Gå til innhold
Fiskersiden

trollingstang?


kveitestrand
 Share

Recommended Posts

Jeg synes det er et satans godt valg jeg Abbor, er jo nøyaktig det samme som jeg kjører mine små ørreter på...

En som troller mer en de aller fleste her inne Flemming Snowman sverger også til Greys stengene, noen velger å bruke

litt ekstra kroner unødvendig på stenger... andre har vel både 2 og 3 ekkolodd i båten sin :)

Jeg hadde nok klart meg med de Kinetic Hanö stengene jeg hadde, men Greysen er så mye finere... Jeg hadde klart meg med

SG47LCA snellene også, men tekotaen er finere... sat**... her kunne det både vært radar og evt noe annet stash i stedet for

"unødvendig" dyrt utstyr... Men men noen liker mora, andre liker dattera... jeg kan finne på å like begge :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Denne?

http://www.trolling.no/

Edit: Ser ut som dette ikke er den Ternø-stanga du er ute etter da den skulle være produsert av Berkley. Den jeg linker til heter Fenwick Ternø, og er vel dermed ikke samme stang?

Hvilken av disse riggstengene er bra/best? Skal stå i scotty-riggen etter laks/sjøørret, jeg antar at ca 12-20 lbs er riktig og minst 13 stangringer(ikke innline). Den kan gjerne være litt påkostet, prisen spiller ingen rolle. Den må være levert med stangtrekk og gjerne tube i tillegg.

Greys Sin 8,6' 12-22 lbs

BeastMaster AX Downrigger 8,6`/medium

BeastMaster AX Downrigger 9`/medium hard

Catana AX Downrigger 240MH

Catana AX Downrigger 270H

Team Daiwa 86 DT

Daiwa Caprice 86DT - Downrigger

Fenwick Ternö 8,6' 12-20 lbs

Workhorse 8' 15 lbs

Ron Thompson Rampage Boat 8`/20lbs.

Eller evt. andre stenger som ikke er nevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trur jei går for dissa fenwic ternø dissa er ganske myke kjenner all fisk på de har kjørt sei på 16 kg på dissa kjøper heller på ei snelle som tar litt ekstra med snøre som eks daiwa sg 47LCA kommer te å kjøre med abu big game o,48 mm som hovedline så jei har noe og slite på ;) skal tru om det er noen som vet vor jei kan få dette rimligst mulig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

999,-?

For det første er dette 300kr mer en man må betale på www.fullpott.no

men til hvilket type fiske skal dette benyttes? Vet ikke helt om jeg ville

stolt på denne snellen til diger kveite, og ikke har jeg veldig mange timer

med den heller, men virka helt OK den tida jeg testet dette settet. Men

999 NEI!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!!! Ser ingen grunn til å gjøre ting mer komplisert enn hva det bør være. For riggfiske: kjøp noen helt greie stenger som lett lar seg spenne ned i bue. Sørg for at de har nok stangringer, screw-down snellefeste og kryssbutt i bånn. For overflatefiske; stenger på rundt ni fot med grei rygg. Hvor vanskelig skal det være? Max 500 spenn pr stang. Legg heller spenna i snella om du forventer diger fisk.

Endret av cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Sheakspers Uglystick tiger gold 7" med ambiss 7000i syncro LC, dette settet betaler jeg 1450sek for.

Her har du stang med masser av ryggrad og den er samtidig veldig følsom og moro å kjøre fisk på.

Jeg troller kun etter gjedde derfor har jeg stenger med masser av ryggrad men ser ikke noe problem å kjørre SØ p disse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.