Gå til innhold
Fiskersiden

Dejlig å være norsk karpefisker


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

Flott rapport! Ser ut som dere koste dere med både fisk og øl:)

...etter litt fant vi ut at de ikke sprutet gift fra rumpa (som vi ikke var helt sikre på hvilken ende var i)

Mulig jeg er barnslig, men jeg lo. Hvilke dyr er det du pleier å støte på som spruter gift fra rompa? hahaha. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knall reportasje og fine karper. Gratis med ny pers. Var der ikke speilkarper der?

Denne likte jeg serlig godt. Det er vel det største problem med karpefiske, ikke minst og bære på al driten etter på

Om jeg skal fiske karpe igjen? Neste tur er allerede booket, men det blir i juni i Norge :) Og jeg tror jaggu jeg ser for meg en ny utenlandstur også... skal bare kjøpe meg bedchair, bivvy, swingers, boilienål og og og og og...... pokker jeg er visst iferd med å bli karpefisker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig å se at møllesøen fortsatt leverer. Møllesøen har hatt stor betydning for min utvikling som karpefisker, hadde rimelig mange turer dit i perioden 1990-94. Det var der vi lærte karpefiske. Åpenbart høyere snittvekt enn da vi drev på som verst der på første halvdel av 90-tallet, men det ser også ut som det er blitt færre fisk. Kanskje det er greit? Den gangen fikk vi jo typisk rundt 30 fisk på en uke (rekordrushet var 8 fisk på tre timer!), men med et snitt på rundt 4.5kg, og med toppfiskene på rundt 7. Det var også lite mort, så vi tok mange karper på duppmeite med mais ved siden av de vi tok på bunnmeite. Det ser for øvrig ut som om det er blitt mer vegetasjon i vannet. Mulig at gresskarpene har forsvunnet. Selv har jeg ikke fisket der på 9 år. For øvrig ser jeg jo at noen av dere satt på samme side som veien/mølla. Det var forbudt å sitte på den siden i "gamledager".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forbudt enda piscator, men vi fikk dispensasjon :)

Det er enorme mengder mort i vannet nå, sikten var vel n20cm omtrent.... tror rekorden i et håvdrag var et jeg som fikk med 40+ mort i et drag med karpehåv langs sivet :)

Gresskarper forstod jeg det var mindre av, vi fikk heller ingen speil.

Antall fisk anslått til 300-350 omtrent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig å se at møllesøen fortsatt leverer. Møllesøen har hatt stor betydning for min utvikling som karpefisker, hadde rimelig mange turer dit i perioden 1990-94. Det var der vi lærte karpefiske. Åpenbart høyere snittvekt enn da vi drev på som verst der på første halvdel av 90-tallet, men det ser også ut som det er blitt færre fisk. Kanskje det er greit? Den gangen fikk vi jo typisk rundt 30 fisk på en uke (rekordrushet var 8 fisk på tre timer!), men med et snitt på rundt 4.5kg, og med toppfiskene på rundt 7. Det var også lite mort, så vi tok mange karper på duppmeite med mais ved siden av de vi tok på bunnmeite. Det ser for øvrig ut som om det er blitt mer vegetasjon i vannet. Mulig at gresskarpene har forsvunnet. Selv har jeg ikke fisket der på 9 år. For øvrig ser jeg jo at noen av dere satt på samme side som veien/mølla. Det var forbudt å sitte på den siden i "gamledager".

I følge de lokale hadde det aldri vært så mye "grøde" i sjøen. Dette mente de kom av at en del gresskarper var flyttet. Det er fremdeles fredningssone langs veien, men den åpnes for fiske når man leier hele vannet :)

Hørte ferske historier om 40 fisk på en helg men det må ha vært dyktigere folk enn oss, haha. Toppfiskene ligger nå rundt 12 i følge ryktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.