Gå til innhold
Fiskersiden

sjøørret i drøbak


Recommended Posts

Hehe, Frank...

Går det med kastinga?

Fulgte opp igår jeg også, men håper på litt større fisk fremover da. Nå tåler bikkja å væra lenger utendørs, så det blir mye mere fisking.

Dubbet rekevariant på nymfekrok, brun mink, fortynget med messinghode, ei flue som er enkel, og som tar svært bra. Snøre; intermediate hel (clear). Klokka 16:15. Lett overskyet. Stille, med krusning på vannet. Start på oppadgående. Mellomlange drag i moderat hastighet.

Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Remy. Nei,Har omtrent gitt meg med trolling. Får flere og større fisk på flua.Er også ivrig laksefisker. Ja, jeg kakker den fisken jeg skal spise i huet,har ingen fordommer mot det. Det jeg har fordommer mot er folk som på død å liv skal kysse fisken bak og sette den ut igjen,for så å reise å kjøpe en burger til middag. Fisk er sunt og godt,og en skarve fluefisker gjør ikke no vondt mot naturen ved å velge å spise en og annen fisk han får opp. Det som er ille er alle de som garner etter sjøørretten og som lystrer opp all gytefisken i de små bekkene og elvene vi har her i landet.DET er ille!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Rune A

Hallo Remy. Nei,Har omtrent gitt meg med trolling. Får flere og større fisk på flua.

Så bra!!! [ :) ]

Joda, fisk er sundt det!! Garnfiske og lystring i bekker, eller garn tredd over bekken er ille, faktisk så ille at man kan drepe flere årskull og sette den aktuelle bestanden langt tilbake!!!

Men igjen, syns nå større sø burde få gå, neste gang er den enda større [ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he. Ja, sant det. Ikke for at jeg skal virke skrytete,men setter faktisk ut mye stor fisk. Er ute hver dag,bortsett fra når jeg har guttungen,så endel grom ørret blir det jo, disse får som regel smake saltvann igjen. Ligger ikke fisk til "over-vintring" i fryseren min nei. Fikk akkurat mld fra en fiskekopis.Fikk en blank en på 1,9 kg. ikveld. "et sted i moss"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Rune A

Ja, jeg kakker den fisken jeg skal spise i huet,har ingen fordommer mot det. Det jeg har fordommer mot er folk som på død å liv skal kysse fisken bak og sette den ut igjen,for så å reise å kjøpe en burger til middag. Fisk er sunt og godt,og en skarve fluefisker gjør ikke no vondt mot naturen ved å velge å spise en og annen fisk han får opp. Det som er ille er alle de som garner etter sjøørretten og som lystrer opp all gytefisken i de små bekkene og elvene vi har her i landet.DET er ille!!!

Velkommen Rune! Ser at vi har fått en "riktig" mann inn på forumet her, hyggelig det, kunne ikke vært mere enig med deg!

[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av thomas 36

Det skjer i vannet det skjer. Har fått meldinger om sø tatt her i dag på 2.3 kg, tjukk og go.. Fiskefeberen stiger, har hørt at beste medisin er å ta med seg fluestanga og bruke dagen ved sjøen i morgen.

Til opplysning tok Rune denne fisken på ei forholdsvis lita flue(motsatt av det mange anbefaler)på flyt(Rune fisker forøvrig bare med flyt), og til de som mener man får betraktelig mer,- og større fisk på int/synk: denne fisken ville nok vært rundt fem kg, og han hadde nok fått 2 til av samme størrelsen, hvis han hadde benyttet int/synk...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det [ :) ]

Når vi snakker om flytesnøre; så en kar her igår som fisket etter sjøørreten med en en 1'er. Ikke bare det at han kastet med en 1'er, han hev hele 60 meter med flytesnøre på denne 1'ern. Det råeste jeg har sett. En pensjonist på 72 forøvrig. Jeg spurte om han ville gå kurs, men der hadde jeg virkelig trengt et.

Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det "Caddis". Fikk mld fra en kompis,han hadde vært ute fra 0400. Helt dødt for han og... Kaldt i vannet..Tenkte jeg skulle legge ut no varmekabler på favoritt-plassen min,så jeg får opp tempen i vannet litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.