Gå til innhold
Fiskersiden

C&R diskusjoner i forumet-i denne tråden helst


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

  • Svar 208
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Når man dreper en fisk har fiskeren tatt en beslutning om å avlive.

Forklar meg da forskjellen i forhold til forvaltning om fisken havner i buskene eller på bordet for det er vel det det dreier seg om til slutt ,ha noe å leke med gjerne store fisker.Vi alle sammen ønsker vel å fortsette med vår hobby.

Dette med respekt vel vel, kakkés tynn fisk, syk fisk, fisk full av melkesyre osv.

Vi leker med fisk hele gjengen påfører den belastning med å kroke den kjøre den håve og fotografere den.

Så det med kakking og respekt vel.

Min mening er klinkende klar.

Man kakker eller lar vær.

Nyt Sportsfiske bruk hodet når man får fisk vurder, beslutt ,kakk eller la vær.

Satte ut en Ørret på 7,7 kg for et par uker siden tok en mindre til mat.

Endret av stegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man dreper en fisk har fiskeren tatt en beslutning om å avlive.

Forklar meg da forskjellen i forhold til forvaltning om fisken havner i buskene eller på bordet for det er vel det det dreier seg om til slutt ,ha noe å leke med gjerne store fisker.Vi alle sammen ønsker vel å fortsette med vår hobby.

Dette med respekt vel, kakkaés tynn fisk syk fisk fisk full av melkesyre osv.

Vi leker med fisk hele gjengen påfører den belastning med å kroke den kjøre den håve og fotografere den.

Så det med kakking og respekt vel.

Min mening er klinkende klar.

Man kakker eller lar vær.

Nyt Sportsfiske bruk hodet når man får fisk vurder beslutt kakk eller la vær.

Satte ut en Ørret på 7,7 kg for et par uker siden tok en mindre til mat.

Narrr tror du bare prøver og provosere nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satte ut en Ørret på 7,7 kg for et par uker siden tok en mindre til mat.

Dette bevitnes herved...narr er det ikke :)

Narrr tror du bare prøver og provosere nå :)

Stegg Provosere?? LOL!!

Utfordrer deg til å sjekke bakgrunnen hans ;-)

Og spesielt yrket hans :D

Endret av Blydonkern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bevitnes herved...narr er det ikke :)

Stegg Provosere?? LOL!!

Utfordrer deg til å sjekke bakgrunnen hans ;-)

Og spesielt yrket hans :D

Hmm T jeg provoserer da aldri.

C/R er en debatt som har tatt helt av.

Jeg prøver å tenke forvaltning etter beste evne når jeg fisker, da kan jeg ikke tillate meg å bry meg om en laks blir hundemat eller kastes i buskene, den er kakka kan ikke reprodusere dermed basta.

Selvfølgelig burde den vært spist eller satt ut om mulig,men i forhold til forvaltning blir det helt på siden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm T jeg provoserer da aldri.

C/R er en debatt som har tatt helt av.

Jeg prøver å tenke forvaltning etter beste evne når jeg fisker, da kan jeg ikke tillate meg å bry meg om en laks blir hundemat eller kastes i buskene, den er kakka kan ikke reprodusere dermed basta.

Selvfølgelig burde den vært spist eller satt ut om mulig,men i forhold til forvaltning blir det helt på siden. ;)

T ?

Jeg ler Nå tror jeg du prvosere igjen gitt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne høre hvor du har den sparsomme info fra se nå lidt utt i verden lille ven ;)

jeg pleide å gå med spinner og småsluker der og blir rett som der er jaget vekk så da får jeg jo heller ikke lov til å fiske der... ikke at jeg har brydd meg så mye da for kan ikke si jeg gjør den store trusselen mot de karpene der med spinnern... og karpe er faktisk en grei matfisk men ikke spis den for da hater alle karpefiskere deg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tydeligvis forskjellig syn på hvordan fiske skal gjennomføres.

Siden arter, vann, elv,osv varierer stort, har vi forskjellig utgangspunkt.

Men utviklingen har vist oss at vi ikke kan bedrive C/K alle sammen. Norge er fremdeles festet til Moder jord og vi kan ikke lukke øynene for det som skjer i resten av verden.

C/R er fremtiden ettersom antall sportsfiskere øker og det skal være plass til oss alle.

Ørret-stammen i Norge er allerede genetisk forurenset pga av utsettinger av ikke-stedegne stammer.

Vill-laksen er allerede truet, mens oppdrettslaksen inntar elvene.

Sånn kan det ikke fortsette og det blir ingen premie til den som kan si: Hva var det vi sa!!!

En fremtidig forvaltningsplan må ha C/R eller stans i fisket.

Og hvis man fremdeles er i mot C/R, må man ta konsekvensene av sine handlinger.

C/R or cut bait :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg så det at vis jeg blir medlem får jeg lov til å fiske der men har ikke noe lyst til å betale penger for å fiske der.

