Gå til innhold
Fiskersiden

Mitchell Mitchell Riptide 4/0 GL Red


Makken
 Share

Recommended Posts

Mitchell Mitchell Riptide 4/0 GL Red

Noen som har testet eller har hørt noe om denne snellen??

er den go eller litt "pinglette" for havfiske? ¨

Kom gjerne med andre forslag til sneller.

Og Ambassadur 7000 Synkro er dette en gor snelle?

:) Riptiden er ei elendig snelle som ikkje tåler dei belastningene vanleg havfiske påfører ei snelle, legg litt meir penger i kjøpet . 7000 Syncro er ei god snelle, men den vil heller ikkje tåle juling av tunge lodd. Brems og drivverk i Synkroen er topp, men til sitt bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

riptide er vel den havfiskesnella med dårligst rykte, og det er nok ikke uten grunn. den er ofte på tilbud, og den ryker fort.

klart du kan være heldig, å få en som holder,evt at du aldri får en fisk som setter den på prøve.

ser at den ligger på tilbud til under 50% pris av og til, men kommer ikke til å prøve den igjen, tar ikke sjansen på at den ryker når det virkelig gjelder.....

lykke til med snella du velger, håper du finner en som du trives med

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ca 15 år siden kjøpte jeg ei Okuma havfiskesnelle. Brukte den en gang på sjøen og når jeg skulle bruke den neste tur var snella eira fast og mange små detaljer som var begytn å ruste. Den snella gikk på fyllinga etter 14 dager. Så kjøpte jeg ei Penn Long Beach. Den har jeg brukt i 15 år, har ikke skylt den i ferskvann eller oljet den en eneste gang. Går så jevnt og fint at det er en drøm, har bl.a fått flere kveiter på den i år.

Nå har jeg kjøpt meg ei dorgestang i tillegg til pilkestanga og til dorgestanga kjøpte jeg ei Penn Senator fra Cabelas. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og styyyyyr unna okuma titus for all del :( hehe

Jeg har en Okuma TG 15 II som jeg har hatt i 5 år nå og er godt fornøyd med den, har ike hatt noen somhelst problermer. Den var ikke billig, jeg oppgraderte til Okumaen fra en Abu 7000 som jeg ikke var så veldig førnøyd med. Men billige Okuma sneller bør styers unna.,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Okuma TG 15 II som jeg har hatt i 5 år nå og er godt fornøyd med den, har ike hatt noen somhelst problermer. Den var ikke billig, jeg oppgraderte til Okumaen fra en Abu 7000 som jeg ikke var så veldig førnøyd med. Men billige Okuma sneller bør styers unna.,

Ja, er som regel sammenheng mellom pris og kvalitet og det finnes vel gode Okuma-sneller, men hvis man skal jakte på storfisk er det helt jævlig å miste drømmefisken den dagen storkveita biter på fordi utstyret svikter. Derfor satser jeg konsekvent på kjente kvalitetsmerker. Og jeg har aldri hørt om ei Penn-snelle som har sviktet eller hatt svakheter. For øvrig får du ei Penn Senator til ca 700,- på E-bay. Det er billig det :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er som regel sammenheng mellom pris og kvalitet og det finnes vel gode Okuma-sneller, men hvis man skal jakte på storfisk er det helt jævlig å miste drømmefisken den dagen storkveita biter på fordi utstyret svikter. Derfor satser jeg konsekvent på kjente kvalitetsmerker. Og jeg har aldri hørt om ei Penn-snelle som har sviktet eller hatt svakheter. For øvrig får du ei Penn Senator til ca 700,- på E-bay. Det er billig det :angry2:

Jeg skal ikke trekke frem Penn som noen versting, men de er ikke ustoppelige akkurat.

Min(og andres også) penn international snelle har en lei tendens til å eire, selv om jeg er veldig nøye med å alltid spyle etter bruk.

Har også forgjengeren til gld snellene, formula 10 kg.

I den røyk et lager etter få gangers bruk, og snella var ikke brukende før den fikk nytt lager.

Skal sies at jeg fikk billig lager på en jegnvare/verktøy butikk her lokalt, men slik skal bare ikke skje på ei såpass dyr snelle.

Har ei international 12 lt gullsnelle også(Penn), den er noe grov i gangen og bremsen kunne vært jevnere.

Penn long beach snella er i storform når jeg tenker meg om, men den bruker jeg ikke hehe.

Samtlige av de shimano snellene jeg har, har jeg ingenting å klage på, bare fryd og gammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.