Gå til innhold
Fiskersiden

Meiteutstyr


TroNnY
 Share

Recommended Posts

Har tenkt å prøve meg på kystmeite (fra land). Har funnet meg en stang og ei snelle. Er det noe å satse på?

Denne snella:

http://www.steggen.no/nettbutikk/haspel_fi...-aerlex-8000-xs

Denne stanga:

http://www.baardsen.no/storefront.php?pid=1942

Nå er jeg heldig som jobber på G-sport, så jeg får gode priser på dette, men tenkte å høre med erfarne folk om dette er noe å satse på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stanga er et veldig greit sted å begynne, men jeg ville nok ikke valgt den snella... Se om du får til en ok pris på en Baitrunner i 8000 størrelsen istedet. Mindre sneller som vil balansere den stanga bedre. Aerlexen er helt ok, ikke noe mer, og samtidig temmelig stor og tung. Dette er utstyr for medium tungt kystmeite. Skal du ha de lange kastene, bruke de tunge søkkene eller fiske på de store dyp bør du titte på surfutstyr. Skal du fiske på grunnere vann med søkker opp til 100 gram fungerer denne stanga med en 8000 baitrunner utmerket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vurdert baitrunner også, men fant tilfeldigvis aerlexen i et blad vi fikk. Ligger ikke baitrunner 8000 på ca samme pris som aerlexen?

Jeg er rimelig grønn på dette feltet. Hvor langt kan man regne med å kaste med specimen + baitrunner? (Si at kastevekten er ca 90g + agn)

Er det veldig annerledes teknikk i forhold til vanlig slukfiske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vurdert baitrunner også, men fant tilfeldigvis aerlexen i et blad vi fikk. Ligger ikke baitrunner 8000 på ca samme pris som aerlexen?

Jeg er rimelig grønn på dette feltet. Hvor langt kan man regne med å kaste med specimen + baitrunner? (Si at kastevekten er ca 90g + agn)

Er det veldig annerledes teknikk i forhold til vanlig slukfiske?

Du kan nok klare kast på 60 - 70 meter vil jeg tro... Kommer litt an på diverse forhold selvsagt :)

Du klarer deg lenge med et enkelt over hodet-kast. Ikke noe hokus pokus der. Etterhvert kan du begynne å trene på andre kasteteknikker og forbedre lengdene på kasta. Pris på baitrunner vs. aerlex er jeg ikke 100% sikker på, men jeg tror ikke det er veldig stor forskjell. Får du forhandlerpriser er uansett ikke baitrunneren avskrekkende dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

:) Då er det berre å komma seg ut og fiska, fyll opp med agn og kast ut. Det kan vera greit å ha med ei slukstang i tillegg så du har noko å sysselsetta deg med medan du venter på napp på agnet. :)

Eller ta med to stangsnellekombo til, og fiske med tre samtidig. Da er det sjelden slukfristelsen blir så stor. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 years later...

Drar opp en svært gammel trå her. 
 

Dette meiteustyret jeg en gang i tiden kjøpte endte opp med å kun bli brukt en gang. Nå har jeg flyttet rundt en del ganger og mine stakkars foreldre har lagret det siden. Jeg ønsker derfor å selge det, og jeg er litt usikker på hvilken pris jeg kan ta. Både stang og snelle er blitt lagret tørt, slik at det fremstår som nytt. 

Snellen er en Shimano Baitrunner 8000c. Stangen er jeg litt usikker på modellnavnet da det ikke står på, men ut ifra litt research ser det ut som det er en Shimano Beastmaster AX Specimen? Legger ved bilder av alt. 

Er det for optimistisk å håpe på å få ca 2500 for settet? 

IMG_20180109_140724.jpg

IMG_20180109_140733.jpg

IMG_20180109_140804.jpg

IMG_20180109_140911.jpg

IMG_20180109_140942.jpg

IMG_20180109_140957.jpg

IMG_20180109_141023.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.