Originalt forslag; sleng spinnern din i et annet vann isteden. (Goddamn jeg er genial, fatter ikke hvor jeg tar det fra.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg pleide å gå med spinner og småsluker der og blir rett som der er jaget vekk så da får jeg jo heller ikke lov til å fiske der... ikke at jeg har brydd meg så mye da for kan ikke si jeg gjør den store trusselen mot de karpene der med spinnern... og karpe er faktisk en grei matfisk men ikke spis den for da hater alle karpefiskere deg!!!

C/K på karpe er like bærekraftig som gluggjakt på polarrev. Når man forstår dette kan man gå til level 2.

Husk at det er lettere å få en kamel gjennom nåløyet hvis kamelen drar inn magen.

Så hvis du legger godviljen til er det ikke umulig at du avanserer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når C&R-diskusjoner dukker opp i fangstrapporter er det vel ikke utenkelig at det av og til fins gode grunner for at de gjør nettopp det? Eller skal vi bare klappe hverandre på ryggen uansett?

Støtter deg her , C/R diskusjonen bør dukke opp når behovet melder seg i diverse tråder.

Klappe hverandre på ryggen er hyggelig det meeen.

Jeg mener c/r tråd ikke har noen funksjon i seg selv så lenge den blir isolert.

Når C&R-diskusjoner dukker opp i fangstrapporter er det vel ikke utenkelig at det av og til fins gode grunner for at de gjør nettopp det? Eller skal vi bare klappe hverandre på ryggen uansett?

Støtter deg her , C/R diskusjonen bør dukke opp når behovet melder seg i diverse tråder.

Klappe hverandre på ryggen er hyggelig det meeen.

Jeg mener c/r tråd ikke har noen funksjon i seg selv så lenge den blir isolert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg pleide å gå med spinner og småsluker der og blir rett som der er jaget vekk så da får jeg jo heller ikke lov til å fiske der... ikke at jeg har brydd meg så mye da for kan ikke si jeg gjør den store trusselen mot de karpene der med spinnern... og karpe er faktisk en grei matfisk men ikke spis den for da hater alle karpefiskere deg!!!

Du skjønner jo nokk det a karper er ikke matt i hele skandinavien (unntatt det Danske kongehus) på grund av den IKKE reprodusere seg og i de spasomme vann hvor den gjør det gjeller det jo ikke akurat og spise den. Alle laksefisker og ørret fiske må jo og betale for og fiske selv om de nokk ikke har lyst;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter deg her , C/R diskusjonen bør dukke opp når behovet melder seg i diverse tråder.

Klappe hverandre på ryggen er hyggelig det meeen.

Jeg mener c/r tråd ikke har noen funksjon i seg selv så lenge den blir isolert.

HØR, HØR! -

En helt selvsagt greie..Må ikke stelle det sånn at folk ikke tør ytre annet enn korrekte selvfølgeligheter . If you catch my drift. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gjør gjerne det :)

Poenget mitt, og faktisk en del andres, er at man må ta debattene der og da. Skjønner ikke at det skal være så ille.

Vet jo at man har en særdeles lav stjerne her inne, men kjenner at jeg faktisk må ta i litt for å akseptere å bli kalt "dum" av Stumo. Men, såpass må man tåle. Ihvertfall så lenge sånt går i riktig retning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gjør gjerne det :)

Poenget mitt, og faktisk en del andres, er at man må ta debattene der og da. Skjønner ikke at det skal være så ille.

Vet jo at man har en særdeles lav stjerne her inne, men kjenner at jeg faktisk må ta i litt for å akseptere å bli kalt "dum" av Stumo. Men, såpass må man tåle. Ihvertfall så lenge sånt går i riktig retning ;)

Hvis du gang på gang skal bevise at du ikke forstår det som sies tror jeg bare du må akseptere såpass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HMMMM

Når det gjelder å kakke eller ikke så er det vel her kjernen ligger.

1. Man kakker

2. Man slipper den ut.

Om fisken kakkes å kastes i buskene eller spises blir vel det samme ,fisken er like død i begge tilfeller.

Fisken er død, men holdningene lever videre.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er i mot rent C/R fiske men ikke i mot at man setter ut store fisker som er viktige eller småfisker.

synes også at det er jævla dumt at folk drar opp masse fisk bare for å gi det til katta eller når de tar fisk og bare lar den ligge igjen...

Sjøl har jeg aldri vært noe god til å sette ut fisk som er stor nok til mat men det har heller aldri skjedd at jeg har kastet fisk i søppla med mindre jeg har klart å sprekke galleblære og ikke lagt merke til det før jeg kommer hjem med fangsten.

Så karpefiske er jeg ganske imot!!! det går jo bare ut på fange fisken for å så sleppe den ut og da lar de overhode ingen andre kom til i vannet så finnes det ørrett og karpe i 1 vann kan man bare glemme å fiske der med mindre man skal fiske etter karpe

Er du imot karpefiske fordi du fisket ulovlig i et karpevann og kakket karpene du fikk etterpå?

Og deretter fikk tilsnakk?

Endret av Rage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.