Gå til innhold
Fiskersiden

"Kveit-haill"????


Lars M
 Share

Recommended Posts

Har brukt endel tid på å komme på talefot med kveita nå.

Har fått tips i øst & vest, kjøpt flotte pilker, jigger,shad'er, dyre ownerkroker og fandens oldemor.

Jeg får ikke kveite :)

Har vært singel i over et år og hatt svært begrenset anledning til å dra på "vift"..

Mangler jeg rett og slett HAILL????

Haill:

Bør dette være blodfersk?

Hjemme eller låne på bygda?

Nyvasket eller "smågrisete"?

I senga eller på naustloftet?

???

Selv ørretfisket er tregt for tiden :blush::lol:

Endret av Lars M
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner jeg bør begynne å låse døra om kvelden..... ;-) Ellers så er det selvsagt viktig å ha på seg alle lykkeplaggene osv. Registrerte at du har dratt utpå uten fiskecapsen - og slikt går jo bare ikke. Lykkegenser, lykkecaps og lykkeamuletten min fra NZ er alltid på plass på viktige fisketurer...

Vi får få til en tur utpå sammen snart, Lars - hvordan er tirsdagen? Tror kanskje du bare har hatt feil skipper ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute å prøvde i forgårs.

Fant en lovende plass med fin strøm, sand-/fjellbunn og omlag 45-50 meter dyp.

Monterte på et "Giant Jighead" med en med. stor shad i sølvgrå/sort farge.

Slapp helt ned for så å løfte opp ca. 10 meter.

Hadde knapt startet å drifte da det rykket hardt i stanga. Ble tatt litt på senga og rakk derfor ikke å gi etter slakk med en gang.

Fisken kjempet hardt i halvannet minutt før den slet seg løs.

Shad'n fikk mye juling, men var fullt brukelig, gikk derfor tilbake for å prøve ett nytt flyt.

30-40 meter til sides for det første angrepet kom ett til!

Ga etter slakk og påfølgende oppstramming, men dette resultert i noen heftige rykk og fisken var borte...

Prøvde også med hele sei uten resultart (for store ??)

Skal mulig prøve i dag også.

sykt moro!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vær snar å merke posisjonen. Bruker MOB-knappen på gps`en for å merke plassene der kveita tar. Det viktigste av alt ved kveitefiske er å kjenne godplassene.

Har også mistet noen fisker og det kan ha med tilslaget å gjøre eller så er det jiggen som kroker dårlig. Stormjiggen har bare en grov enkelkrok og det er på denne jeg har mistet flest fisker. Skal prøve forslaget om å feste en liten dregg lengre bak på jiggkroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På de minste Stormjiggene kjører jeg gjerne bare enkelkroken, men på de større er så absolutt en ekstra stingerkrok på sin plass ja. Pass bare på å ikke feste den så langt bak at bevegelsen på halen hemmes. Jeg har pleid å stikke den fast under på jiggen. Ved hogg rives den løs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På de minste Stormjiggene kjører jeg gjerne bare enkelkroken, men på de større er så absolutt en ekstra stingerkrok på sin plass ja. Pass bare på å ikke feste den så langt bak at bevegelsen på halen hemmes. Jeg har pleid å stikke den fast under på jiggen. Ved hogg rives den løs.

Har bare fisket med den største jigen. Men nå har jeg bestilt noen 264grammere i samme fargene som de store. Imidlertid tror jeg de største kanskje fanger større fisk og vil nok fortsette å bruke dem også.

Hvordan fester du stingerkroken? Er det en enkeltkrok? Jeg vil tro at blanknylon vil hemme gangen minst framfor stålfortom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.