Gå til innhold
Fiskersiden

En liten tur på havet i vesterålen


jegern84
 Share

Recommended Posts

Dro ut en tur i deg siden været ikk var så verst(dvs bølger små nok for min 14 foting) og putret inn i eidsfjorden en liten tur. Så det lå flere båter med måser rundt så jeg gikk nu til det området siden ekkoloddet enda ikke er kommet. Slapp ned godpilken og en grønn gummimakk som stoppet på ca 30m og fikk en fighter av en sei på kroken =) god start dette! Fisket vel 10min til før neste var i båten med flere napp og dertil misting av fisk i mellomtiden. Fikk blant annet opp ett sett gjeller :D fra en sei.....

Flyttet meg lenger opp mot vinden etter en stund der fisket dabbet av og fikk mange napp og lite fisk en stund. Slapp deretter ned på 120-140m og fikk 2 fine uer på kroken tipper 3-400g og ca 1kg.

Etter at jeg skiftet oppheng til en blekksprut og en grønn makk og samme pilk som tidligere så fikk jeg plutselig 3 storsei på samtidig 2 ganger etter hverandre :lol: så det blei en fin fangst til slutt.

MEN snella mi gikk gaiken med det storseiene på slutten plutselig for sveiva bakover også!!! Så nu må jeg nokk til butikken med power piraten min. Er nok for dårlig opplegg for havfiske men men.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok handle deg ei snelle som tåler en fight...har selv prøvd piraten og den er et sant drittkjøp!

Sleng på et par bilder neste gang om du har kamera da vel.

Vi har ikke mange rapporten fra den kanten av landet.

Endret av Trulsolsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok handle deg ei snelle som tåler en fight...har selv prøvd piraten og den er et sant drittkjøp!

Sleng på et par bilder neste gang om du har kamera da vel.

Vi har ikke mange rapporten fra den kanten av landet.

Skal klage på snella i morgen.....skal prøve å få ei anna snelle og heller legge i litt mer kronasje.

Prøvde å legge inn bilder men det gikk ikke

Her er albumet og du ser bildene på slideshow men det funker ikke når jeg skal legge dem i tråden.....eller klikker på dem

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?...album&album=351

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker

85661_s.jpg

Uer fangsten

85660_s.jpg

Her er alt utenom 2 seier jeg stakk bortom en kompis med på tur til land... Torsken var sprengt når den kom opp så jeg tog den bare med på land men den kom ikke lenger enn fjæra da den var slapp!! i fisken og ikke noe jeg giddet ta hjem til katta engang ;)

Endret av jegern84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.