Gå til innhold
Fiskersiden

Kveite Action


Nikolassisen
 Share

Recommended Posts

Mange takk :blush:

No har jeg hatt tid til å bearbeide inntrykkene litt. Når man står midt opp i all action` fatter man ikke hva man egentlig er med på .Og Jeg har spurt meg selv om jeg noen gang kommer til å få oppleve et sånt kveitebett igjen. Jeg håper det for dette ga mersmak :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No skal du bare peise på og fiske kveite til den store gullmedaljen og bli skikkelig hekta sånn at æ får ha laksefisket i fred til sommern :-)

Hæ? What :blush: Nånei, Kveitefiske e hysterisk artig når det klaffe, men æ kommer ikke til å la det overskygge laksefisket. Laksefiske e laksefiske :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello!

Very nice fishes....There is a new lure from Volker Dapoz, whos calling "Giant Jighead Deadbait" its almost for fishing with a hole fish.....link is here....

http://www.seawaver.com/german/html/giant_jighead.html

scroll the site down, than you find the new Jighead "Deadbait"you can send an e mail to seawaver com, i hope , they will send it also to norway, if you dont have a adress in norway to sell.....

Nice greets from Germany to norway :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi there. We are already using this in Norway. Earlier in this thread there is a photo of a baithead with herring (used by Nikolasissen), which caught a nice halibut.

It is available in fishing shops up here already.

And hopefully many nice fish will be caught when using this method :)

Endret av obbien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O.k, than i wish you you all skit fiske and store Kveite......i`m in norway against from Saturday in the near of Sandnessjøen and whe allso hope to get some nice Kveite with big lures like Storm jigging shad or Giant Jighead......i send you a second link....Royber Jig, also a very nice lure for fishing fra Kveite.....

http://www.koederbau.de/royberjigneu/index.php

Bye bye :)

Endret av Blalanghøla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig ble det forhold for ny tur på Hammarfjorden. Det har vært nordaust i over ei uke nå og det e dårlig fiskevær. Va nordaust i går også, men vi tok sjansen på å prøve og som regel spakne austavinden om kveldene.

Med forrige tur friskt i minne tenkte jeg at det skal bli vanskelig å toppe en sånn opplevelse vi hadde sist her ute. Men vi fornekta oss ikke..

Her om dagen bestilte jeg et par nye stormjigger i nye farger som jeg hadde lyst å prøve og dem kom i går så jeg nådde og hente pakken på butikken på Hansnes før vi dro.

Vel Framme på grunnen knytte jeg på den ene Stormjiggen mens Jan-Erik laddet med Giant Jighead.

Mens vi har kjørt utover mot Hammarfjorden har faktisk vinden dreid fra nordaust til sørvest og det blir perfekte forhold på grunnen ettersom vinden og straumen nå jobber i samme retning og dette gjør at vi driver med et par knops fart.

Etter 3-4 minutter har vi drevet over grunnen da jeg plutselig kjenner et kraftig dunk i stanga. Åhå - tenker jeg - kan det være... og konsentrerte meg om å vente med tilslaget. Jeg mistet 2 fisker sist her pga alt for kjapt ørret-tilslag.

Snøret strammes sakte opp, men jeg venter til det er god bøy på stanga før jeg setter mothugget. Og da blir det liv i andre enden, 3-4 harde rykk og så et vannvittig utras. Fisken river snøre av Penn-snella i ei uhyggelig fart og snøret står snart langt bortover havet så jeg ber Jan-Erik om å starte motoren å begynne å kjøre etter. Etter ei stund innhenter vi fisken og jeg kan begynne å løfte fisken fra botn. Etter noen herlige utras blir fisken bare tung og må pumpes sakte opp. Når fisken kommer opp til båten slakker jeg på slurebremsen mens jeg venter på flere utras, men det kommer ikke så Jan-Erik setter kroken i haka på fisken, men da blir fisken vill og begynner i vri seg med voldsom kraft så Jan-Erik bruker rå makt og får fisken over rekka.

Og for en fisk Æ e rystet. 3-4 minutt og så e første fisken ombord. E det mulig og hvordan skal dette ende?

Kveiteibten.jpg

Vi har akkurat fått fisken ombord da telefonen til Jan-Erik ringer. Det er en annen smått fiskeinteressert Frank og han lurer på hva slags bråk og slamring vi har i båten. Når han hører hva vi holder på med slipper han det han har i hendene og setter seg i bilen og kjører i møte med oss og vi går den lange veien til land og henter han.

Men nå er visst fisket over like fort som det begynte. Vi har mange kontakter og endel av disse kjennes ut som kveite, men det blir med den ene fisken selv om vi fisker til langt over floa.

Jeg er imidlertid fornøyd med dagen:

Egomedkveite.jpg

I kveld skal jeg prøve nye plasser i Langsund... :)

Endret av Nikolassisen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du gi dæ! gz :>

Hehe. Ja, skal faktisk gi mæ når laksesesongen starter om ei uke. Eller ihvertfall blir det begrenset tid til kveitefiske da.

Men det har vært fantastisk artig at vi e i ferd med å knekke koden. Nå har vi fisket målrettet etter kveite i snart ett år og har lært mye - ikke minst har vi plukket opp endel verdifulle tips fra Per Jonasson som holder til i Langsund nå. Og andre svensker.

Vi har tidligere gjort mye feil og har fått mange viktige aha-opplevelser i det siste. Det viser seg ihvertfall at det lønner seg å være tålmodig og så må man suge til seg så mye gratis informasjon man kan av de som kan gamet (svenskene..)

Må bare beklage hvis sigarføringa til tider blir høy, men det er lett å bli kjepphøy når man har hatt sånn suksess som vi har hatt. Vi har faktisk bare en bomtur hittil i år på Hammarfjorden.

:mellow: For øvrig var gårdagens fisk 123cm og iflg lengde/vekt-tabell rundt 24kg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.