Gå til innhold
Fiskersiden

Fryst reke


Seb
 Share

Recommended Posts

Tre først gjennom magen og så halen, så burde det ikke være noe problem. Dog billigrekene fra kiwi er mye bedre enn de fra Rema.

Du kan også bruke surgifix, sytråd, strikk o.l. for å få litt ekstra feste. Elastisk tråd er best men intet must.

Evt. kan du tre en tre fire haler på istedet for en hel reke, da sitter ihvertfall halvparten på til bunns.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan man bruke fryst reke på krok? Når eg skal tre på reka smuldrer/knekker den. Om eg tiner den litt i vatn timen før eg skal tre den på kroken, går den bare i oppløsning. Er det noe eg bør gjøre anerledes, eller er den bare noe feil med rekene mine?

Gamle reker :blush: elastotråd osv kjønner ikke vitsen på reke ? kjøp nye reker . Og detter de av kroken da bytt buttik :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt ut rekene dine og kjøp nye!

Ferske reker er suverent å ha i båten. Gode til agn og toppers til litt nytelse mens man venter på storfisken.

Fryste reker er bare agn.

Sjekk ut en syforretning eller to etter elastisk tråd. Kjøpte to ruller med flere hundre meter på hver til kr 15 pr stk. Godt utvalg i både farge og tykkelse :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ninja: Du kan legge både reker og eks blåskjell i litt saltlake en stund og så la det tørke litt etterpå. Da sitter det bedre og blir ikke så løse. Men uansett elastisk tråd. Det fisker selv om det er saltet litt. Men sikkert bedre å teste en ny pose reker!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis rekene blir for gamle blir de, som du har erfart dårligere. Både når det gjelder å sitte på kroken og når det gjelder effekt. De fisker rett og slett ikke like bra. Elastisk surretråd løser det første problemet i alle fall, og er etter min mening en lettvint og grei løsning. Selv synes jeg den bør være temmelig elastisk for å funke best, du slipper å knyte fast og slikt. Forøvrig er Surgifix eller fingerbandasje et godt alternativ, og blåskjell banker reke som agn i 99% av tilfellene :ninja:

Edit: Personlig ville jeg styrt godt klar av saltlake og slikt, har kun dårlig erfaring med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 year later...

Lar blåskjellene få renne av seg litt før bruk. Bruker så vanlig agnstrikk for å feste innmaten til kroken. Blåskjell vaskes fort ut for lukt, så hyppige agnskift er på sin plass

Jeg har brukt kjærringa sine stømpebukser rundt både blåskjell og kamskjell. Funker helt topp til torsk og hyse, og sikkert til andre fiskeslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.