Gå til innhold
Fiskersiden

Palmekysten leverer igjen!


Perca
 Share

Recommended Posts

Ja, leverer er kanskje å ta i, men vi fikk da noe. Og atter en gang fikk vi, en for oss, ny art i Tvedestrand. Det er jo veldig greit å skrive "vi" for da kan jo dere tro at jeg også fikk denne arten, men det er ikke tilfelle! Det var kun Fruen som fikk en ny art. Og lurer du på hva slag art hun fikk? Ok, jeg skal litt lenger ned fortelle det, men først så må jeg bare skryte av hva jeg fikk! :D

Jeg banka Fruen på hennes spesialfelt nemlig! Jeg fikk flere meter med horngjel og på toppen av det så fikk jeg den største horngjelen! Jeg kan vel egentlig ikke huske sist jeg fikk fler horngjel enn henne og attpåtil den største. ;) Hun fikk bare en eneste horngjel på hele helga... Og den var liten... Fnis... Hi, hi...

84240_s.jpg

Her kan dere se yndlingsvobleren min. Det er det siste eksemplaret jeg har i denne fargen og størrelsen. Den dagen denne blir ødelagt eller mistet så blir det landesorg!

Og så fikk jeg makrell! Utrolig, ikke sant? Og Fruen fikk ingen makrell!!! He, he, jeg får nyte de seirene jeg kan. Ja forresten, jeg vant over Fruen i den interne solbrenthetskonkurransen også! Da jeg mener at faktor er feigt og for gutter som sitter og tisser, så stilte jeg med bar overkropp i båten i flere timer uten noen form for solbeskyttelse. Og da hadde min vinterbleke overkropp blitt dyp purpurrød! Jeg tror det gikk med nesten en hel flaske med Lidokain om kvelden for å dempe den værste svien på ryggen min. Men det vil jeg jo selvfølgelig ikke fortelle noen...

84241_s.jpg

Midt på blankeste, nydeligste solskinnsdagen hittil i år og da havet lå som en speilflate uten en eneste krusning så høgg det til på Fruens vobler. Oi, sa kjærringa, dette er hvertfall ikke horngjel! Like etter så ser jeg en blank fisk bryte vannflaten 25 meter bak båten. Jøss, er det en sjøørret sier jeg og Fruen sier at, ja, det tror hun. Men da fisken på nytt bryter vannflata 10 meter fra båten så får jeg mistanke om at det er noe helt annet og mye mer morsomt. Jeg drar frem hoven og etter et par dypdykk fra fisken rett ved båten så får jeg hovet den. Og jodda, en ny art på Fruen!

84239_s.jpg

49 cm lang havabbor og vekta vat 976 gram uten innmat! Og gjett om Fruen ble glad? Jepp! Hun smilte så solbrillene holdt på å dette av nesa hennes. Vobleren som lurte denne havabboren var en "dypt"gående Rapala i karnevalfarger.

Det er ikke sikkert at det er noen sjeldenhet med havabbor ved Tvedestrand, men det er ihvertfall første gangen "vi" får arten der. Fruen forlangte denne havabboren til middag så c&r var aldri noe tema hvis noen lurte på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.