Gå til innhold
Fiskersiden

Zonkerstripps


RobertL
 Share

Recommended Posts

Har vanslelig for å finne zonkerstripps av god kvalitet, enten har de for korte hår,eller så er strippsene klippt for tynne og "pinglete".. Var i en butikk å så gjennom ca 30 poser med sorte zonkerstripps før jeg fant en som var brukbar, dette var stripps fra aktiv fritid.. allt for dårlig! Noen som vet hvor jeg får kjøpt stripps av god kvalitet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lav dem selv. det er meget billigere.

købt et held skind af for eksempel kanin. derefter går i den nærmeste butik med sy-artikler og køber det man kalder en opsprætternål. med den kan du selv skære dine zonkerstrips i den bredde og længde du ønsker. har selv gjort det i et stykke tid nu og er svært tilfreds med ikke at være afhængig af hvor god kvalitet fohandlerne gider at henter hjem i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har selv prøvd bonehead. de er helt ufattelig gode. men det mest fleksible er nok at du kjøper et helt skinn derfra om de har. da kan du lage fluer i forskjellige størrelse. de vanlige strippsene, passer jo strengt tatt bare 2-3 sizer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg har sett fra Foxtail er de beste jeg har sett!

Ellers kan jeg anbefale å kjøpe hele skinn fra garveri eller butikk slik jeg har gjort, da kan du lage hva du vil, kappe på tvers, lang og få cross og zonker i ett. Husk bruke skarp tapetkniv, så går det som det suser.

Men igjen de fra foxtail er nydelige, lange luftige fiber og tynnt skinn, flotte saker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du trenger brede til f.eks store fluer, haler på gjeddebunnier osv så har Nordisk inne noen i ekstra bred utførelse. De har også crosscut og til og med twotoned, dvs tofargede, i en del varianter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med vår venn dansken. Har selv kjøpt kaninskinn på hobbyforretning (på Torshov)for en slikk og ingenting sammenliknet med fiskeutstyrsforretninger. Da kan man kutte selv i alle ønskede bredder, lengder og retninger. Ellers vil jeg tro det fremdeles finnes noen buntmakere i dette land der man kan skaffe seg rester og avskjær av flere spennende skinn. Greit nok at skinnbiter i fluebinderbutikken er farget for oss, men spesielt når det gjelder reveskinn blir jeg litt provosert over prisen på en bit der selve skinnet er mindre enn 2 cm2. Da begynner avansen å bli vel stor med tanke på prisen på hele skinn.

Dr.Fish

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.