Gå til innhold
Fiskersiden

Hvor får man kjøpt perler, selvlysende slange og div attraktorer i Tromsø?


snulf1
 Share

Recommended Posts

Hei igjen!

Fikk mange gode svar på den forige posten jeg lagde, så jeg lager en ny en som sikkert vil være til god hjelp til flere som er bosatt i området :hailfs:

Hvor får man kjøpt billige attraktorer i Tromsø? Da tenker jeg på perler, slanger osv.

Har leitet litt rundt omkring, men har ikke funnet noe særlig.

(Noen som hadde giddet å slenge opp ett bilde av en enkel og grei allround tackel til flatfisk og steinbit?)

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sportsbutikken på obs jekta er verdt en tur. De har mye rart til havfiske. Også biltema har noe. Jeg har av og til kjøpt billige hekkler osv derfra og tatt delene, og lagd mine egne tackler. Krokene fra biltema er dårlige, men atraktorene funker:)

Ellers finner du masse perler osv på libirs og andre hobbybutikker, samt lekebutikker. Glitter er også en god kilde til perler osv.

Men som de andre allerede har nevnt, så er ebay, veals, baardsen osv de største kildene. Pga dårlig utvalg i sportsbutikkene, og enorme prisforskjeller. På ebay kan du få en palle perler for en liten neve penger.

En pose med 10 perler i en sportsbutikk koster fort penger, mens hobbypærler koster ingenting.. Altså ingen grunn til å betale det tidobbelte for å få bilde av en fisk på pærleposen din:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte kjøre innom Eide handel på tur hjem fra jobb for å sjekke, de hadde samme skrinet som jeg kjøpte i fjor. 199 kroner koster det, og det kommer fra Sølvkroken.

Hvis jeg ikke husker feil, så har de vel samme skrinet på Andresen også.

Et tips som er verdt å få med seg, er at Baardsen er billige på bly, og at de bare tar 99kr i porto, uansett hvor mye du bestiller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom Våpen Andresen i dag.

Må bare si at dem har et meget godt utvalg nå.

Tror dem sliter med plass, det var stapp fult over alt.

Dem hadde den boksen med slanger og perler inne så jeg.

Jepp, Andresens har et fint utvalg. Lite vits i å handle andre steder (også får jo havfiskeklubbmedlemmer 20% rabatt...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 years later...
Den 12.5.2009 at 3.02, GStrike skrev:

Våpen Andresen er vel eneste butikken i Tromsø som har kystmeiteutstyr.

Ellers går det mest i nettbutikker for min del, og da aller helst ebay.co.uk

Og holder du deg under 200kr pr. ordre, så går det kjapt og greit!

Hva tackler angår, så finner du mye fint her!

Kva man søker da, på engelsk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.