Gå til innhold
Fiskersiden

FLUEFISKE I KANO


el-nico
 Share

Recommended Posts

Da er jeg endelig stolt eier av kano på drøye 5 meter, og sitter med en veldig lyst til å prøve fluefiske etter gjedde på de vanskelige stedene å komme til i Vannsjø, Østfold, så snart isen går.

Har irritert meg over gode plasser umulig å komme til via fastlandet.

Er det noen som har prøvd å fiske med flue i kano, og er det noen som vil dele erfaringer, tips o.l?

Tenkte også å montere en stangholder og lade den med slukstang og agn, duppende i god avstand bak kanoen, en bedagelig form for dorging...

Alt av kommentarer og tips mottas med størst tenkelige takk [ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fluefiske fra kano er tingen. mulighetene til å komme innpå fin fisk uten å skremme de er en av fordelene. jeg har hatt god nytte av en liten dregg jeg bruker til å ankre opp på grunner og i sivkanten. dorging fra kano har gitt mye fin ørret. bare pass på å dorge litt ujevnt, da sitter ofte fisken. små spinnere og wobblere er bankers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fungerer heller ikke så bra å stå i kanoen. når du er på vanet første gang, er det greit å teste ut hva kanoen klarer av bevegelser.

har selv en kano som er stabil som en småbåt, men samtidig har jeg padlet kanoer som jeg ikke turde å fiske fra. prøv ut på grunt vann, gjerne en plass med litt bølger. jeg tok min test på ei lita strand en sommer for noen år siden, masse gøy![ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nettopp det å kunne gli noe ubemerket tett innpå fiskeplassene, siv og andre gode plasser, som frister mest med kano, og det tror jeg skal fungere bra. Er fremdeles ganske ny med flue, og regner uansett ikke å få til de lengste kastene denne sesongen. Men herregud, denne sesongen skal bli fin, den skal bli min. Jeg skal få rekorder i år!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.