Gå til innhold
Fiskersiden

Ledig fiske i Gaula


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

For grunneier (etter avtale)- 4 ledige uker:

Laksegal her på forumet fisker her og beskriver strekket slik:

ca 2km langt, fiskbart både med flue og sluk/mark. Det er mulig å fiske på begge sider av elven på ett begrenset strekk, noe motfiske i den typiske slukhølen, ellers i den hotteste hotteste hølen som er en riktigt fin fluehøl disponerer man begge sider av elven. Strekket er veldig variert og båt medfølger.

Hytter medfølger også.

Jeg mener att det ikke bør være mer enn 6-7 fiskere samtidigt. Øvre grene er mot Willmansøyen og nedre mot Hovstad/osøy/bjørgen.

Litt fangststatistikk:

1999 15stk 60kg

2000 40stk 112,5kg

2001 56stk 204kg

2002 18stk 91kg

2003 31stk 216,8kg

2004 22stk 144kg

2005 32stk 104,9kg

2006 35stk 135kg

2007 10stk 58,7kg

2008 29stk 172kg

Når det gjelder priser og andre spørsmål -kontakt grunneier direkte.

Olaf Jomar Fjeseth 72435296 / 95935449.

Det er ledig fiske fra

1/6-20-/6

8/7-10/7

1/8-15/8

22/8-31/8.

Vennligst opplys i tråd dersom uker kjøpes slik at tråden er oppdatert :) KIS vil oppdatere førsteposten etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fisket hos Olaf på Fjeseth i over 10år. Uke 27 er blitt noe å se frem til. Nedtellingen til begynner ganske tidlig. Laksen er alltid der og det er bare opp til deg. Ok, det blir kanske litt for mye god mat og vin, sene netter/tidlige morninger med kortspill og mere vin. Valdet er perfekt for mine behov. Fisker mest med haspel, målet i år er fluelaks. De støste laksene på valdet er tatt på flue. 16.4kg for ett par år siden og 14.6 kg ifjor, desverre ikke av vårt team. Kanske for mye vin og for lite fluevifting. :o Persa ifjor med to på med tre laks med to på 8kg og en på 11kg. Da var lykken total. Det er ikke lenge igjen nå............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øvre grense er mitt i renna under kraftledningen på samme side som veien og jernbanen.

BAre et kjappt spm- øvre grense Wilmannsøien sier du- er det dette valdet vi deler helt nederste del av vårt vald med? Et raskt grunnt parti med renna mot Deres side og så en lang "kanalaktig" høl som er veldig fin på stor vannføring?

Vi kaller det Håvvå-hølen....

[/quoteValdet du tenker på heter Engan, der har vi motfiske mot dem. På stor elv veldig bra strekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha- da er det altså et eget lite vald på motsatt side da ;)

Laksegal!

Kansje du kunne beskrevet valdet fra øverst til nederst og motsatt side

fiskeplasser, grenser, robåt osv

For de som ikke er kjent

Hilsen en kommende Fjeseth-fisker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laksegal!

Kansje du kunne beskrevet valdet fra øverst til nederst og motsatt side

fiskeplasser, grenser, robåt osv

For de som ikke er kjent

Hilsen en kommende Fjeseth-fisker :D

:) Det finnes fine kart på gule sider men jeg er helt tjukk i hodet på data, nedlasting av bilder osv. Hvis noen kunne bistå med litt assistanse kanske jeg får det til. Jeg kan skrive en utførligere beskrivelse av valdet, men har trolig ikke tid for imorgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det som har fisket der? Er det fjeseth?

Gapahuken er ca 100m over øverste grense, vi fisker på mosatt side. det man ser på bildet er det vi kaller renna som er meget intressant på stor elv. Lenger ner på andre siden ligger Johanneshølen som er en veldigt fin fluehøl, der disponerer vi begge sider. Jeg skal prøve å få in ett øveriktskart, sliter litt med det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renna eller "Håvvå" som vi sier er meget spennende på stor elva ja, på mindre elv blir den helt "dau". Fikk en fin svidde og mistet 2 på 20min der en tidlig morgen første året mitt. Avslutter ofte natten med en tur eller to over nederste delen her før jeg tar natta. (Eller agen da egentlig i mitt tilfelle.) Skal se om jeg får lagt inn et flyfoto eller noe imrogen jeg laksegal så kan du beskrive da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette da ?

1105200910189798ed47fd4a4dea9f.jpg?49

Vi må lenger ned. vi må ha med bron nedre bildekant! :hailfs: Det man ser på bildet er kun øvre halvdel av valdet. Grensen går omtrent i kant med nedre kant av jordet på ovensiden av elva.På rullesteinbankene litt lenger ned mitt imot fjellsiden og ett godt stykke nedover er det meget gode muliheter for fluefiske. Mellom fjellknausen og fullesteinbanken dannes en meget sterk strøm, så litt nedenfor er det mange fine standplasser for laks. Litt nedenfor er også gapahuken plassert. Man ror eller kjører runt, hytterne ligger litt nedenfor nedre billedkant, på ovensiden av elven. Hvis noen som er litt mer datakyndig en meg kanske skulle kunne og legge in mere kart så skal jeg komme med mere info.

Endret av laksegal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer dette bedre laksegal ? Kan gå mere detaljert men da blir bildet så stort.

12052009104520be83232bdc4f4bb3.jpg?27

Tusen takk for hjelpen, dette begynner og ligne noe. Nedre grense er ett par hundre meter nedenfor der Fora kommer ut. Der bildes en såkalt v-strøm, der står det ALLTID laks. Fisket der føregår fortrinnvis med sluk/mark men er man flink med fluestangen så er sikkert det også mulig. Fisket der er fra fjellknauser eller store steier. Der er det endel motfiske. Mitt i bildet på oversiden i svingen og litt ovenfor er de største laksene tatt. Alle på flue. Hyttene ligger på gårdstunet omtrent mitt i bildet. Det er ikke så lenge igjen nå....... :rolleyes:

Endret av laksegal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Sliter med nattesøvnen om dagen. Mangelen på fangstrapporter fra Støren og oppover får meg att inse att det ikke er noe særlig action så høyt oppe enda. I hodet mitt har jeg allerede fisket av valdet mange ganger allerede, lagd opp nye taktikker og drømt meg opp til Gaula. Jeg kjenner meg selv så godt att når rapporterne begynner og tikke in, så er man vel snart på vei oppover igjen. Laksefebern er her! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.