Gå til innhold
Fiskersiden

Innkjøp av elektrisk snelle


Vikane
 Share

Recommended Posts

Har en slik snelle selv. Bruker 10ah batteri fra biltema. Samme som går i baitboaten Funker som fy. Har iallefall hatt samme batt på 2 turer uten å ha gått tom for strøm. Snella takler det meste her hjemme uten tvil Men ville kanskje vagt noe annet etter kjerring og håbrann. Mest pga at den er litt klumpete og at den har snørefører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da var powerproen lagt på, og batteriet (mc gele 12 volt 14 ah rundt 500 spenn) funka ihvertfall greit under denne jobben:)

Nå er stanga, Tica tiger inliner, på vei i posten og får satse på at dette er en grei kombinasjon:)

Skal bruke samme stang og snelle jeg også, men mangler foreløbig sene, trenger et batteri også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei folkens. Lurer på en ting har sett på dendou maru 4000 HP de fleste plasser står det at denne tar 900 meter 50 LBS og noen andre plasser som eks trolling.no står det at den bare tar 600 meter 50LBS . Hva er riktig og hvor liten diameter er den bra til og fiske stoor lange og brosme, uer 0,32 eller no kansje det går an og gå ned i enda mindre diameter ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk testet kombinasjonen i dag og må vel si meg strålende fornøyd så langt. Ble ikke til noe særlig fiske da det var dønninger av en annen dimensjon utenfor her, men fikk da hektet på 600 gram og kjørte dette ned på nesten 200m et par 3 ganger. Til det jeg tenker å bruke snella til er den midt i blinken:) Hadde litt vansker med å få snella med "adapteret" til Lopez å passe på stanga, men etter litt småjusteringer fikk jeg lirket det hele på plass. Merket fort at knuter av noen str ikke passet denne stanga nei.... :P Blir spennende å få testet det hele ut under skikelige forhold. Putta mc batteriet oppi ei fiskeveske sammen med kablen til snella, og merket knapt noe til den vektmessig. Var litt uvant å ha kablen hengende på snalla, litt i veien, men det er vel bare å koble den av og på etter behov.

Klota forresten litt med selvmatingen til snella, dvs at den kjørte ut sene under nedslipp slik at det ble løkker, og disse drev å hektet seg opp i snella hele tiden. Bremset med finga og det hjalp, men det er sikkert en eller annen innstilling for å justere dette vekk.

Endret av Pero
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Klota forresten litt med selvmatingen til snella, dvs at den kjørte ut sene under nedslipp slik at det ble løkker, og disse drev å hektet seg opp i snella hele tiden. Bremset med finga og det hjalp, men det er sikkert en eller annen innstilling for å justere dette vekk.

Den lille blå skruen under innkjørings spaken fikser dette. Stram den litt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Her er ei snelle som skulle vere kraftig nok til det meste. Kan sikkert bruke den til å dra opp dreggen også. :)

Penn International Electric Fishing Reel

SPECIFICATIONS:

Penn International 130VSX

Retrieval Rate: 500 ft./minute

Line Capacity: 1,000 yards of 130 lb. test Mono line.

Voltage D.C / Amps . : 12/24 Volts: / 0 To 30 Amps:.

Pulling Power : 155 LB Dead Weight Lifting Power:

Dei selger også Shimano Tiagra Electric Fishing Reel

SPECIFICATIONS:

Shimano Tiagra 130

Retrieval Rate: 500 ft./minute

Line Capacity: 1,000 yards of 130 lb. test Mono line.

Voltage D.C / Amps . : 12/24 Volts: / 0 To 30 Amps:.

Pulling Power : 160 LB Dead Weight Lifting Power:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Mye gode svar her.

Har både Tanacom bull 750 og en Shimano 4000 og en haug med bokstavver jeg ikke husker.

Bruker de i Nedstrandsfjorden der vi er nede på så mye som 600 m.

1000 størrelsen er noe stor om du ikke skal dypere.

Jeg har 750 m på begge mine og da er de fulle , det er 0,39mm braided line fra Sølvkroken på en og fire line på den andre

Trenger for så vidt ikke snelle feste da du kan lage brett til sele som snus opp ned og festes i tverr gående " bjelke" på snella i underkant , men snellefeste til Martin er toppers det.

Jeg kjøpte et Biltema motorsykkel batteri til snella + et slikt et som bare festes på snella ( det holder ikke lenge?) + jeg har laget ledning til sig. tenner uttak slik det kan stå på batteriet og gir strøm(lader ) hele veien

Virker sweeeeet

Item i biltema katalog

Batteri : 80-814

Ledning til sig tenner :43-230 stk for å få litt lengde. Den ene klippet av sig tenner hylster og satt klemmer på Husk å finn ut hvilken av ledningene som er + , påkontakten er det midten. bruk "piper" tilå finne ut motsatt ende

Klemmer : 35 -989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei,

Ser at det står at Shimano snella har jigging funksjon, er det nokon som har testet dette?

Korleis er den billige Fladen eletriske snella i forhold til Shimanoen?

Må sei at eg drømmer om ein slik eletrisk snelle når eg fisker etter sei på 100meters djupne der eg søker etter seien over eit større område.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.