Gå til innhold
Fiskersiden

funderer på ny jerk stang


Recommended Posts

er det noen av dere som har noe erfaring med denne stanga:St Croix Premier PM63XHF, vurdere å kjøpe fra lundgrens..så vidt kjent litt på st.croix før, og de kjennes jo jækla gode ut..

Man snakker om biljardkø'er men denne stanga er en lyktestolpe. Ville gått for noe annet, men gjerne innen for sortimentet til st croix.

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man snakker om biljardkø'er men denne stanga er en lyktestolpe. Ville gått for noe annet, men gjerne innen for sortimentet til st croix.

Michael

ja den er jo ganske stenhard,blir det dødt å kjøre fisk på? kanskje du har tips på noen som er good?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Har lyst til å prøve jerk.

Ser at skittfiske selger BFT Buster Jerk Stiff 6`/150gr til 499kr.

Er dette ei grei stang for å teste om jerk er noe for meg?

Det er en grei stang for å teste ut fisket, men det er stiv som en stokk :( men du fanger fisk med den! :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis denne var til meg. Det eneste jeg finner av Jerk stenger på sidene til Gero er to BFT stenger som koster 1199, jeg ga 200kr mindre for samme stang og fikk med ei snelle (5601JB) verd 1500kr på kjøpet.

Endret av abbor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg kommer til å bruke den. Har bedre sneller som også har sveiva på rett side :P

Tull og fanteri. Den har sveiva på rett side den. Så lenge man er høyre-hendt og sterkest i den handa, så er det jo med den handa man holder i stanga og kjemper mot fisken.

Stanga skal i høyre hånd, akkurat som når man har seg en hyrdestund med seg selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis denne var til meg. Det eneste jeg finner av Jerk stenger på sidene til Gero er to BFT stenger som koster 1199, jeg ga 200kr mindre for samme stang og fikk med ei snelle (5601JB) verd 1500kr på kjøpet.

siderne til butikken er utdaterte og nytt oppsett er på vei inn og på plass til våren.. ta en tur innom du :P da får du kjenne på stengerne også...

ABBOR... har du vurdert og tømme din inbox ??? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke overveid det, slipper jo endel mas med full innboks :( Men har nå likevel slettet litt.

Etter en del tusen timer med fiskestanga i venstre hånd føles det mest naturlig, men jerk har jeg ikke peiling på så dette er kanskje et unntak.

Er vel ikke ikke mye hjelp i å kjenne på ei jerkstang for en som aldri har tatt i noe slik før og aldri sett noen jerket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan vel ikke tenke for mye på hvordan stangen er å kjøre fisk på, det viktigste er at den er god å jerke med. Det finnes en del stenger der ute med for myk tupp og for slintrete mellom parti som gjør det vanskelig å jerke. Man mister for mye kraft i stangen som ikke blir videreført ut til baitet. Dvs tap i bevegelse og hvordan baitet går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.