Gå til innhold
Fiskersiden

SMS' specimentråd


SMS
 Share

Recommended Posts

Hundre arter? Herregud, kan liksom hvemsomhelst få hundre arter nå da??

Med litt guiding og en orange fiskeskute så :P

Gratulerer med nye arter. Bra satset og vel fortjent. 3 Nye arter på en tur er vel ikke så værst når en nærmer seg tresifret antall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oz skrev 30 juli 2011 - 17:20:

Hundre arter? Herregud, kan liksom hvemsomhelst få hundre arter nå da??

Med litt guiding og en orange fiskeskute så :P

Gratulerer med nye arter. Bra satset og vel fortjent. 3 Nye arter på en tur er vel ikke så værst når en nærmer seg tresifret antall?

Såre fornøyd med uttellinga på turen ja, fikk de tre artene jeg regnet som realistiske, men det var jo langt fra noen garanti for å få noen av de. Blålanga fra Hardanger ble forøvrig umiddelbart sløyd og lagt i en plastpose i agnbagen sammen med is og fryseelementer, så den overlevde over fjellet hjem til Drammen. Blir interessant å spise en ny art også snart, storsil og fløyfisk som mat får vi utsette til neste år. Storsil er allerede med suksess benyttet som tampong internt i NKML, æ sette en knapp på at fløyfisk og blålange også kan brukes.

@Oz; jepp, hvemsomhelst kan få hundre arter. De fleste må nok påregne å bruke noen timer på prosjektet, og kanskje til og med drive litt småsært målretta fiske av og til... :D

Takk for gratulasjoner, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 9 months later...

Denne tråden har jo ikke eksistert så veeeldig lenge, men på tide med oppdateringer, nå for første gang en oppdatering med innhold. I post nr 145 kommer altså de første specimenfiskene i denne tråden:

Min første mort over den magiske grensa, nøyaktig 1000 g, fra august i fjor. (Den "offisielle" specimengrensa er etter min mening på kunstig lave 800 g.)

20110817_mort_1000_445_2.JPG

Min andre mort over kiloen; 1080 g:

20110817_mort_1080_44_2.JPG

Spekimenlyr på 8350 g fra april:

Bilde+013,+ny.jpg

Spekimenmora og ny nrek på 1480 g og 53 cm, fra Halten i forrige uke:

251830_10150912343576471_1309392057_n.jpg

Selvskryt, ja, men det var faktisk helt nødvendig for å få denne tråden, med 4.5 side fiasko, litt mer i balanse...

EDIT: Om noen lurer på hvorfor jeg plutselig har fått fisk etter mange år uten så er svaret Savage Gear-klér!

Endret av SMS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EDIT: Om noen lurer på hvorfor jeg plutselig har fått fisk etter mange år uten så er svaret Savage Gear-klér!

Hvis det er det som skal til kan det egentlig bare være det samme...

Og grattis med endelig å kunne holde deg til topic i denne tråden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.