Gå til innhold
Fiskersiden

Meiting


Hofseth
 Share

Recommended Posts

Heisann, og velkommen :)

Det er relativt umulig å svare fornuftig på et såpass generelt spørsmål... Hvor i landet du holder til og hvilke arter du vil fiske etter er info det er kjekt å ha før man kan prøve seg på et svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, og velkommen :)

Det er relativt umulig å svare fornuftig på et såpass generelt spørsmål... Hvor i landet du holder til og hvilke arter du vil fiske etter er info det er kjekt å ha før man kan prøve seg på et svar.

Takk for velkomsten!

Vel, jeg bor i ullensaker. ( romerike )

På jakt etter abbor, ørret og gjedde. Klart, gøy med andre arter, men er de jeg fisker mest etter.

Har hytte 50m unna glomma, så blir en del fisking der. Håper det hjalp deg litt.

JA det ble litt omfattende det spørsmålet ;)

Men du kan jo begynne på vår forside, 14 artiler her om meiting:

https://www.fiskersiden.no/index.php/artikl...nmenu-114/meite

Takk :D

Endret av Hofseth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Ullensaker har du jo Nordbytjernet på Jessheim ved folkehøyskolen der... Har hørt om gjedde på over 10 kilo derfra.

Ellers spørs det litt hvor mobil du er...

Er jo en del ørret i vannene oppe i Romeriksåsen, sjelden noe VELDIG stort, men relativt enkel sak å få fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Ullensaker har du jo Nordbytjernet på Jessheim ved folkehøyskolen der... Har hørt om gjedde på over 10 kilo derfra.

Ellers spørs det litt hvor mobil du er...

Er jo en del ørret i vannene oppe i Romeriksåsen, sjelden noe VELDIG stort, men relativt enkel sak å få fisk.

Hva anbefaler du å fiske med i nordbytjernet? Har prøvd mark, sluk osv.

Romeriksåsen er det veldig fint.

Har da bil, så jeg kjører dit det trengs. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fisket i Nordbytjernet, men skulle jeg testet der ville jeg meitet etter gjedde med ørret (regnbue ørretene du får kjøpt på Rema/rimi til en 22 kroners lapp eller hva de koster igjen :) )

Mark er fint i Romeriksåsen, særlig i vann som Bjertnessjøen og Råsjøen. Bjertnes er vel om jeg ikke tar feil drikkevannkilde men det er lov å fiske der for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fisket i Nordbytjernet, men skulle jeg testet der ville jeg meitet etter gjedde med ørret (regnbue ørretene du får kjøpt på Rema/rimi til en 22 kroners lapp eller hva de koster igjen :) )

Mark er fint i Romeriksåsen, særlig i vann som Bjertnessjøen og Råsjøen. Bjertnes er vel om jeg ikke tar feil drikkevannkilde men det er lov å fiske der for det.

Ok.

Åssen er det å komme seg frem oppe i romeriksåsen? Hørt det er mange vann som mann kommer inntil med bil??

Hadde egentlig vært knall med ett kart. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er kart

det viser Bjertnessjøen og Råsjøen. Du kan kjøre helt til Bjertnessjøen fra Nannestad siden som er den veien opp jeg er kjent.. Videre opp til Råsjøen er det stengt med bom men selvsagt mulig å gå opp. (har gjort dette ett par ganger og det er kjipt... men mulig hehe)

Fra Nittedal siden skal det gå ann å kjøre helt opp til Råsjøen tror jeg, men jeg har aldri testet.

Anbefaler nord enden av Bjertnessjøen der bekken fra Råsjøen kommer inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ellers har du også området rundt fenstad... her er der mye ørret og abbor og finne, du her klart også svanefossen rett i nerheten der... mye fiske rundt om her :)

send meg en pm så kan du hegte deg på en tur. :D;)

Takk, men er det før eller etter "deminga" (Svanfossen) mann skal fiske? :D

Og hva er best å fiske meg og etter?

Er vell ikke nordbytjernet jeg hadde fiska i for og få 10 kilos gjedde :)

hehe, helt enig ;)

Prøvd litt med slukstanga, men har aldri vært bortpå så mye som en mort. ! B)<_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder Vorma / Svanfossen så er det etter slusene/demningen det blir fisket, der kan du få

alt fra diger ørret til forskjellige karpefisker.

Nordbytjernet er sannsynligvis best på vinteren, da blir det tatt både stor mort, abbor og en sjelden gang stor gjedde der.

Når det gjelder innkjøring til Råsjøen fra Nittedalsiden, så er det mulig, men veien er stengt med låst bom. Det samme fra Nannestad-siden som tidligere skrevet i tråden, men det er bare ca 2km å gå. Forøvrig er det bra med ørret både i Bjertnessjøen og i mange av de tjernene som du kan gå til via blåmerkede stier blant annet fra Råbjørn. Hvis du sjekker My linkRFA så vil du få flere tips. Skitt fiske!

Endret av Arnstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Når det gjelder Vorma / Svanfossen så er det etter slusene/demningen det blir fisket, der kan du få

alt fra diger ørret til forskjellige karpefisker.

Nordbytjernet er sannsynligvis best på vinteren, da blir det tatt både stor mort, abbor og en sjelden gang stor gjedde der.

Når det gjelder innkjøring til Råsjøen fra Nittedalsiden, så er det mulig, men veien er stengt med låst bom. Det samme fra Nannestad-siden som tidligere skrevet i tråden, men det er bare ca 2km å gå. Forøvrig er det bra med ørret både i Bjertnessjøen og i mange av de tjernene som du kan gå til via blåmerkede stier blant annet fra Råbjørn. Hvis du sjekker My linkRFA så vil du få flere tips. Skitt fiske!

Ok, fine tips..

Takk skal du ha ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.