Gå til innhold
Fiskersiden

SMS' specimentråd


SMS
 Share

Recommended Posts

  • 1 month later...

Vil bare rapportere at jeg kanskje hadde på en specimenfisk her en julidag.

Ser en multe på rundt 4 kg komme svømmende ut under flytebrygga, rigger to stenger med dupp, én med reke og én med bollebit. Speider og speider etter multa, går langt om lenge, går fra stengene og glemmer å slå over bøylene på haspelsnellene og jeg vandrer litt bortover flytebrygga. Plutselig skriker Lars noe om stanga mi.... Og joda, ett stk 15 år gammel Stradic 1000 og en 8 år gammel 2-12 g Berkley Lightning Rod surfer bortover vannet i retning den andre flytebrygga før hele skiten synker 10-15 meter fra brygga.

Jeg forsøker å fiske med en annen stang med sluk, klarer å kroke stanga, men sveiver den fast i en kjetting som går på tvers.

I desperasjon prøver jeg å snorkle, men vannet er altfor dypt og grumsete til at jeg ser noen ting. Go'snella og go'staget er tapt for alltid. Forhåpentligvis var det en makrell og ikke multa som stakk av med hele skiten, men dæven for en fart det forsvant utover med!

Endte med en alt annet enn billig kjøretur til Skitt Fiske i Sandefjord påfølgende mandag.

Illustrasjon av frustrert amatør som smiler til fotografen Lho, som klarer å la være å le seg i hjel, med unntak av korte anfall hvor han bare må slippe ut litt damp:

snorkel.jpg

Endret av SMS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg håper du har større vilje og evne enn Godset hadde i cupen i går. :)

Hugo, Hugo, Hugo.

Jeg visste at om jeg bare ventet lenge nok så ville det én gang, ett år, komme en dag hvor jeg kunne svare på den høykonsentrerte jævelskapen du lirte av deg i tråden min i fjor.

Aldri hadde jeg forestilt meg at det skulle gå så kort tid, at det skulle komme én enkelt dag i verdenshistorien, én dag, én dag så perfekt, så fullkommen, så episk rettferdig, som dagen i går.

Jeg er ingen bitter mann, jeg skal ikke gni det inn, spytte og sparke på trøndere som ligger nede. Jeg velger derfor isteden, i storsinnets og barmhjertighetens navn, å poste følgende trøstende tube i denne tråden:

http://www.youtube.com/watch?v=qpWeW1eggws&p=32E2F1D11CFD2259&playnext=1&index=5

Hugo, Hugo? Er du fortsatt med meg?

Ullevaal ligger i Oslo. Det er på Ullevaal cufinalen spilles, tilfelle du ikke visste det?

Det er bare lagene som vinner semifinalen sin som får spille cupfinale, om du ikke visste det heller?

Cupfinaler har lang tradisjon i Norge, jeg avslutter derfor med følgende nostalgiske tilbakeblikk, til glede for trøndere som ikke skal til Ullevaal i år:

Endret av SMS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du har tatt Laks i strandvatnet i bogen. Hva og når tok du denne på? Hadde aldri hørt om at det var laks der før jeg leste posten din, og fant ut mer om det. Hittil har jeg bare fått Ørret, Sjøørret og Sjørøye (=D) i det vannet, og det med Laks hørtes veeeeeeeeeeldig fristnende ut. Og vet du om noen andre vann eller evt. elver i nærhetensom kunne prøves neste sommer? Kunne ikke sende pm...

Laksen var utelukkende flaks, det var en rømt oppdrettslaks på 4.6 kg som gikk på under sjørøyefiske, for anledningen med 12 g Spesial 43 med senestump med mark på bak, da det blåste for mye til at vi kunne se sjørøyene fra båten. Fikk laksen her ca: http://kart.gulesider.no/m/Isiwr

Vet ingenting om andre vann i området enn Strandvatnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laksen var utelukkende flaks, det var en rømt oppdrettslaks på 4.6 kg som gikk på under sjørøyefiske, for anledningen med 12 g Spesial 43 med senestump med mark på bak, da det blåste for mye til at vi kunne se sjørøyene fra båten. Fikk laksen her ca: http://kart.gulesider.no/m/Isiwr

Vet ingenting om andre vann i området enn Strandvatnet.

Er det noe utleie av båt i det vannet, eller er det kun bekjentskaper det går på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over 10 år siden sist jeg var der, og da gikk det på bekjentskaper. Sist jeg snakket med fastboende i Bogen så kunne de fortelle at det har blitt vanskeligere for tilreisende å få kort også, eller så var det dyrere kort det var. Med andre ord tror jeg det er lite tilrettelagt for ikke-fastboende i Strandvatnet. Forøvrig var sjørøyefisket helt vanvittig spennende når man kunne fiske på fisk man så gikk og beita under vannflata. Enormt sprek fisk også, og fantastisk god mat. Skulle gjerne fisket der igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De satt vel døgnkortet opp i 300 kroner en stund, er i allefall ryktet jeg hørte.

Men mener det var en del billigere da jeg var der for to år siden.

Fisket fra land i 12 timer, ikke et napp. Fisket fra utos til innos på veisiden, men mest i innerenden av vannet, omtrent der du merket av.

Mener å ha hørt rykter om at det offisielt ikke finnes laks der, for å få lengre sesong der! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 mnd siden trådstart og jeg oppsummerer:

0 specimenfisk.

0 spekimen.

Mye rekespray.

92 svar.

Mista et stag og en snelle.

Ødelagt et stag og en snelle.

Utallige personlige fornærmelser og fornedrende ytringer.

great_success.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Kommer her med en oppdatering av specimenstatistikken min (nye tall i rødt):

23 mnd siden trådstart og jeg oppsummerer:

0 specimenfisk.

0 spekimen.

Mye rekespray.

92 svar.

Mista et stag og en snelle.

Ødelagt et stag og en snelle.

Utallige personlige fornærmelser og fornedrende ytringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.