengene :)

Titta litt på skittfiske.no nå... ...BFT stiff 6' med samme amb snelle, til 999kr! det er rått!

bft stiff 6' er litt for stiv etter min menning.. hadde gått for en savage :D ellers er jeg selv kjempefornæyd med kinetic sin Bronceage... noget av det bedste de har kommet med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bft stiff 6' er litt for stiv etter min menning.. hadde gått for en savage :) ellers er jeg selv kjempefornæyd med kinetic sin Bronceage... noget av det bedste de har kommet med

Mulig jeg går for savagear sin stang med en corvalus, siden CB anbefalte denne (Jeg tror han veit hva han snakker om) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg tenkte meg! da er det bare å vente på konfirmasjonspengene :)

Titta litt på skittfiske.no nå... ...BFT stiff 6' med samme amb snelle, til 999kr! det er rått!

Samme sett som jeg kjøpte for 3 år siden. Funker bra fortsatt det.

Og prisen er LØP OG KJØP.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestilt bft-stanga og amb-snella på skittfiske.no! :)

Har laga en liste over hva mer jeg trenger når jeg får litt mer gryn:

-En rull med powerpro 0,36 eller 0,41

-Big bandit skitmört

-Big bandit i en eller annen farge som syns godt

-X-buster i skitmört

-4-play 24 cm swimbait

-Et par titanfortommer

Hvilket svømmedyp burde jeg gå for på banditene? Trenger jeg noe mer? (har en manta fra før :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det spørs om du blir "glad" i den stangen, den er kort og stiv som uendeligheten :(

Ja, er klar over det ;) Var bare så sykt billig! :P Men jeg har hørt at jo stivere stanga er, jo lettere er det å få skikkelig utslag og bellyflash på baitsa... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er klar over det ;) Var bare så sykt billig! :lol: Men jeg har hørt at jo stivere stanga er, jo lettere er det å få skikkelig utslag og bellyflash på baitsa... :)

Jepp, en stiv tupp er flott for å jerke baitsa, men det de fleste stenger har, er en mer bevegelig midt og bunn del som gjør at den kjennes ut som en stang. Anyhow, lykke til! Jerking er faktisk veldig kult!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Takk, blir som julaften og bursdag på en gang når den pakka kommer i posten! :) Har en sykt stødig kano som jeg skal kjøpe en el-motor til, så da har jeg jerkbåt også! :P Bor jo bare 3-400m. fra vannet, så da blir det å klaske kanoen på kanotralla hver dag etter skolen... B)

Back to topic: Har du bft soft, du eller? Mener å ha lest en gang at du har en bft stang.

:unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Takk, blir som julaften og bursdag på en gang når den pakka kommer i posten! :) Har en sykt stødig kano som jeg skal kjøpe en el-motor til, så da har jeg jerkbåt også! :P Bor jo bare 3-400m. fra vannet, så da blir det å klaske kanoen på kanotralla hver dag etter skolen... B)

Back to topic: Har du bft soft, du eller? Mener å ha lest en gang at du har en bft stang.

:unsure:

Har bft soft, medium, berkley lightning rod, og en savagear på gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er 4-play 24cm i salg? kanke si jeg har sett noen.. har begge stengene det er snakk om her, liker savagen best.. bft er litt slaskete.. kjører calcutta 400B og velg heller for tykk enn for tynn PP. buster er forøvrig et utmerket allround lettfisket bete.. heller den enn big bandit som første bait.

Endret av tanga-roger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er 4-play 24cm i salg? kanke si jeg har sett noen.. har begge stengene det er snakk om her, liker savagen best.. bft er litt slaskete.. kjører calcutta 400B og velg heller for tykk enn for tynn PP. buster er forøvrig et utmerket allround lettfisket bete.. heller den enn big bandit som første bait.

Bekkevold mener big bandit er den beste allround bete, da. Vet ikke jeg.

Men bandit passer bedre til bft stiff en buster :P

Har en manta, veit du åssen den er?

Skal jeg gå for 0,41 PP, da? :unsure:

Har bft soft, medium, berkley lightning rod, og en savagear på gang

Ja, noen må jo ha alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket bait som er det beste allroundbaitet er vel smak og behag. Selv foretrekker jeg big bandit da jeg får den til og gå bedre enn busteren, og det er vel det i det hele og fulle faller på.

Stanga kan du lett bedrive stavsprang med iallefall..

Da er det jo et kupp! jerkstang og stavsprangstang i ett! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom jerksettet jeg bestilte fra skittfiske. Tok ambassadeur-snella ut av pakka, begynte å stille inn motstandsvektene (eller hva det nå heter) på spolen og etter det var sveiva tung og ujevn når man sveiva! :) Noen som veit hva dette skyldes? Jeg kan umulig ha gjort noe galt!

Jeg dro til sportshuset i ski, og Thommas skulle ta en titt på den der.

:)

Trenger diagnose! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til edvart med popper målet ditt BTW ;) Det er så morro å få gjedder på popper at det kommer sansynligvis til å bli forbudt. SÅ morro er det! Ennaste fiske jeg vet om som relativt voksene mennesker fniser som små jenter når dem får 1kgs gjedder på kroken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom jerksettet jeg bestilte fra skittfiske. Tok ambassadeur-snella ut av pakka, begynte å stille inn motstandsvektene (eller hva det nå heter) på spolen og etter det var sveiva tung og ujevn når man sveiva! ;) Noen som veit hva dette skyldes? Jeg kan umulig ha gjort noe galt!

Jeg dro til sportshuset i ski, og Thommas skulle ta en titt på den der.

:)

Trenger diagnose! :o

Du har kanskje skrudd den mekaniske bremsen til for hardt. Da skrur man fast akslingen. Jeg har og prøvd å gi snellehjelp på en helt ny JB snelle, der var jammen meg akslingen bøyd... får jo håper det ikke er så alvorlig da.

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.