Gå til innhold
Fiskersiden

Jerkbait sett fra villmarksbutikken på jessheim


Recommended Posts

Du har kanskje skrudd den mekaniske bremsen til for hardt. Da skrur man fast akslingen. Jeg har og prøvd å gi snellehjelp på en helt ny JB snelle, der var jammen meg akslingen bøyd... får jo håper det ikke er så alvorlig da.

Michael

Ja jeg skrudde den hardt til, men det stod ingen steder i bruksanvisningen at man ikke skulle gjøre det. :D Har lest at nybegynnere bør skru på mye vekt, slik at man ikke så lett får kråkereir.

Fikk snella tilbake i dag. Den er brukbar, men ikke behagelig.

Hvor lett skal sveiva på slike sneller gå rundt? Nå er den slik at hvis jeg gir den et spinn og slipper, så fortsetter ikke sveiva å spinne

:P

Lykke til edvart med popper målet ditt BTW :lol: Det er så morro å få gjedder på popper at det kommer sansynligvis til å bli forbudt. SÅ morro er det! Ennaste fiske jeg vet om som relativt voksene mennesker fniser som små jenter når dem får 1kgs gjedder på kroken

:lol: Ja det hadde vært morro! Tid gir resultater! Fikk en gjedde på jerk i dag, den hogg helt inne ved beina! Den var 1,8 kg. Hadde høy puls der ass! :) Forøvrig min første jerk-gjedde! ;) (etter 10 kast)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg skrudde den hardt til, men det stod ingen steder i bruksanvisningen at man ikke skulle gjøre det. :D Har lest at nybegynnere bør skru på mye vekt, slik at man ikke så lett får kråkereir.

Fikk snella tilbake i dag. Den er brukbar, men ikke behagelig.

Hvor lett skal sveiva på slike sneller gå rundt? Nå er den slik at hvis jeg gir den et spinn og slipper, så fortsetter ikke sveiva å spinne

:P

:lol: Ja det hadde vært morro! Tid gir resultater! Fikk en gjedde på jerk i dag, den hogg helt inne ved beina! Den var 1,8 kg. Hadde høy puls der ass! :lol: Forøvrig min første jerk-gjedde! :) (etter 10 kast)

Grats!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg skrudde den hardt til, men det stod ingen steder i bruksanvisningen at man ikke skulle gjøre det. :glare: Har lest at nybegynnere bør skru på mye vekt, slik at man ikke så lett får kråkereir.

Fikk snella tilbake i dag. Den er brukbar, men ikke behagelig.

Hvor lett skal sveiva på slike sneller gå rundt? Nå er den slik at hvis jeg gir den et spinn og slipper, så fortsetter ikke sveiva å spinne

:wacko:

:lol: Ja det hadde vært morro! Tid gir resultater! Fikk en gjedde på jerk i dag, den hogg helt inne ved beina! Den var 1,8 kg. Hadde høy puls der ass! :) Forøvrig min første jerk-gjedde! ;) (etter 10 kast)

Nå skal ikke jeg gi deg mine tips om du er helt nybegynner med multisneller. Men den reglen med at betet skal akurat dra ut line når du løfter stanga trenger du ikke å tenke på med disse kastevektene man snakker om ved jerkbaitfiske, man skal faktisk skru ganske hardt til for at 100-150 gram ikke skal dra ut line. Uansett etter et par turer så har du nok løsna mek bremsen ganske mye uansett og gått over til å bruke tommelen som brems.

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg gi deg mine tips om du er helt nybegynner med multisneller. Men den reglen med at betet skal akurat dra ut line når du løfter stanga trenger du ikke å tenke på med disse kastevektene man snakker om ved jerkbaitfiske, man skal faktisk skru ganske hardt til for at 100-150 gram ikke skal dra ut line. Uansett etter et par turer så har du nok løsna mek bremsen ganske mye uansett og gått over til å bruke tommelen som brems.

Michael

Ja begynte å bruke tommelen som brems etter 3 kast. Kaster dobbelt så langt da. DEssuten blir det tyngre å sveive hvis man setter på mye vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis man sveiver med venstre hånd på haspelsnelle, skal man sveive med venstre på multi også da ?

(eller er det ikke no fasit-svar på dette...?)

Det er uansett vanlig å ha venstresveiv på jerkbait sneller, siden man må jobbe konstant med høyre hånda

- Så, ja! <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.