Gå til innhold
Fiskersiden

Monstergjedde


KAS
 Share

Recommended Posts

jeg hater å si dette her, men jeg tror ikke noe særlig på at dene gutten dro opp den gjedda alene eller som var det mulig med garn. Fordi med en gjedde på 15 kilo er det en seriøst fight, og den kan rive i stykker nesten alt hvis ikke man slakker på bremsen, som jeg ikke tror gutten gjorde heller. man kan ha den sterkeste sena, stanga osv.. og hvis ikke utstyrer svikter så glipper kroken,fordi når den gjedda gjør et mothugg så tror jeg at den gutten ville ikke hatt en sjangs å stoppe den, med mindre han slakka på bremsen. jeg har hatt en gjedde på rudnt 10 kg i leira og den dro som bare F, kunne tenke meg en på 5 kilo mer.

Nåh, dette er tidlig på året. Mai. Å påstå at gjeddene er sterke på denne tiden er vel det samme som å si at spurv kan ta sau. De fleste vårgjeddene er særdeles slappe og enkle å ha med å gjøre. Som regel byr det på litt napp og rykk for deretter å dra fisken rett inn. Jeg har tatt mange store gjedder på våren og det er nesten alltid det samme... sjelden noe fight... gjennomsnittelig fight på 10+ gjedde mars april tidlig mai, +/- 2 min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.