Gå til innhold
Fiskersiden

Cicada-sluken


Davyen
 Share

Recommended Posts

Prøvd. Ikke fått en dritt...

Dog, det kan også komme av min utrolige mangel på tru på den, så den har ikke blitt brukt veldig ofte... Helst bare når bettet generelt har vært dårlig, og den har fungert som en siste utvei... Så det er vel som så ofte ellers, man får mest fisk på det man har tru på fordi det er det man fisker mest med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefales- men kun de minste vekter har gitt. Gjør også noe med krokopplegget, da originalen ikke er det optimale.

Det er ikke sikker det passer overalt i Norge, men i vise områder har den gitt bra med fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heller ikke fått en dritt på denne selv om jeg har fisket en del med den, så jeg kommer vel ikke til å kjøpe inn større mengder Cicada. Har fått fisk på mange andre sluk under like forhold men når denne plaska ned i vannet ble det stille gitt. Jeg har testet den etter sjøørret, da jeg ble anbefalt den til dette fisket.

Endret av S.Eie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne sluken har gitt kun i skogsvann og har best erfaring med den som veier rundt 2 - 3 gr. De største har ikke gitt meg noe .

Har periodisk fått veldig bra på denne. De minste er bra for ørret og abbor. Den abborfargede fungerte ekstremt bra i Gjersjøen.. Har kun fått makrell på de store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...

Fisket med Cicada i mange år, tok litt tid å finne ut av denne sluken, men det lønte seg å være tålmodig. Har fått mye fisk både sommer og vinter. På vinteren har brukt den minste med maggott og om sommeren har jeg fått fiske på 4 forskjellige stor. men har ikke prøvd den største. Fisker stort sett etter ørret og cicadasluker i div. str. og farger vil alltid være med i slukesken min. Fant en del info på FB på siden til Cicadasluken. Lykke til med fisket :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
  • 5 years later...
Den 11.10.2014 at 18.08, Fjellfinn skrev:

Har testet den nye Cicada Copper Red i år med stort hell, fått mange flotte fjellørret på denne. Var inne å så på Cicadasluken sin side på Facebook at jeg ikke var alene om det :-), ser noen har tatt laks på denne og den funker til sjøfiske også. Må prøves!!!

Fjellfinn, hvilke størrelser anbefaler du på Cicadasluken til fjellørret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.