Gå til innhold
Fiskersiden

Drammenselva 2009


Gabrielsen
 Share

Recommended Posts

da er det bestemt jeg skal til drammenselva i morgen og da kommer jeg til å prøve å få kort på blå vest eller øst men får jeg ikke kort på noen av dem blir det gul sonen for er litt dumt å reise så langt for å bare kansje få fiske...

Det blir nok mest markfiske for meg med digre doggisser!!! har ca 250 doggisser+ ca 300 hvitmeit så har nok nok meit!!!

:) Du får kjøra på med store doggiser, det er ingen vits i å spara på marken - fyll godt opp på kroken med lange tafser som tirrer storlaksen til hugg. :o Skitt fiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 126
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

:( Du får kjøra på med store doggiser, det er ingen vits i å spara på marken - fyll godt opp på kroken med lange tafser som tirrer storlaksen til hugg. :D Skitt fiske!

spare?? hva er det da?? har jeg aldri hørt om når det gjelder laksefiske med doggisser :)

vis jeg ikke får kort på øst eller vest blir jeg nødt til å fiske på gul så lurer da på hvor jeg burde satse der??? hjelper fint lite med navn kunne trengt det merka på et kart!

har funnet noen intresange plasser som jeg tar å legger ut link til så får dere se og legge til komentarer;)

http://www.gulesider.no/kart/#lat%3D662629...26tab%3Daddress

denne plassen ser spennende ut men veit jo ikke hvordan det er å fiske der nå for det er nok mye mere vann nå en når bildet ble tatt

http://www.gulesider.no/kart/#lat%3D662624...26tab%3Daddress

denne plassen ser også ut til å kunne gi fangster.

har fått høre om en plass som heter røret men veit jo ikke hvor den plassen er???

http://www.gulesider.no/kart/#lat%3D662457...26tab%3Daddress

her har jeg noen ganger sett at det står folk som fisker men er det noe bra sted??

Endret av storlaksen16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Var der en tur på lørdag- fisket noen timer på natta. Kompisen min, jenspetrus her på forumet, tok sin første ordendtlige laks - 6 kg. Det var gøy, for han mistet en rugg i fjor. Vi skal tilbake på lørdag (og et par dager i august), men har ikke store trua, er ganske tørt og tregt om dagen. Laksebørsen har laksefiskefri..

jensen%20m%20laks.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der en tur på lørdag- fisket noen timer på natta. Kompisen min, jenspetrus her på forumet, tok sin første ordendtlige laks - 6 kg. Det var gøy, for han mistet en rugg i fjor. Vi skal tilbake på lørdag (og et par dager i august), men har ikke store trua, er ganske tørt og tregt om dagen. Laksebørsen har laksefiskefri..

jensen%20m%20laks.jpg

Det var jo bra. Er på jakt etter den første laksen selv. Håper det blir i år :blush: Skal kjøpe meg noen kort i august/september, sjansene øker vel da.

Har kort 3 juli, men det ser ut til at det skal være ganske så varmt fremover ja.

Var der en tur på lørdag- fisket noen timer på natta. Kompisen min, jenspetrus her på forumet, tok sin første ordendtlige laks - 6 kg. Det var gøy, for han mistet en rugg i fjor. Vi skal tilbake på lørdag (og et par dager i august), men har ikke store trua, er ganske tørt og tregt om dagen. Laksebørsen har laksefiskefri..

jensen%20m%20laks.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har tenkt å prøve å skvisa inn et døgn til i drammenselva før 3 juli for da reiser jeg på speider leir.

så hvor burde jeg satse henne da?? jeg fant 2 kg med reker i frysern og det er jo lov å bruke det som agn men hvordan fisker man det da?? samme metode som med meit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ops, fikk ikke med meg reke-spm ditt, men nå er det litt sent. Vel, har du vært i elva har du vel fått det demonstrert av noen av de andre fiskerne.

Og forsinket - men STOR - gratulasjon til Jenspetrus med vakker laks!!!

Nå er det veldig fine forhold i elva. Fisket har tatt seg opp de siste dagene og ting tyder på at det gode fisket vil holde seg (om ikke bli enda bedre) i dagene framover. Lett grumsete elv, økt vannstand, lett regnvær i 2 døgn framover - ja, de som har muligheten bør kjenne sin besøkstid.

Selv har jeg ikke muligheten på en stund, men kjøpte blå vest kort fra mandag til tirsdag som jeg fikk fisket noen timer på (måtte jobbe i Oslo på dagen) og mer fisk enn jeg har sett der på lenge - uten å få noe. Det ble også observert en fisk inne i evja øverst på Blå vest som vistnok var ekstremt diger.

Det er Grevlingen og Midtskjæret som har levert best de siste dagene. Og snittstr på laksen er svært bra.

Årets største laks i Drammenselva blir kanskje tatt i løpet av de nærmeste 5 dagene?

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Grattis til Henning, kjempestor SØ. "litt misunnelig" :D

Tusen takk :D

Jeg har ikke begynt å fiske ordentlig før nå - dvs; det blir èn tur i elva pr. dag nå utover. De av dere som kjenner meg vil vite at jeg kjøpte meg en båt tidligere og tida har gått med på å sette denne i skikkelig stand - den skal brukes til høstfiske etter havaborrene i Oslofjorden nå etter ferien. Først nå er båten blitt sånn nogenlunde og jeg kunne begynne å fiske litt her (Drammenselva/gul sone).

Akkurat nå er elva brun etter all regnet, men det taes veldig bra med fisk på oversiden nå - mange store laks!

Kom dere avgårde - dere det passer for! ;)

SØ er faktisk pers! 80 cm 5,4 kg.

Endret av Laksefiskern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får nok en "Ole Brum"... :lol:

(bare et mobilbilde - men det får duge...)

Takk for en "jatakk begge deler" :lol:

Drøy sjøørret!! Grattis.

Var i elva i dag, flomstor, mistet laks på sone blå øst. Ble også landet noen. 9 laks mistet i år :D Blir lissom ikke lei meg mer....

er ikke noe tap å miste fisk som skal settes ut igjen.....eller? :lol:

Endret av crom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo distanse C&R

he he, dette er jo også en måte å se det på. Det er jo klart at man er litt mer avslappet i forhold til å miste fisk når man har tross alt har landet noen gode fisk oppgjennom årene, enn man var i begynnelsen. Det svei litt mer å miste en fisk den gangen merittlista var litt tynnere. Og det litt ironiske er jo at man nå mister færre enn man gjorde den gangen. Naturligvis har dette noe med rutine og ferdigheter å gjøre, men sikkert også med at man er mer avslappet og holder hodet kaldt.

Men kunne vørt greit å vist frem ett bilde på venne og hjemmefronten så de ikke tror jeg driver med frimerkeklubb møter.

he he, eller det som verre er... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor gratulasjon til Laksefiskeren med svær sjø-ørret!

En fisk jeg ville ha satt veldig høyt.

Og kondolerer til Remy med nok en mistet laks - og spesielt ille er det at du mister så mye når du bruker kroker som kroker så "innmari godt" :D

Kan ikke skylde på krokene lengre, har brukt tre forskjellige nå! Owner, BMD og Loop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.