Gå til innhold
Fiskersiden

Ambassadeur Jerkbaiter eller Shimano Corvalus 401?


Recommended Posts

Ambassadeur JB tåler mer juling enn Corvalus, JB har eksempelvis dobbelt baksperre. Ambassadeur er dessuten mye enklere å gjøre service på, ei snelle som brukes til jerking utsettes for store påkjenninger så de trenger oftere litt stell enn andre multiplikatorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge disse koster en tusenlapp hos skittfiske, hvem er best til jerking?

Jeg hadde gått for en Ambassadeur Revo Toro 50.

Har selv kjøpt en Toro og er kjempefornøyd.. Og de har en kjempe bra pris på den å...

Denne har fått bra tilbakemeldinger i sverige, ang jerk fiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

revo toro koster vel en del mer enn en tusenlapp,nærmere 2500 ca..hadde også helt klart gått for amba..men revo toro er en veldig god snelle,min har ikke hatt noe trøbbel og jeg denger fint baits over 100 gram..

Endret av jerk1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

revo toro koster vel en del mer enn en tusenlapp,nærmere 2500 ca..hadde også helt klart gått for amba..men revo toro er en veldig god snelle,min har ikke hatt noe trøbbel og jeg denger fint baits over 100 gram..

Revo toro koster 1499 hos Skitt Fiske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke problemer?

Bremsen sviktet og tannhjulene har blitt forskjøvet, dette skjedde få måneder etter jeg kjøpte den. Det er nok en ok snelle til trolling og ismeite, men til tungt jerkfiske ville jeg heller brukt noen hundrelapper ekstra på en mer robust snelle.

Endret av Morten Opsahl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ambassadeur JB tåler mer juling enn Corvalus, JB har eksempelvis dobbelt baksperre. Ambassadeur er dessuten mye enklere å gjøre service på, ei snelle som brukes til jerking utsettes for store påkjenninger så de trenger oftere litt stell enn andre multiplikatorer.

Dobbel baksperre har relativt liten betydning, nr. er jo bare en baksperre og ikke IAR, går IAR'n så er man tilbake til the good old baksperre, med litt glipp. Men det som gjør JB snella "bedre" enn andre abu sneller er messing stativ vs alu. Det er stivere. Men når det er sagt, så kjører jeg vanlige c3'er på 6 og 7. året uten problemer. Vedlikehold er nøklen, og som Abbor nevner her så er det ganske easypeasy på Abu sneller.

Eneste fordelen, slik jeg ser med Corvalusen er at den har lavere snellefot, slik at snella sitter lavere på stanga, men hva hjelper det når den kneler med en gang.

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden Jerkbaiten er ei 5600 snelle (x600 betyr tommeltangent) har den ikke de stiveste staivet selv om den har messingstativ. Tommeltangenten gjør at den har et stag mindre enn eksempelvis Rocket, og dermed er mykere.

IAR kan fuske ved kaldt vær eller rase totalt etter lengre tids hard bruk så det er en stor fordel med ei solid konvensjonell baksperre i bakhånd for å unngå at fisketuren blir ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.