Gå til innhold
Fiskersiden

Epoxy tips


pma
 Share

Recommended Posts

Sitter og mekker en del fluer med epoxy på, og det er det samma hver gang, finne en fyrstikk eske, og bruke stikkene til å påføre guffa. Og har vel kommet til at det ikke er no veldig bra alternativ, så kom jeg på Q-tips. Klipper av den ene bommullen, klemmer ende partiet flatt, evt klipper det spissere. Perfekt lite verktøy. Litt dyrere enn fyrstikker, men MYE bedre. Liker heller ikke å bruke dubbingnåla, synes den er for tynn.

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som synes dubbingnåla er passe (Jeg har klippet av spissen på en så jeg bare har den tykke delen) så er et godt tips å stappe stålull av den litt grøvre typen opp i en filmboks og så smelte et par tre passe hull i lokket med en oppvarmet nål. Den fungerer da utmerket som epoxyfjerner.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Espen jeg posta jo bildet av det på det forrige forumet :P

Har et annet lite tips, jeg brukte før Lite Brite til å lage fluer ala glimmersilda (se bindeoppskrifter på forsiden her) men HATA virkelig å jobbe med litebrite, fant noen goe alternativer, som jeg ikke husker navnet på, men satt da med en del lb igjen, og jeg har begynt å bruke dette som dubbing, fint å rufse til og.

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.