Gå til innhold
Fiskersiden

SMS' specimentråd


SMS
 Share

Recommended Posts

Når jeg blir stor og sterk skal jeg fiske tangstikling biggrin.gif Har hørt at den er enda mye større enn nipigget stingsild og da snakker man ikke småfisk! Dette er noen skikkelige drog å få på land, nesten så man vurderer å kutte sena for å slippe unna bæringa!

Men, apropos, er tangsprellen vond å lure? Er man avhengig av å se fisken?

Jeg har stor sans for slike satsinger smile.gif

Først bør du vite at det er tangsprell der. Finn en spot innimellom tang, gjerne oppå en stein så agnet er synlig. Bare la det ligge helt rolig, så sitter de plutselig på. Jeg brukte 22krok, synes det var helt passe. Ganske lite tryne på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før la vi ut fluposer til tangsprell, men det går for mye tid til å få de opp fra dypet. 22 høres litt lite ut, tror tangsprell-skeppare Frederic heller anbefaler 16/0 Super Mutu.

Jaja, tråden er fremdeles ikke flytta til testforumet, slik Hugo foreslo, så det må jo bare bety at modsene enten sover eller fortsatt har tro på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tangsprell har jeg sett flere ganger, men aldri fått selv. Tangsprell-skepparen Frederic får vise meg hvordan det skal gjøres.

En gruppe har nå reist i forveien for å få bekreftet disse tangsprell plassene. Gruppen har latt mange tangsprell bli værende igjen ved bunnen.

Så alt skal ligge til rette opptil flere spenimen fangster av denne tangsprellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest raphaug

Synes dere burde satse på svartskate for å være sikre på at det bli mer enn en tur per fisk.

I fjorden vi skal er det vel like greit å bruke håkjerringtackle med halv/hel sei, er vel 50-50 for at det er svartskate eller kjerring som biter på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Staden og jeg satsa knallhardt på specimenlyr i nesten halvannen time i går!

Kaldt, mørkt, vind, gore-tex-buksa spjæra i skrittet, kalde nøtter, lang ventetid på ferga, neste tur blir det bingo og spa isteden.

Endret av SMS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det øyeblik det faktisk hadde blitt speciemenfisk når jeg så aktivitet i denne tråden, men neida.

2010 blir nok året ja.

psst, til deg SMS og muligens han romfartern, det heter studiepoeng ikke vekttall. Da kan du gange med 3 og har enda flere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.